jos sulla ei olis yhtään omia tuloja haluaisitko elää?

  • Viestiketjun aloittaja ei rahaa
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Elin muutamia vuosia kotirouvana. Olihan se aika vinkeää pyytää mieheltä kaikki tarvitsemani, enkä siihen haluaisi palata, mutta en ollut itsetuhoinenkaan.
 
Silloin kun odotin esikoistamme ja työsuhde päätyi, niin äitiysloman alkuun oli vielä muutama kk.Oli se shokki, kun en saanut työttömyyspäivärahaa lainkaan.Tuntui tosi ankeelta,kun olin tienannut itse ja tottunut siihen että sitä omaa rahaa on, mutta ei mulla elämänhalut silti menneet.
 
vieras
meillä homma toimii niin, ukko tienaa ja mie hoidan raha-asiat;o)Tyytyväinen on ukko kun ei tarvi miettiä, laskuja ym. eli mie huolehdin miten rahat käytetään...Jännä lukea näitä juttuja "omista"rahoista, kun perhe elää kuitenkin yhdessä...niin yhteisiä ne rahatkin on..
 
001
Meillä on selvästi hieman eri tilanne, sillä meillä kaikki talouteen tuleva raha on yhteistä. Ihan sama kuka sen tienaa. Olin kotona lapsen kanssa kunnes hän oli reilu 5 v. (kyseessä kroonisesti sairas lapsi). Välillä minulla ei ollut mitään tuloja, mutta en ole milloinkaan joutunut pyytämään rahaa käyttöön tmv. Minä olen myöskin ollut meillä se, joka huolehtii perheen rahavirroista/taloudesta. En myöskään ole koskaan tuntenut syyllisyyttä siitä, että olen käyttänyt miehen tienaamia rahoja. Meillä kaikki on yhteistä. Näin on ollut jo yli kaksikymmentä vuotta.
Niin ja aina olen halunnut elää. Ja haluaisin edelleen vaikkei omia tuloja olisikaan :)

Millainen tilanne teillä ap on? Syyllistääkö puolisosi sinua siitä ettei sinulla ole tuloja? Tunnetko itse itsesi riittämättömäksi? Voisitteko muuttaa jollain lailla perheenne tilannetta, jotta voisit nauttia elämästäsi vaikkei sinulla olekaan tuloja?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 001:
Meillä on selvästi hieman eri tilanne, sillä meillä kaikki talouteen tuleva raha on yhteistä. Ihan sama kuka sen tienaa. Olin kotona lapsen kanssa kunnes hän oli reilu 5 v. (kyseessä kroonisesti sairas lapsi). Välillä minulla ei ollut mitään tuloja, mutta en ole milloinkaan joutunut pyytämään rahaa käyttöön tmv. Minä olen myöskin ollut meillä se, joka huolehtii perheen rahavirroista/taloudesta. En myöskään ole koskaan tuntenut syyllisyyttä siitä, että olen käyttänyt miehen tienaamia rahoja. Meillä kaikki on yhteistä. Näin on ollut jo yli kaksikymmentä vuotta.
Niin ja aina olen halunnut elää. Ja haluaisin edelleen vaikkei omia tuloja olisikaan :)

Millainen tilanne teillä ap on? Syyllistääkö puolisosi sinua siitä ettei sinulla ole tuloja? Tunnetko itse itsesi riittämättömäksi? Voisitteko muuttaa jollain lailla perheenne tilannetta, jotta voisit nauttia elämästäsi vaikkei sinulla olekaan tuloja?
Peesi, näin myös meillä 23 v. ei ole väliä kuka tienaa, yhteiseen käyttöön menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
ja taasko sä valitat, eri aihe vaan, huh huh. :headwall:
Just ajattelin samaa. Ap:n kysymykseen vastaisin, että jos olisin täysin rahaton, mutta puoliso olisi, olisin kykeneväinen järjestämään ja sopimaan asiat niin ettei tarvitse kerjätä puolisolta rahaa.
 
ap
Meillä yhteinen tili mutta mies maksaa laskut ja hänellä netti tunnukset.Minä en koskaan saa tuilillä käydä.Jos tarvitsen rahaa mies hakee automaatilta käteistä.Harvoin tarvitse.Joskus antaa 20 eur lääkkeisiin.Raha-asioista ei voi keskustella muuten mies suuttuu.Ja tunnen itseni huonoksi kun en tuo rahaa tähän taloon.
 
Kyy
No ei mulle mitään itsetuhoisia ajatuksia oo tullut, vaikken nyt olekaan tiennannut mitään. Johtuuko sit siitä, että mun ei tartte puolisolta mitään pyydellä, meillä kun on kaikki rahat yhteisiä. :whistle:
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä yhteinen tili mutta mies maksaa laskut ja hänellä netti tunnukset.Minä en koskaan saa tuilillä käydä.Jos tarvitsen rahaa mies hakee automaatilta käteistä.Harvoin tarvitse.Joskus antaa 20 eur lääkkeisiin.Raha-asioista ei voi keskustella muuten mies suuttuu.Ja tunnen itseni huonoksi kun en tuo rahaa tähän taloon.
Anteeksi nyt mutta kun tuo kuulostaa ihan alistamiselta, eli ala arvostaa itseäsi ja mieti mitä kannattaa tehdä että oma elämä olis mieleistä...Sitoutuminen perheen asioihin miehen osalta ei oikein kuulosta järkevältä..Nyt niskasta kiinni itseä ja miettimään mitä itse haluat...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Työvoimaneuvoja ei tee elettäkään kun ehdotan koulutuksia työharjoittelupaikkoja tms.sanoo vaan ettei niitä ole.
Ei ne työharjoittelupaikat ole valmiina.Sun pitää itse etsiä paikka ja sellanen varmasti löytyy, kun olet työnantajalle ns ilmainen työntekijä ja tarjoudut töihin.Sitten vain työkkäri hyväksyy paikan, teette sopimuksen ja siinä se.Saat täyden tuen+kulukorvauksen.
Koulutukset näkee mol.fi sivuilta.Joskus niitä on paremmin ja joskus huonommin.
 

Yhteistyössä