Jos toisella lapsia ja toisella ei, miten vuokra jaetaan?

  • Viestiketjun aloittaja toinen alotus
  • Ensimmäinen viesti
toinen alotus
Tosta omasta toisesta alotuksesta tuli mieleen laittaa tällanen kysely, eli jos toisella osapuolella on vaikka kaksi lasta ja toisella ei ollenkaan, ja asutaan neljä h+keittiö -kokoisessa asunnossa, ja lapsilla omat huoneet ja aikuisilla yhteinen makkari, niin miten vuokra jaetaan? Koska toinen osapuoli saa tavallaan enemmän tilaa kun hänen lapsensa saavat kaksi huonetta. Jos jaettais "tasan", niin kai ne lapset pitäis tunkea yhteen huoneeseen ja se lapseton sais tehdä siitä yhdestä huoneesta vaikka työhuoneensa tai mitä ikinä.

Meillä tästä tuli vääntö. Nyt maksetaan kuitenkin puoliks.
 
ghjklöä
olet ottanut puolisoksesi henkilön jolla jo jälkikasvua, joten puoliksi menee asuminen. Koko paketti tai ei mitään.
-Onko teillä omat ketsupitkin pöydässänne? JOS ON ASUKAA ERILLÄNNE ON HELPOMPAA :)
 
niih
No mun miehelle mun lapset on yhtälailla hänen perhettä ja hän maksais vaikka kaiken jos pystyis. Mulla paremmat tulot niin tällä hetkellä maksan enemmän, mut hän pistää kyllä kaiken vuokraan/elämiseen minkä saa, ihan vapaaehtosesti.
Sori mut en ymmärrä miksi tälläsistä "väännetään" :(
 
"hmm"
Samalla tavalla ne yhteen lasketut tulot vaikittaa siihen asumistukeen, yh-korotuskin jää pois ja samalla tavlla se on perheen yhteistä tulos se lapsilisä kuin elaritkin vai laitatteko ne lapsen omaan tiliin ja merkaatte jääkaappiin oman ruuan.
 
"vieras"
Miten teillä jaetaan ruokakulut? Eikö olis ollut hyvä sopia noista jo ennen yhteenmuuttoa?

Jos olisin se jolla lapsia, maksaisin lastenkin osuuden. Jos taas olisin se lapseton, maksaisin puolet. Lapsia ei saa pitää taakkana, edes taloudellisena.
 
"vieras"
Eihän se toinen osapuoli saa itselleen yhtään enempää tilaa, jos ne huoneet kerran on lapsille. Vai pitäiskö sen "lapsellisen" osapuolen maksaa myös isompi osa uudesta sohvasta, koska hän kuluttaa sitä kolmen perseen edestä?
 
"alkup."
Siis minä olen se, jolla niitä lapsia on. MIes ei haluais maksaa. Ei olla naimissa, ja tosiaan lapset on vaan mun. Mies ei taida niitä kokea millään tasolla omaksi perheekseen.

Ei tää muutenkaan täysin auvoista ole, ja JUU-U, yritin näistä kovasti jutella ennen yhteen muuttoa, ja päädyttiin tähän että puoliks maksetaan. Mutta siitä huolimatta asia edelleen herättää (miehessä) närkästystä.

Ja ruokakulut menee niin, että mä ostan mulle ja lapsille, ja mies itselleen, koska haluaa syödä aina hinnan takia jotain Lidlin pakasteruokapaskaa ja mä en halua sitä lapsille tarjota...
 
"mä"
[QUOTE="alkup.";23891094]Siis minä olen se, jolla niitä lapsia on. MIes ei haluais maksaa. Ei olla naimissa, ja tosiaan lapset on vaan mun. Mies ei taida niitä kokea millään tasolla omaksi perheekseen.

Ei tää muutenkaan täysin auvoista ole, ja JUU-U, yritin näistä kovasti jutella ennen yhteen muuttoa, ja päädyttiin tähän että puoliks maksetaan. Mutta siitä huolimatta asia edelleen herättää (miehessä) närkästystä.

Ja ruokakulut menee niin, että mä ostan mulle ja lapsille, ja mies itselleen, koska haluaa syödä aina hinnan takia jotain Lidlin pakasteruokapaskaa ja mä en halua sitä lapsille tarjota...[/QUOTE]

O Ou... :/
 
"vieras"
Jos miehen asenne on tuo, mä en suostuisi elämään yhdessä. Mahtaisi tulla tukala tilanne jos saisitte vielä lapsen yhdessä ja sit olis sun lapset ja meidän lapset ja pitäis laskea että kuka ostaa ja kelle ja mitä ja kuinka paljon. Joko olette perhe tai ette ole.
 
  • Tykkää
Reactions: Kurmeli
"vieras"
[QUOTE="alkup.";23891094]Siis minä olen se, jolla niitä lapsia on. MIes ei haluais maksaa. Ei olla naimissa, ja tosiaan lapset on vaan mun. Mies ei taida niitä kokea millään tasolla omaksi perheekseen.

Ei tää muutenkaan täysin auvoista ole, ja JUU-U, yritin näistä kovasti jutella ennen yhteen muuttoa, ja päädyttiin tähän että puoliks maksetaan. Mutta siitä huolimatta asia edelleen herättää (miehessä) närkästystä.

Ja ruokakulut menee niin, että mä ostan mulle ja lapsille, ja mies itselleen, koska haluaa syödä aina hinnan takia jotain Lidlin pakasteruokapaskaa ja mä en halua sitä lapsille tarjota...[/QUOTE]

Vaikuttaa siltä ettei teidän yhteiselo suju. Teillähän on käytännössä 2 eri taloutta. Oliskohan parempi muuttaa erilleen, kunnes mies aikuistuu?
 
ymmärrän miestä
Mahtuisitte pienempään asuntoon ilman niitä lapsia. Uusi mies ei ole elatusvelvollinen lapsiasi kohtaan paitsi halutessaan. Itse menit yhteen miehen kanssa tietäen asenteen lapsista aiheutuvien kulujen jakaantumiseen. Maksa vuokrasta vaikka 3/5 osaa ja mies 2/5. Miehesi ei myöskään tarvitse maksaa kalliita ruokia kolmelle, jos hänelle Lildlin "paska" (= monia hyviä tuotteita) kelpaa vallan mainiosti.
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";23891112]Laitoin miehelle meiliin linkin tähän keskusteluun, se kyllä varmaan suuttuu...[/QUOTE]

Anna suuttua. :D Jos on niin lapsellinen...
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa... ;)
 
"vieras"
[QUOTE="alkup";23891112]Laitoin miehelle meiliin linkin tähän keskusteluun, se kyllä varmaan suuttuu...[/QUOTE]

No eikö ole parempi näyttää avoimesti kuin ruotia teidän perheen ("perheen") tilannetta ns. miehen selän takana kaikille avoimella palstalla :)

Tän tyylisiä aloituksia näkee harva se päivä netissä, eli ette todellakaan ole ainoita joilla tää juttu aiheuttaa erimielisyyksiä.
 
"alkup"
Enhän mä noista ruoista olekaan mitään sanonut, maksan kyllä mielelläni lapsille ruoat koska me ei haluta syödä Lidlin PAKASTEpaskaa. Lidlissä on kyllä hyviä tuotteita, mut pakastetut kananuggetit, ranskanperunat ym. ei mielestäni oo syömisen arvoisia.

Kysymys koski vaan vuokra-asiaa, ja kaikki mielipiteet tervetulleita, jos vaikka mieskin huomenna lukis tän ketjun.
 
"vieras"
Ei sitä voi verrata niin, että mies maksaa vaan omasta osuudestaan,koska yksiöiden ja kaksioiden vuokrat ovat suhteessa kalliimpia. Mies joutuisi maksamaan yksin asuessaan varmaankin saman verran kuin nytkin. Se on jo ajatuksenakin ihan oksettava, että mies muuttaisi yksihuoltajan perheeseen kämppikseksi, jotta säästäisi vuokrassa. Mikropitsailemaan johonkin omaan nurkkaansa. Miten ihanaa, kun poikamieselämä jatkuu samalla tavoin kuin ennen paitsi että vuokra on halvempi ja pyykit saa valmiiksi pestynä. Toivottavasti on tajunnut luopua edes kaljasta.
 
ymmärrän miestä
[QUOTE="alkup";23891133]Enhän mä noista ruoista olekaan mitään sanonut, maksan kyllä mielelläni lapsille ruoat koska me ei haluta syödä Lidlin PAKASTEpaskaa. Lidlissä on kyllä hyviä tuotteita, mut pakastetut kananuggetit, ranskanperunat ym. ei mielestäni oo syömisen arvoisia.

Kysymys koski vaan vuokra-asiaa, ja kaikki mielipiteet tervetulleita, jos vaikka mieskin huomenna lukis tän ketjun.[/QUOTE]

No, jos miehesi haluaa syödä niitä niin anna hänen tehdä niin. Ajattele kuitenkin oikeasti, miksi miehesi pitäisi maksaa lastesi asumisesta? Sinulle maksetaan kunnan/ exäsi puolesta elatusapua, jolla on tarkoitus mm. kattaa myös kuluja lasten asumisesta. Samoin lapsilisää.

Maailma ei toimi vuonna 2011 niin, että pitää alkaa elättämään toisten lapsia. Nykyään tehdään hyvn usein nittä avioehtojakin siitä syystä, että varoja ei varsinkaan uusioperheissä haluta sekoittaa. Pitää yrittää vaalia sitä suhdetta lasten isän kanssa, jos haluaa talouden, jossa molemmat vanhemmat elättää lapset tasapuolisesti. Isompi asunto lasten takia on ihan oikeasti iso kuluerä.
 
ymmärrän miestä
[QUOTE="vieras";23891148]Ei sitä voi verrata niin, että mies maksaa vaan omasta osuudestaan,koska yksiöiden ja kaksioiden vuokrat ovat suhteessa kalliimpia. Mies joutuisi maksamaan yksin asuessaan varmaankin saman verran kuin nytkin. Se on jo ajatuksenakin ihan oksettava, että mies muuttaisi yksihuoltajan perheeseen kämppikseksi, jotta säästäisi vuokrassa. Mikropitsailemaan johonkin omaan nurkkaansa. Miten ihanaa, kun poikamieselämä jatkuu samalla tavoin kuin ennen paitsi että vuokra on halvempi ja pyykit saa valmiiksi pestynä. Toivottavasti on tajunnut luopua edes kaljasta.[/QUOTE]

Jos kaksi aikuista jakaa kaksion, miten sillouin käy? Onko kaksio halvempi kuin neliö?

MIehen siis kannattaa valita lapseton kumppani, jos mammat tosiaan ovat sysäämässä jollekin random- kumppanille elatusvastuuta lapsistaan.
 

Yhteistyössä