Jos teen rahkatäytteen täytekakkuun, niin pitääkö käyttää liivatetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusavuton

Vieras
Niin siinähän se kysymys tulikin.. tulisko täytteestä vähän jämäkämpi jos laittais pari liivatetta sekaan vai käykö ihan sellaisenaan kakun väliin?

Tarkoitus olis siis laittaa vanilja-rahkaa ja kermavaahtoa.

ei se välttämättä tarvi mut jämäkämpää tulee kyllä liivakkojen kans. pysyy kakku ryhdissä paremmin, ei läsähdä vaikka panee täytettä reilusti.

mukavia kakkukemuja! :)

Mä en käytä koskaan rahkaa kun esikoinen ei pidä rahkasta saatikka rahkakermasta :whistle:

Mut ootteko koskaan tehny täytekakkua juustokakkutyyppisesti? Onnistuiskohan? Meinasin että jos laittais täytekakkupohjan ekan osa irtopohjavuokaan ja päälle kerma-tuorejuusto-liivateseos ja antais jähmettyä ja sitten vois tehdä toisen samanlaisen satsin mutta eri maulla ja sitten vaan laittais kerrokset päällekkäin ja kakkupohjan päälisen siihen päälle ja jos sen kuorruttais kermavaahdolla :whistle:

Mitähän tommosestaki tulis :whistle: :p :D

Mä oon itseasias kans miettiny tollasta juustokakun tyylistä täytettä, mutta tykkään ite rahkasta joten siksi aattelin laittaa sitä kakun väliin.

Mutta en usko, että tarvii odottaa jähmettymistä, eiköhän sen seuraavan kerroksen voi lätsästä saman tien päälle? Jos käytät irtopohjavuokaa niin eihän se täyte käsittääkseni lätsähdä.

ap

Yhteistyössä