jos tulisit nyt vahingossa raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja emilia
  • Ensimmäinen viesti
jaa,a. pitäsin kyllä lapsen, en vois miettiä ees keskeytystä. tulis sitte tähän taloon kolmas lapsi ja muuttashan se tilannetta paljon. auton vaihto tilavempaan,yms asioita. kyllä minusta nuo kaks riiviötä saa riittää :D

En osaa vastata suoralta kädeltä. Meillä on neljä lasta, ja mulle tehty sterilisaatio sen takia, että lapsilukumme on täynnä. Olemme 4 lasta tähän asti kunnialla kasvattaneet (toki kasvatus ja hoito jatkuu vielä vuosia :)), ja nyt lapset ovat jo sen ikäisiä, että on mahdollisuus toteuttaa itseään, lähteä esimerkiksi opiskelemaan, matkustella jne, toteuttaa muita unelmia joita ei meillä pikkulapsiperheessä ole mahdollisuus ollut toteuttaa. Joten jos nyt tulisin sterilisaatiosta huolimatta raskaaksi, en todella tiedä mitä tekisin. Mutta tekisimpä mitä tahansa, päätöstä pohdittaisiin tarkasti, ja päätös olisi minun ja mieheni yhteinen.

Ottaisin selvää, onko mahdollista käydä synnyttämässä ja antaa heti lapsi adoptioon, niin ettei mun tartteis jäädä edes sinne sairaalaan vauvaa hoitamaan. Saatikka tuoda kotiin. Jos ei olis mahdollista niin sitten tekisin abortin, koska mun pää ja meidän talous (eikä varmaan avioliittokaan) kestäis kolmatta lasta tähän kohtaa.

Vielä muutama kuukausi sitten oli hyvin pitkälti aborttia vastaan. Enää en kuitenkaan niin jyrkästi.

Joten varmasti päätyisin abortin tekemään, hyvissä ajoin että saisi lääkkellisen tehdä kotona. Jos elämässäni olisi joku vakavasti otettava mies niin voisi mielipiteet olla erilaiset. Näillä mennään nyt.

Vielä muutama kuukausi sitten oli hyvin pitkälti aborttia vastaan. Enää en kuitenkaan niin jyrkästi.

Joten varmasti päätyisin abortin tekemään, hyvissä ajoin että saisi lääkkellisen tehdä kotona. Jos elämässäni olisi joku vakavasti otettava mies niin voisi mielipiteet olla erilaiset. Näillä mennään nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja emilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Varmasti pitäisin.

P.s. En minäkään ollu mikään lastenhoitaja ennen ensimmäistäni, kävin synnytyspelkopolilla kauhukuvieni vuoksi ja aloin odottaa kun opiskelin opintotuella :whistle: :D
minulle ei pelkopoli auta, kun en pidä sairaaloista, lääkäreistä, kätilöt ja kipu kuvottavat minua. en halua kärsiä toisen ihmisen eli vauvan takia. en halua että vartaloni menee pilalle.
Niin... mä pyydän edelleen puudutuslaastarin ennen verikokeen ottoa ja käyn jopa hammaslääkärissä nukutuksessa :snotty: Mutta toki ymmärrän, ettei kaikki halua lapsia nyt tai ei koskaan.

noh
Kyllä pitäisin. Ei ole suunnitelmissa, eikä toiveissa, mut en vois tehdä aborttiakaan. Olen naimisissa lasteni isän kanssa ja perusasiat kunnossa, joten eiköhän se lapsonen meille sopis. Kai asioilla on joku tarkoitus.

vieras
Pitäisin, kunhan ensin olisi tutkittu, että lapsi on terve. Olen sen ikäinen, että vammainen lapsi olisi hyvinkin mahdollinen. Abortin pystyisin tekemään, jos tietäisin ettei lapsi ole terve, muuten en.

emilia
Alkuperäinen kirjoittaja emilia:
Varmasti pitäisin.

P.s. En minäkään ollu mikään lastenhoitaja ennen ensimmäistäni, kävin synnytyspelkopolilla kauhukuvieni vuoksi ja aloin odottaa kun opiskelin opintotuella :whistle: :D
minulle ei pelkopoli auta, kun en pidä sairaaloista, lääkäreistä, kätilöt ja kipu kuvottavat minua. en halua kärsiä toisen ihmisen eli vauvan takia. en halua että vartaloni menee pilalle.
Niin... mä pyydän edelleen puudutuslaastarin ennen verikokeen ottoa ja käyn jopa hammaslääkärissä nukutuksessa :snotty: Mutta toki ymmärrän, ettei kaikki halua lapsia nyt tai ei koskaan.
minulla on sama asia. en voi antaa verikoetta ilman puudutusta.

Yhteistyössä