Jos saisit päättää, asuisitko 4-henkisen perheenne kanssa mieluummin:

  • Viestiketjun aloittaja Vivian
  • Ensimmäinen viesti
Vivian

a) Helsingin keskustassa 3h+k 73 m2 (kt)

vai

b) 100 km Helsingistä pikkupaikkakunnalla, josta ei junayhteyttä, 4h+keittiö+s+piha 120m2 (okt)

?

Molemmat asunnot olisivat hyväkuntoisia ja mieleisiänne, kolmio maksaisi enemmän mutta teillä olisi siihen kuitenkin varaa. Miehen työpaikka olisi Helsingin keskustassa.

Itse asuisin Helsingin keskustassa.
 
komppaa
asuisin ennemmin Helsingissä, koska työmatkoihin ei menisi julmettomasti aikaa ja eikä tuo 2*100 km:n ajokaan ihan ilmaista ole, vaikka diesellä ajelisikin.. hyvässä lykyssä helsingissä voisi luopua koko autosta.
 
Jos noista olisi pakko valita niin se Helsingin keskusta. Mutta mielummin vaihtaisen sen jonnekin vähän syrjäisempään ja luonnonläheisempään paikkaan josta olisi hyvät kulkuyhteydet ja mielellään se yksi huone ja vähän neliöitä lisää. =)

t: 4-henkinen perhe + koira tällä hetkellä 77m2 kerrostalokolmiossa 10km Tukholman keskustasta ja unelmana olisi se 1-2 huonetta lisää samalta alueelta.
 
mie
B) mutta joko yrittäisin löytää työpaikan lähempänä kotia tai sitten sent talon hiukan lähempänä Helsinkiä.

Meillä on 4-henkinen perhe ja asumme 30km Hesasta rauhallisella alueella isohkossa omakotitalossa. Itse työskentelen Hesan keskustassa, mies pk-seutulla. Itse en lasten kanssa Hesan keskustaan muttaisi.
 
vieras
Ohoh! Toi 120m okt ois sit varmaan jo melkoinen lukaali. Käsittääkseni Helsingissä on korkeat hinnat, joten kolmio KESKUSTASTA on jo melko hintava. Tällä hetkellä asutaan ison kaupungin (ei HKI) lähiössä pienemmässä kerrostaloasunnossa kuin toi. Silti en muuttaisi Helsingin keskustaan lasten kanssa. Joten noista mieluummin B.
 
A tietenkin, ja etenkin jos mies on töissä keskustassa - en ikinä muuttaisi 100 km päähän työpaikasta!

Mutta miksi vain nuo kaksi vaihtoehtoa? Miksei jokin alue pk-seudulla, muttei keskustassa? Ottaisin itse vaihtoehdon C: hyvien yhteyksien ja alle puolen tunnin matkan päässä keskustasta, luonnon äärellä, mukavalla alueella.
 
Helsingin keskustassa. Sais olla aika hyvä palkka, et nykysillä polttoainekustannuksilla kannattas ajaa päivässä 200km pelkkiä työmatkoja. Ja ohan se ajallisestikin jo aikas pitkä matka.

Muutenkaan mulla ei olis mitään vastaan Hesassa asumista, miestäni ei tosin koskaan sais muuttamaan sinne kirveelläkään.
 

Yhteistyössä