jos vanhemmat kuolee mihin lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelokas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelokas

Vieras
tuli tässä pelko nyt kun tuo sikaflunssa riehuu että jos minä ja mun mies molemmat siihen kuoltais niin mihin meidän lapset joutuis? on kaksi alle kuoluikäistä. ja miten ne asiasta selviäis? tää asia on ahdistanut jo jonkun aikaa. osasiko joku auttaa että saisin paremman mielen

Lapset menevät alstenkotiin ja siletä sijaiskotiin. tai sitten sukulaisten kasvatettavaski. Miettikää olisiko teillä joku jolle toivoisitte lastenne menevän.

vanhempien kuolema on lapsille kova paikka ,ei siitä varmaan koskaan "selviä", mutta hyvän elämän voivat silti elää.

Vanhempien kuollessa lasten tilanne katsotaan aina tilannekohtaisesti. Ensisijaisesti lapset pyritään sijoittamaan sukulaisten luo. Vanhempien toiveet, jos tällaisia on, otetaan huomioon, mutta lopullinen päätös tehdään (tai siis pyritään tekemään) aina lasten edun mukaisesti, muut seikat ovat toissijaisia.

Mun tyttö toivottavasti päätyis mun siskolle. Jos ei siskolle, niin mun äidille.

Alkuperäinen kirjoittaja vastauksia:
Lapset menevät alstenkotiin ja siletä sijaiskotiin. tai sitten sukulaisten kasvatettavaski. Miettikää olisiko teillä joku jolle toivoisitte lastenne menevän.

vanhempien kuolema on lapsille kova paikka ,ei siitä varmaan koskaan "selviä", mutta hyvän elämän voivat silti elää.

Miksi se on näin, miksei mummilaan?! Joka olisi lapsille tuttu ja turvallinen, keskellä suuren hädän! Jos mummi on hyvä ihminen.

joo tosi todennäköisesti että molemmat kuolette sikatautiin :laugh:

todennäköisempää kuitenkin että kuolette auto-onnettomuudessa.. miksi ottaa esimerkiksi tuo sikainfluenssa..?

Alkuperäinen kirjoittaja pelokas:
mua nyt vaan se kiinnostas että onko mun tai miehen lähisukulaisilla mitään toiveita saada meidän lapsia vai erotetaanko ne perheestä jos meille jotain käy

No eipä sitä palstalta saa tietää. Se riippuu siitä haluavatko he lapset ja ovatko se sopivia huoltajiksi. Jos haluavat ja ovat niin tottakai voivat saada lapset.

mua nyt vaan se kiinnostas että onko mun tai miehen lähisukulaisilla mitään toiveita saada meidän lapsia vai erotetaanko ne perheestä jos meille jotain käy

Jos se katsotaan lasten edun mukaiseksi niin lapset sijoitetaan sukulaiselle. Se on varmaan yleisin ratkaisu, että lapsi/lapset sijoitetaan mahdollisimman läheiselle sukulaiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylli:

No eipä sitä palstalta saa tietää. Se riippuu siitä haluavatko he lapset ja ovatko se sopivia huoltajiksi. Jos haluavat ja ovat niin tottakai voivat saada lapset.

kyllä mä luulen että joku meidän sukulaisista ne ottais ja ovat kyllä kaikki hyviä ihmisiä. mut mä ain noista soskun ihmisistä että jos ne ei edes anna mahdollisuutta sukulaisille ottaa niitä

Muutama vuos takaperin oli tapaus, jossa isä tappoi äidin. Lapsi meni sitten äidin siskolle. Onneks antoivat tälle mahdollisuuden vaikka täti oli muistaakseni aika nuori.

Kyllä antaa, jos ei mitään häikkää ole. Ei ne kiusallaan lapsia erota tutuista aikuisista. Me halutaan, että mun veli ottaisi meidän lapset perheeseensä, jos niin ikävä tilanne tulisi. Täytyis varmaan pistää ihan paperille se, koska ei sitä kukaan ole muuten muistamassa, että oliko se vaan puhetta vai tarkoitettiinko oikeesti.

tuli parempi mieli. mä olen tosiaan luullut että lapset ieään lastenkotiin tai sijoitetaan ihan vieraille ihmisille. koska lasten on kuitenkin parempi kasvaa tuttujen ihmmisten luona

Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Meillä on ihan mustaa valkoisella asiasta eli ollaan tehty toive miten lasta/lapsen asioita hoidetaan jos me kuolemme.

valitettavasti lapsia ei vaan voi testamentata. toivomuksen tosin voi esittää, muttei se ole viranomaisia sitova.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Meillä on ihan mustaa valkoisella asiasta eli ollaan tehty toive miten lasta/lapsen asioita hoidetaan jos me kuolemme.

valitettavasti lapsia ei vaan voi testamentata. toivomuksen tosin voi esittää, muttei se ole viranomaisia sitova.

no voi juma, niihän tuossa lukeekin: ollaan tehty TOIVE!
Onneton pätemisyritys...

Yhteistyössä