Jos sinulla olisi alle ½v vauva ja alle 2v taapero, molemmat kipeänä, pyytäisitkö miestäsi jäämään yövuorosta kotiin?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
hei
No vähän riippuis tilanteesta, mutta en usko. Toisaalta hyvinkin voisin ehkä tuon tehdä, jos tuossa tilanteessa olisin. ...hankala sanoa, riippuu siitä, montako yötä olisin jo valvonut.
 
vieras
No ellen itse olis kipeänä myös niin tuskin, vaikka sekin on koettu. Nukkuisin kun mies on kotona, ja valmistautuisin yövalvomiseen. Yrität vaan selviytyä, kyllä se siitä.
 
Lissu
Meillä oli lapset kipeinä suunnilleen koko viime talven ja kyllä mä siitä yksin selvisin, eihän se kivaa ole mutta niin kauan kun on itse terveenä niin meneehän se siinä. Sitten jos itsellä on vaikka rintatulehdus tai 40 astetta kuumetta tai norovirus niin alkaa tekeen tiukkaa, mutta pärjäsin kun oli pakko.
 

Kauhean moni ihmetellyt että miksi pitäisi,mutta tuskin kukaan ilman painavaa syytä tuollaista edes harkitsee. Jos kokisin tarpeelliseksi tai olisin itse niin kipeänä lasten lisäksi etten vaan jaksaisi niin pyytäisin ja luonnollisesti mies jäisi auttamaan. Meillä ei onneksi tuollaista tilannetta ole vielä tullut eteen että olisi tarvinut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ellen itse olis kipeänä myös niin tuskin, vaikka sekin on koettu. Nukkuisin kun mies on kotona, ja valmistautuisin yövalvomiseen. Yrität vaan selviytyä, kyllä se siitä.
No minähän en nukkua saa, mutta sehän nyt onkin jo ihan eri tarina.
 
vieras
En usko että pyytäisin, etenkään kun tietäisin ettei mies tosiaan voi tuosta noin vain olla töistä pois vaikka lapset olisikin kipeänä. Eri asia sitten jos jotain vakavaa, esim toinen lapsi joutuisi sairaalaan ja joutuisimme tasapainoilemaan sen kanssa, miten kotona oleva lapsi hoidetaan...

Eihän päivätyöstäkään mies voi olla kotona, vaikka lapset sairaana jos äiti tosiaan on kotona. Meillä ollut kaikki kolmekin sairaana samaan aikaan ja miehen on toki työnsä hoidettava.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ellen itse olis kipeänä myös niin tuskin, vaikka sekin on koettu. Nukkuisin kun mies on kotona, ja valmistautuisin yövalvomiseen. Yrität vaan selviytyä, kyllä se siitä.
No minähän en nukkua saa, mutta sehän nyt onkin jo ihan eri tarina.
Mikset saisi?

 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ellen itse olis kipeänä myös niin tuskin, vaikka sekin on koettu. Nukkuisin kun mies on kotona, ja valmistautuisin yövalvomiseen. Yrität vaan selviytyä, kyllä se siitä.
No minähän en nukkua saa, mutta sehän nyt onkin jo ihan eri tarina.
Tuossa tilanteessa mä antaisin tiukkasävyisen ilmoituksen että kun sä tulet töistä niin on mun vuoro nukkua, ja herättään ei tarvi tulla ellei talo ole tulessa.

Koitahan jaksella, se on rankkaa kun lapset sairastaa, tiedän kyllä...
 
vieras
No kyllä minä ite pärjään kipeitten lasten kans jos vaan ite terveenä olen! Kerran olen joutunut miehen kutsumaan töistä lapsia hoitamaan kun olin itse oksennustaudissa... Lapset olivat silloin 2kk ja 1 1/2 vuotias ja mulla siis voimat aivan lopussa, jaksoin vaan makoilla wc:n lattialla..Onneksi isännän työmatka vaan 2 kilsaa eli oli hetkessä kotona, kun sain soitettua:)
 
fds
En pyytäis. Eikä se kyllä onnistukkaan nii vain jäädä!!! Sellainenkin tapaus kysisestä tehtaasta, että työntekijän vaimo synnytti pariskunnalle toisen lapsen ja oli sairaalassa tieten ja esikoinen oli sairastunut ja tää mies soitti sitten töihin ettei tuu lapsi kipeä. Tää tehdas vaatii saada tietää mikä työvuoro vaimolla oli kun mies jäi pois töistä. Synnyttämässä ei riitä. No sitä selvitellään ja siltä ajalta ei saa toistaiseksi palkkaa.
Tää tehdas myös olettaa automaattisesti jos puoliso ei ole töissä samassa tehtaassa, että hän on päivävuorossa ja näin ollen jää hoitamaan sairasta lasta. Siitä on toimitettava lappu tehtaalle, että on ollut estyvä hoitamaan lasta. Monesti ei sitten riitä ja palkka jää saamatta kun ei ollutkaan töissä toisella paikkakunnalla.
 
ap
Ei minua oma jaksamiseni huoleta, pakon edessä seisoo vaikka päällään.

Mitä sitten jos vauva menee oikein huonoksi?
Miten osaan yksin arvioida tilanteen vakavuuden?
Pysynkö hereillä/heräänkö siihen, jos vauvan tila heikkenee?
Ja minne lykkään taaperon, jos pitää lähteä sairaalaan? Mukaan?
Ja ambulanssilako minä vauvaa lähden kuskaamaan?
 

Yhteistyössä