Jos teidän lapsella on kaveri kylässä, ja lähdettekin jonnekin muualle kyläilemään niin mitä teette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joops"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joops"

Vieras
Olen luullut, ettei tähän olisi kovin montaa vastausta. Olen luullut, että jos lapsella on kaveri yökylässä, niin se kaveri lähetetään kotiin kun perheellä on muuta menoa, jos ei ole erikseen sovittu kotiintuloaikaa. Tai vaikka olisikin kotiintuloaika sovittu, jos perheen tarvitsee lähteä jonnekin aiemmin niin vieras lähetetään tai tuodaan kotiin.

Eikä niin, että kaveri jätetään sinne kotiin odottamaan, kun isäntäväki lähtee asioille :headwall: Kyse on ala-asteikäisestä lapsesta. Oli siis yksin, ei edes kaverinsa kanssa. Oltiin sovittu, että lapsi on lounaaseen asti kyläpaikassa. Menin hakemaan klo 11.30, niin lapsi oli kyläpaikassa yksin, oli ollut jo noin tunnin. Istui siellä lukemassa kirjoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24309759:
Jaa. No oliko sillä joku hätä siellä?

No ei tietenkään. Mäkin aina jätän lasten kaverit meille, kun lähdetään jonnekin. Sanon vaan moro, ja kerron että tullaan joskus jos tullaan.

En jättäisi vierasta lasta kotiini yksin. Sen sijaan voisin jättää - ja olenkin jättänyt - oman lapseni kavereineen kotiin, kun olen lähtenyt jonnekin asioille. Siis kouluikäisen lapsen.

En jättäisi yksin. Kysyisin voitaisko hakea jo aiemmin, tai ottaisin mukaan, tai siirtäisin omaa menoa. Kummallista että on sopinut muita menoja jos on ottanut alaikäisen lapsen vastuulleen!

[QUOTE="vieras";24309769]No ei tietenkään. Mäkin aina jätän lasten kaverit meille, kun lähdetään jonnekin. Sanon vaan moro, ja kerron että tullaan joskus jos tullaan.[/QUOTE]

Mitä tähän nyt kommentoisi, kun tietää tapauksesta vain toisen puolen.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24309783:
Mitä tähän nyt kommentoisi, kun tietää tapauksesta vain toisen puolen.

Miksi kommentoida mihinkään, mikään tarina ei kerro molempia puolia. Miksi kommentoida, kun kommenttikin kertoo vain yhden puolen?

Lapsi, joka on alle 10-vuotias, meni kaverilleen yökylään. Sovittiin vanhempien kanssa, että lapsi haetaan seuraavana päivänä lounasaikaan. Hain lapsen klo 11.30. Hän oli ollut tunnin yksin, eli isäntäperhe oli lähtenyt ennen lounasaikaa. Vanhemmilla on puhelinnumeroni, eivät ilmoittaneet mitään. Eivät lähettäneet lasta kotiin, tai tuoneet lasta kotiin, tai pyytäneet hakemaan lasta kotiin. Lapsi oli siellä yksin, tietämättä koska isäntäperhe on tulossa kotiin. Kodin ovi oli jätetty auki, ei ollut lukossa.

Kysyin puhelimitse, että missä ovat, vastaus oli "ostamassa koulutarvikkeita lapselle".

Perhe myös tiesi, että minä olen kotona, koska olen vielä lomalla. Eli olisin voinut tulla hakemaan lapsen aikaisemmin, jos olisivat ilmoittaneet lähtevänsä. Vanhemmilla oli minun puhelinnumeroni, lapsella ei ollut omaa puhelintaan mukana, viedessä huomattiin että akku oli lopussa ja todettiin kyläpaikan kanssa ettei lapsi tarvitse omaa puhelinta, koska sekä vanhemmilla että lapsen kaverilla on minun puhelinnumeroni.

Yhteistyössä