Jos tulee maskipakko (suositus) aiotko käyttää?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minä en, jollei niitä jaeta ilmaiseksi. Kertakäyttö maskeja menisi 3 per päivä. Maksaa euron kipale. Minulla ei yksinkertaisesti olisi rahaa niihin! Tuohan tekee jo liki 100 ekee kk!
 
vierailija
Minä en, jollei niitä jaeta ilmaiseksi. Kertakäyttö maskeja menisi 3 per päivä. Maksaa euron kipale. Minulla ei yksinkertaisesti olisi rahaa niihin! Tuohan tekee jo liki 100 ekee kk!
Suositus ja pakko on eri asia. Todennäköisesti ainakin jouķkoliikenteeseen määrätään maskipakko ja sakko sen riķkomisesta. Tartunnat nousevat nyt Suomessa niin nopeasti, eilen vuorokaudessa jo 29 uutta todettua tartuntaa. Suomi on viikoissa lockdownissa kiinni ellei julkisilla paikoilla määrätä maskipakkoa korkealla sakkomaksulla sen rikkojille.
 
vierailija
Minä en, jollei niitä jaeta ilmaiseksi. Kertakäyttö maskeja menisi 3 per päivä. Maksaa euron kipale. Minulla ei yksinkertaisesti olisi rahaa niihin! Tuohan tekee jo liki 100 ekee kk!
Osta useampi pestävä kangasmaski ja säästä. Pian on julkisilla paikoilla kuitenkin sakon ja lynkkauksen uhalla kaikkien maskipakko, jolloin kangasmaski riittää.
 
vierailija
Tottakai käytän.
Jokaisella varmasti on huiveja tms joita voi hätätapauksessa käyttää.
Tai sitten ei mene julkisilla ja tilaa kaupasta ostokset kotiin jne
Jaa? Eikö laiteta lapsia kouluunkaan sitte? Saat sen kuulostamaan hyvin helpolta kun sanot että tilaa kaupasta ruoat, älä käytä julkisia.. Ei kai kukaan vapaaehtosesti ahtaudu ruuhkabussiin näinä aikoina? Paitsi ne jotka ei välitä "pikku flunssasta". Ärsyttää tollanen kun annetaan ymmärtää että huvikseen tuolla busseissa istuskeltas! Pakko ne lapset on kouluun laittaa.
 
vierailija
En käytä joukkoliikennettä ja kaupasta tuskin heitettäisiin ulos maskittomuuden takia. Eli en ottaisi maskia käyttöön. Työpaikalla toki, jos työnantaja niin haluaisi. Syy ei ole mitenkään periaatteellinen, vaan se, että en yksinkertaisesti pidä maskin hyötyä niin suurena koska todennäköisyys saada tartunta on niin pieni ja tauti itsessään vaaraton perusterveelle nuorehkolle ihmiselle. Ja lisäksi maski on epämukava.
 
vierailija
En käytä joukkoliikennettä ja kaupasta tuskin heitettäisiin ulos maskittomuuden takia. Eli en ottaisi maskia käyttöön. Työpaikalla toki, jos työnantaja niin haluaisi. Syy ei ole mitenkään periaatteellinen, vaan se, että en yksinkertaisesti pidä maskin hyötyä niin suurena koska todennäköisyys saada tartunta on niin pieni ja tauti itsessään vaaraton perusterveelle nuorehkolle ihmiselle. Ja lisäksi maski on epämukava.
Tuo asenne tässä on vialla, Vaikka et itsestäsi välitä ja luulet että ei se korona ole perusterveelle vaarallinen (paljon on mediassa ollut juttuja joissa nuori terve ja urheilullinen sai koronan ja kuoli siihen tai sai niin pahoja jälkioireita ettei pysty vieläkään monen kuukauden jälkeen kävelemään kuin muutaman kymmenen metriä kerrallaan kun on jo istuttava huilimaan) niin etkö osaa ajatella muita ollenkaan, niitä ketkä eivät halua ottaa riskiä ja kokeilla koronaa, vanhuksia ja niitä jotka on riskiryhmässä, joilla on joku sairaus esim astma.
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
vierailija
Tuo asenne tässä on vialla, Vaikka et itsestäsi välitä ja luulet että ei se korona ole perusterveelle vaarallinen (paljon on mediassa ollut juttuja joissa nuori terve ja urheilullinen sai koronan ja kuoli siihen tai sai niin pahoja jälkioireita ettei pysty vieläkään monen kuukauden jälkeen kävelemään kuin muutaman kymmenen metriä kerrallaan kun on jo istuttava huilimaan) niin etkö osaa ajatella muita ollenkaan, niitä ketkä eivät halua ottaa riskiä ja kokeilla koronaa, vanhuksia ja niitä jotka on riskiryhmässä, joilla on joku sairaus esim astma.
Luonnollisesti käytän järkeä ja toimin loogisesti. Mutta todennäköisyys sille, että ensinnäkään sairastuisin sillä kauppareissulla ja sitten sen jälkeen sairastaisin sitä huomaamatta ja tartuttelisin muita niillä tulevilla kauppareissuilla on varsin pieni. Eli monen pienen todennäköisyyden tapahtuman pitää tapahtua ketjussa. Mutta niin kauan kun en sairastu, ei sillä ole mitään väliä käytänkö maskia vai en koska en terveenä tartuta ketään. Ja jos sairastun ja huomaan sen, asetan itseni karanteeniin ja siinä vaiheessa on taas ihan se ja sama käytänkö maskia koska en tartuta ketään.

Suurempi riski itselleen ja toisilleen ovat maskia käyttävät joukkoliikenteessä tai ostoskeskuksissa luuhaavat ihmiset kuin minä maskittomana omassa autossani tai kotona.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
En käytä joukkoliikennettä ja kaupasta tuskin heitettäisiin ulos maskittomuuden takia. Eli en ottaisi maskia käyttöön. Työpaikalla toki, jos työnantaja niin haluaisi. Syy ei ole mitenkään periaatteellinen, vaan se, että en yksinkertaisesti pidä maskin hyötyä niin suurena koska todennäköisyys saada tartunta on niin pieni ja tauti itsessään vaaraton perusterveelle nuorehkolle ihmiselle. Ja lisäksi maski on epämukava.
Öö... eikö koko ajan ole puhuttu että maski suojaa muita, ei itseä. Voit olla oireeton kantaja.
 
vierailija
Jaa? Eikö laiteta lapsia kouluunkaan sitte? Saat sen kuulostamaan hyvin helpolta kun sanot että tilaa kaupasta ruoat, älä käytä julkisia.. Ei kai kukaan vapaaehtosesti ahtaudu ruuhkabussiin näinä aikoina? Paitsi ne jotka ei välitä "pikku flunssasta". Ärsyttää tollanen kun annetaan ymmärtää että huvikseen tuolla busseissa istuskeltas! Pakko ne lapset on kouluun laittaa.
No jos käyttää julkisia, käyttää myös maskia. Hyvin yksinkertaista.
Jos ei suostu käyttämään maskia joutuu keksimään toisen tavan liikkua.
 
Kyllä mä käytän sitten kun muillakin alkaa niitä olla, ei sitä edes kehtaa olla käyttämättä. Hävettää sekin etten käytä kaupan käsidesiä mut mä en toista kertaa sillä etikkapskalla käsiäni sotke. Desinfioin toki autossa ennen ja jälkeen kauppaan menon mut eihän ihmiset sitä tiedä...
 
vierailija
Kyllä mä käytän sitten kun muillakin alkaa niitä olla, ei sitä edes kehtaa olla käyttämättä. Hävettää sekin etten käytä kaupan käsidesiä mut mä en toista kertaa sillä etikkapskalla käsiäni sotke. Desinfioin toki autossa ennen ja jälkeen kauppaan menon mut eihän ihmiset sitä tiedä...
Joo en minäkään enää uskalla käyttää kauppojen desinfiointi aineita kun jotkut haisee niin törkeän pahalle etikalle että meinaa oksennus tulla. Siksi minullakin on oma pieni pullo desinfioiainetta mukana.
 
vierailija
Öö... eikö koko ajan ole puhuttu että maski suojaa muita, ei itseä. Voit olla oireeton kantaja.
Voin olla, mutta todennäköisyys sille on varsin pieni. Sitä paitsi jos olen oireeton, niin mitäpä se maski suojaa? Oireettomana ei yski eikä aivastele eikä köhi eikä räi. Tavallisesta uloshengityksestä ei mitään aerosolipilviä synny ja silloin se tartuttaminen tapahtuukin siirtämällä käsillä se virus pinnoille, joista muut ihmiset sitten saavat sen käsiinsä.
 

Yhteistyössä