Jos teillä on ystävä, joka muuten on hyvä tyyppi, mutta jokin käytöksessä mättää, niin miksi ette sano sitä?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Jos teillä on ystävä, joka muuten on todella hyvä ystävä, mutta jokin hänen käytöksessään vaikkapa loukkaa, miksi ette kerro sitä ystävälle? Se ystävä ei välttämättä itse edes ymmärrä tekevänsä jotain loukkaavaa, mutta muuttaisi kyllä käytöstään, kun hänelle siitä täysin suoraan sanottaisiin asiallisesti. Vaikka olisi miten yksinkertainen asia kyseessä, minkä luulisi jokaisen tajuavan itsestään selvänä asiana.

Ei ole kenenkään etu, että sitä huonoa käytöstä vaan sietää ja sietää, kunnes yhtäkkiä mitta täyttyy, ja välit menee, kun tilanne olisi voinut olla korjattavissakin.

en yritä muuttaa ystäviäni. useimmissa ihmisissä saattaa olla joku ärsyttävä piirre ja se on ihan ok. ei se tee kenestäkään yhtään huonompaa ystävää... jos jossakin ihmisessä on piirre joka on minusta loukkaavaa ja kiusallista ym. ei tälläinen ihminen ole ystäväni.

"vieras"
Ei mulla ainakaan ole sellaisia hyviä ystäviä, joiden käytös mua loukkais. Mun ystävät ovat hyviä juuri sellaisina kuin ovat, sellaiset jotka käytöksellään loukkaa mua, ovat lähinnä hyvän päiväntuttuja, joiden seura mua ei kiinnosta.

"ystävä"
Tää on niin mun suusta!
meinasin juuri kirjoittaa vastaavasta aloituksen.
sain kuulla viikonloppuna et mun ystävää on ärsyttänyt suunnattomasti et vuosis sitten syksyllä ja talvella kävin heillä kerran viikossa. oli kuulemma väsynyt ja olisi halunnut olla yksin. no olisko kannattanut sanoa eikä aina olla et juu tule vain!

"a.p"
yleensä täällä vaan harvase päivää lukee aloituksia, joissa aloittajalla on muuten ihana ystävä, mutta joka myöhästelee tai tekee ohareita, tai arvostelee tai painostaa tai jotain muuta.
Kaikki ovat sellaisia asioita joiden loukkaavuutta ihminen ei ehkä edes tiedosta, vaan voisi olla valmis muuttamaan tuota käytöstä, jos vaan tajuaisi sen.

"Erina"
Samaa mietin. Tuli tuossa kesällä yhteenotto erään ystävän kanssa mun syntymäpäiväjuhlissa. Sen olis voinut välttää jos olis aikaisemmin jotenkin osoittanut olevansa loukkaantunut, en ollut tarkoittanut pahaa olin ollut vain ajattelematon sanomisissani. Juhlat oli pilalla mutta onneksi ystävyys ei!

Yhteistyössä