Jos sua sanottaisi tällä nimityksellä, mitä ajattelisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No eiks toi ole vähän sellanen vittuilu-ilmaus? Niin mä ainakin olen ymmärtäny. Tai sanon mä joskus tota meidän 2v:tä pikkuäidiks kun se omia vauvanukkejaan hoitaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja KK:
Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-pisamapeikko-:
Pikkuäidistä tulee mielikuva pikkutytöstä, joka pukkaa nukenvaunuja ja touhuaa nukkensa kanssa.

Tämä tulee minullekin mieleen :)
Kuka sinua tulla nimellä kutsuu?

Eräs minua paljon vanhempi sukulainen kutsui.. Aika loukkaavaa. Tuntui, ettei hyväksy minua.

Mulle kerran anoppi sanoin pikkuäiti kun esikoinen oli syntynyt ( kooltani en ole pieni) kysyinkin että Mistä kohtaa olen pieni?? sen jälkeen ei ole sitä nimeä käyttänyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KK:
Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-pisamapeikko-:
Pikkuäidistä tulee mielikuva pikkutytöstä, joka pukkaa nukenvaunuja ja touhuaa nukkensa kanssa.

Tämä tulee minullekin mieleen :)
Kuka sinua tulla nimellä kutsuu?

Eräs minua paljon vanhempi sukulainen kutsui.. Aika loukkaavaa. Tuntui, ettei hyväksy minua.

Vanhat sukulaistädit on aika pahoja heittelemään.. :/
Yks miehen sukulaistäti näki meidät eka kertaa, niin tuumas isoon ääneen, että ompas ihana kun ovat niiiin isänsä näköisiä lapsia eivätkä yhtään äitinsä... Joo, lievästi kiehahti...
Mut paras vaan monesti niellä noi ihme kommentit!!

No itse olen ulkoisesti aika pienikokoinen ja pikkutyttömäinen ja yhä jotkut luulevat minua teiniäidiksi, mutta eipä ole miksikään pikkuäidiksi koskaan sanottu, vaikka voisikin nimike hyvin ulkoisiin piirteisiin istua. :D

Jos pikkuäidiksi sanottaisiin niin en tiedä suhtautuisinko kuitenkaan negatiivisesti kun en mikään uraäitikään ole ja tykkään kotihengettärenä olosta. :saint: Mieluummin kai pikkuäiti kuin valasemo. :laugh:

tätini sanoo musta noi..tai nyt en ole aikoihin kuullut...Johtunee siitä,et olen alle 160cm pitkä ja pikkuinen ihminen..Ja onhan se aika hauskan näköistä,kun kantelen meitin vajaa kymmenen kiloista tyttöä... :laugh: et aika pikkuiselta näytän...

En mä osaisi loukkaantua tuosta nimityksestä, ihmettelisin kyllä hieman huvittuneena sanojan motiivia moiselle nimitykselle. Mä olen lapsena ollut pikkuäiti, joten se nimitys olisi osa persoonaani.

Voisiko sanoja tarkoittaa vasta äidiksi tullutta, vrt. isoäiti, joka on jo kauan ollut äiti?

Minua sanottiin pikkuäidiksi teininä, kun hoidin pikkusiskoani paljon. Kun sain oman lapsen, taisi joku silloinkin sanoa pikkuäidiksi.

Silloin jos sanoja on itseä suurikokoisempi, niin senhän voi ottaa ihan hyvällä :laugh:

Yhteistyössä