Jos synnytys kesti pitkään, niin infositteko "väliaikatietoja" synnytyksen edetessä läheisimmille?

• Viestiketjun aloittaja "pöökö"
  • Ensimmäinen viesti
huoh...
Minun äitini soitti sinne synnärille ja yhdistivät synnytyssaliin. Paljonpa kiinnosti siinä vaiheessa alkaa raportoida miten menee. Ja synnytys kesti kaikkiaan vain 12h... Seuraavan kerran en ilmoita edes kun lähden synnärille.

En kyllä noita välitietoja oikein ymmärrä itsekään. Siis jos sairaalaan lähtiessä ilmoittaa asiasta ja vaikka vielä lähtötilanteen siellä sekä vauvan syntymästä siinä muutaman tunnin sisään, milloin nyt sopiva hetki tulee niin sen kyllä luulisi riittävän. Vähän koomiselta tuntuu ajatus miehestä tekstailemassa suvuilleen jotain kohdunsuuntilannetta useaan otteeseen läpi synnytyksen... :D

Olen ilmoittanut sairaalan lähtiessä läheisille ja sitten soittanut uudestaan heti vauvan synnyttyä.
Niillä kerroilla, kun jostain syystä kestänyt pidempään , olen soittanut jollekulle joka on sitten saanut informoida eteenpäin.

Omien lastenlasten kohdalla kahdesta sain tiedon kun lähtivät sairaalaan ja uuden tiedon heti vauvan synnyttyä.
Kolmen muun lapsenlapsen syntyessä olin itsekin paikalla sairaalassa.

Sisar soitti kahden ensimmäisen synnytykensä alkaessa, että "Tänne ja äkkiä" (ja kahden jälkimmäisen kohdalla kun meni sairaalaan ja sitten uudelleen heti vauvan synnyttyä)

Kälyistä toinen on "salamasynnyttäjä" eli kun soittavat että lähtevät sairaalan ja me melkein heti perään että tyttö tuli, olen joka kerta ensin epäillyt jotta kiusivat vain.

Toinen kälyistä vietiin kiireellisenä leikkaukseen aikanaan ja silloin soitti veli ja pyysi tulemaan pakalle heti. Matkaa oli yli 300 kilsaa joten siinä vaiheessa kun veljenpoika pääsi tädin syliin, oli pikkuinen jo pesty, puettu ja punnittu. :)

Niin kuin joku tuolla aiemmin sanoi, niin tuo varmasti kiinni pitkälti perhesuhteista, siitä millaisia ne muutenkin ovat. Ei siihen ole "oikeaa tai väärää" mallia vaan kullekin omansa.

040608
Mä en ole kenellekään edes ilmoiitabnut että sairaalaan lähden, niin ei ole tarvinnut odotella väliaikatietoja, kun ei kukaan ole tiennyt että synnyttämässä ollaan. Pari tuntia vauvan syntymän jälkeen on lähisuvulle soiteltu ja tekstiviesteillä ilmoitettu syntymästä. Siis sit kun on salista päästy osastolle.

Poikkeuksen tekee tästä anoppi, jolle ekalla kerralla mies välillä soitteli että kävis koiraa ruokkimassa, kun synnytys kesti ja kesti, puoltoista vuorokautta sairaalassa ennen vauvan syntymää. Ja kakkosta ja kolmosta kun on lähdetty synnyttämään niin silloin anoppi on soitettu isommille lapsenvahdiksi niin se tiesi että synnyttämässä ollaan. Kakkosen kohdalla mies välillä kerkis kotona olemaan puol vuorokautta, mut kolmas oli sit niin nopea, vajaa puol tuntia sairaalassa, että silloin anoppi vaan ihmetteli että joko nyt... kun ilmoitettiin että vauva on jo syntynyt.

Mun mielestä ihan turhaa tuollaiset väliaikatiedot ja se että nyt mennään. Mieluummin sit vaan se pääuutinen, eli että nyt on syntynyt.

Yhteistyössä