Jos synnytys kesti pitkään, niin infositteko "väliaikatietoja" synnytyksen edetessä läheisimmille?

• Viestiketjun aloittaja "pöökö"
  • Ensimmäinen viesti
"pöökö"
Itse mietin tässä, että onko tapana kun anoppi "syyttää" meitä siitä, ettei ilmoiteltu mitään. Synnytyssairaalaan mentiin kun supistusten väli oli alle 10 min säännöllisesti ja olin silloin noin 3 cm auki, tästä infosimme, pääsin suoraan synnytyssaliin. Vauva syntyi sairaalaan menosta vasta 26h päästä, eikä soiteltu siinä välissä sairaalassa ollessa kellekään. Onko yleensä tapana tulevan iskän esim. lähettää viestejä että "no nyt on kohdunsuu 7 cm auki" tai muuta???

Ei ilmoteltu, mulla meni 40h ennenku saatiin lapsi maailmaan kun sairaalaan lähdettiin, omalle äidilleni soitin jossain kohtaa, mutta muille ei itseasiassa edes kerrottu että sairaalassa ollaan.

Ja lisäkysymykseen vastaus, mulla meni yli 3h ennenkun pääsin edes salista osastolle, joten väkisinkin meni jonkun aikaa ennenku aloin sen suuremmin ilmoittelee, mies oli tosin siinä välissä ehtinyt käydä soittaa mun äidille, omalle vanhemmilleen ja isovanhemmilleen kun oli niin täpinöissään.. :D

Viimeksi muokattu:
"pöökö"
[QUOTE="pöökö";22467157]Itse mietin tässä, että onko tapana kun anoppi "syyttää" meitä siitä, ettei ilmoiteltu mitään. Synnytyssairaalaan mentiin kun supistusten väli oli alle 10 min säännöllisesti ja olin silloin noin 3 cm auki, tästä infosimme, pääsin suoraan synnytyssaliin. Vauva syntyi sairaalaan menosta vasta 26h päästä, eikä soiteltu siinä välissä sairaalassa ollessa kellekään. Onko yleensä tapana tulevan iskän esim. lähettää viestejä että "no nyt on kohdunsuu 7 cm auki" tai muuta???[/QUOTE]

Miten pian vauvan syntymän jälkeen infositte kaikkia? Me pidettiin siinäkin vielä perheen oma hetki ennen soitteluja (noin tunti) ja siitäkin kritiikkiä tullut... =/

ap

"vieras"
No meillä tuleva isä ainakin nukkui kotona eikä lähetelly yhtään mitään yhtään mihinkään. Lapsen synnyttyä laitoin viestin iskälle ja siskolleni ja mies oli jo saanut haukut kun ei ilmottanut siskolle niinkuin piti, tosin mies oli nähnyt viestin vasta aamulla herätessään.

Huom harmaana
Ilmoitettiin kun lähdettiin illansuussa sairaalaan ja mies soitti aamulla isovanhemmille. Tuli äidiltäni noottia siitä, ettei ilmoitusta tullut heti kun lapsi syntyi puolen yön aikaan. Oli kuulemma valvonut koko yön odottaen ja miettien tytärparkansa tuskia ; )
Ne vaan on malttamattomia ne isovanhemmat.

no höh
Eikö se ole jokaisen oma asia, miten ilmoittaa asiasta?

Meillä esikoisen syntyessä ei ilmoitettu kenellekään, että ollaan edes lähdetty sairaalaan. Saati kesken synnytyksen.
Sairaalaan lähdettiin klo 10 aikaan ap ja poika syntyi illasta klo 19 jälkeen.

Anoppi kyllä ilmoitti jo hyvissä ajoin, että sitten hänelle heti tieto, kun lähdette sairaalaan, että hän voi sitten hermoilla kotona. No olisi todellakin hermoillut, siksi emme ilmoittaneet mitään.

Jos joskus on toinen tulossa, niin silloin varmaan pitää jollekin ilmoittaa, kun pitää tolle esikolle saada hoitaja siksi aikaa. Ja oletettavasti se olisi joku isovanhemmista :)

"huhhuh"
Me ei infottu mitään, ennen kuin aamulla (vauva synty klo 2 yöllä) että on syntynyt. En kyllä kesken synnytyksen rupee väliaikatietoja lähettelemään, kyllä on kärsimätöntä porukkaa, jos tommosesta suuttuu. Mitä se mummo tai mamma siellä kotona saa irti siitä, että nyt supistaa, ja nyt ponnistan, ja nyt näkyy pää...

"mä"
Ekalla kerralla mulla meni lapsivedet tiistai-iltana. Keskiviikko-aamupäivällä soittelin, että nyt vihdoin pääsen synnytyssaliin. Seuraavan kerran soitin illalla 19 jälkeen kun lapsen syntymästä oli ehkä tunti.

Tokalla kerralla mentiin 12 aikaan päivällä synnyttään ja lapsi syntyi 17 aikaan, ei ehtinyt soitella välissä :) Soiteltiin jo heti salista ja lähetettiin terkkuja isosiskolle että sai juuri pikkusiskon ;)

bb
Me ei kyllä edes ilmoitettu isovanhemmille tai kenellekään muullekaan että lähdetään sairaalaan. Minun vanhemapi tiesivät että olin menossa yliaikatarkastukseen, kun tuli muista syistä puhetta. Lapsi syntyi yhden aikaan iltapäivällä ja illalla kahdeksan jälkeen kun mies meni kotiin soitti isovanhemmille ja parille läheisimmälle kaverille. Itse laitoin vasta seuraavana aamuna viestiä muutamille kavereille ja suurimmalle osalle ilmoitus meni vasta 5 päivää myöhemmin kun päästiin kotiin.

Ja kyllä, 26 tuntinen synnytys on ihan normaalimittainen synnytys vielä, ei mikää erikoispitkä.

Kerrottiin milloin mennään käynnistykseen. Kerrottiin että synnytys on käynnissä, mutta ei paljoa muuta ehitty/haluttukaan kun mokoma toimitus kesti vain niin hetken. Syntymästä kerrottiin sitten kuvan kera viestillä tuntia syntymän jälkeen. Kaikki tyytyväisiä.

Öh, eiköhän kukin perhe toimi niin kuin parhaakseen näkee? En osaa ajatella että synnyttäjällä ja puolisollaan olisi joku velvollisuus pitää läheisiä ajantasalla synnytyksenkulusta tai juosta heti vauvan pihalle tultua ilmoittamaan asiasta. Jos kokevat halua antaa väliaika tietoja niin antakoot, muuten mielestäni akikilla on oikeus keskittyä rauhassa synnytykseen ja noihin ensimmäisiin hetkiin vauvan kanssa ilman mitään tiedotusvastuuta.

Mä infosin omille vanhemmilleni ja siskolle kun lähdettiin sairaalaan.
Sisko-parka oli valvonut yön ja odotellut tietoja. Lopputuloksesta ilmoteltiin sitten aamulla / aamupäivällä.
Eikä kukaan ole mitään narissut jälkikäteen.

.
onpas tylyjä sukulaisia sulla ap :( Ihan jokaisen oma asia on miten infoaa muita. Meillä mies lähetteli koko synnytyksen ajan tekstiviestiä sukulaisille tyliin "nyt pää näkyy" ja blaa blaa. Rasittavaa oli. Ponnistuksen aikana sanoin et jätä jo se puhelin! Ja mies onneks jätti :) Mies pisti omille kavereilleen ja sukulaisille viestiä heti kun vauva oli syntyny, itse pistin seuraavana aamuna. Tyttö synty siis vähän ennen kymmentä illalla. Niin ja mun synnytys ei kestäny ku 7h! Jos vielä pääsen synnyttämään niin kiellän miestä raportoimasta välivaiheita.

voi ei
Tästä voin oppia sen, että en todellakaan ilmoita kenellekään sairaalaan lähdöstä. Eipä muillekaan ole kyllä kukaan tiedottanut omastaan enkä ole osannut sitä odottaakaan.

Esikoisen käynnistys: äiti ja kolme kaveria tiesivät että oon menossa sairaalaan. Päivällä taisin lähettää kaikille 1-2 viestiä, ja mies soitti molempien vanhemmille. Seuraavana päivänä klo 12 syntyi tyttö ja mies soitti ehkä noin tunnin päästä isovanhemmille. Itse laitoin noin 3h päästä tekstiviestiä menemään, vai oliko se myöhemmin reilu 6h??? Olin niin huonossa kunnossa etten muista oliko se ennen vain jälkeen vauvojen teho-osastovierailun...

Kakkosen käynnistys: äitini oli meillä esikoisen kanssa ja mies mun kanssa osastolla, kaikki lähimmät ihmiset tiesi että taas meen käynnistykseen. Facebookiin laitoin jonkun viestin toisena käynnistyspäivänä. Kolmantena päivänä laitoin aamusta muutamille kaverille viestin että nyt mennään saliin kalvojen puhkaisuun, noin 2h päästä pojan syntymästä lähti viesti kavereille ja soitot isovanhemmille. Isovanhemmista (mun äiti ja miehen isä) olivat sen päivän meillä molemmat ja saliin menon ja syntymän välissä ei kyllä saaneet lisäinfoa, ei mennyt kuin reilu 3h niiden välissä :)

TK
Esikoisesta ilmoitettiin kun lähdettiin, sitten mies pisti jossain vaiheessa viestiä omille vanhemmilleen jotka tais soittaa mun vanhemmille että nyt T on 7cm auki. Tuntuu jälkikäteen pimeeltä ajatella appiukkoa soittamassa mun äidille ja kertomassa miten auki olen. Kakkonen tulikin niin vauhdilla ettei tarvinnu paljon viestitellä. :)

Meillä anoppi halusi ehdottomasti tietää, kun lähdetään sairaalaan. Omille vanhemmilleni en olisi ilmoittanut. No, ennen lähtöä mies soitti äidilleen. Jouduin jäämään osastolle (vedet menneet, kotiin ei enää asiaa vaikka ei supistanut) ja siitä soitin omalle äidilleni. Lapsi syntyi lopulta reilu kaksi vuorokautta sairaalaanmenon jälkeen. Ja anoppi ei ollut nukkunut kahteen yöhön (arvasin sen jo etukäteen), mutta itsepähän pyysi ilmoittamaan.

Vauvan syntymästä mies soitti äidilleen ehkä puoli tuntia syntymän jälkeen. Minun oli tarkoitus soittaa äidilleni heti kun voin, mutta istukan käsinirrotukseen tuli lähtö reilun tunnin päästä synnytyksestä, niin se jäi. Leikkaussaliin mennessä sanoin miehelleni, että soittaa minun vanhemmille. Osastolle pääsinkin sitten vasta reilun kuuden tunnin päästä synnytyksestä.

*Muoks* Ja väliaikatietoja salista ei todellakaan annettu.

Viimeksi muokattu:
Eiköhän se ihan riipu perhesuhteista.. En mä nyt minään velvollisuutena pitäis mut tiedän et meillä ainakin äiti ja sisko oottaa puhelin kourassa kotona tietoja niin voi olla et väliaikatietoja laitan kyllä tai ainakin laitan miehen ilmottelemaan.:D Riippuu nyt miten se synnytys sitten etenee mut ilmotan ainakin äidille, siskolle ja isälle kun lähdetään sairaalaan ja kun vauva on syntynyt. Muille kerkee sit vähän myöhemminkin..

"juupajuu"
Ei annettu väliaikatietoja, eikä edes ilmoitettu kellekään että nyt lähetään sairaalaan (tapahtui vielä keskellä yötä). Tuolloin ei saanut käyttää kännykkää ainakaan siinä sairaalassa. Lapsi syntyi aamulla, vanhemmille soitettiin iltapäivällä kun päästiin osastolle, ja muille tutuille mies laittoi viestin illalla kotiin päästyään.

Yhteistyössä