Jos saisit päättää : Alatiesynnytys vai suunniteltu sektio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "abcd"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen;23727632:
Alatiesynnytys.
Pelkkä ajatuskin leikkauksesta ahdistaa.

Saman valitsisin. Pelkäsin kamalasti joutuvani sektioon, mutta onneksi lapsi syntyi alateitse. (Jouduttiin kylläkin käynnistämään).

Alatiesynnytys, jos sektioon ei olisi mitään erityistarvetta lapsen tai äidin puolelta. Onhan noista alatiesynnytyksen terveyseduista tehty tutkimuksia, normaalissa raskaudessa ja hyvin etenevässä synnytyksessä paras vaihtoehto. Tuntuisi jotenkin luonnottomalta maha auki. Multa poistettu sappirakko tähystysleikkauksessa ja jo siitä toipuminen oli vaikeaa. Kuopuksen synnytyksestä alakautta toivuin minuuteissa. Kaksi aivan eri asiaa.

Oikeasti en tiedä. Molemmat koettu (sektio perätilan takia suunniteltu ja hyvin onnistunut) ja molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa. Onneksi ei tarvii miettiä sitä enää.

Sektio. Kolme alatisynnytystä takana, kahdesta lapsi joutunut tehohoitoon vihreän lapsiveden aiheuttaman tulehduksen takia. Kuopus oli vähällä menehtyä tulehdukseen. Joten tällä hetkellä koen, että sektio olisi turvallisempi vaihtoehto.

[QUOTE="vieras";23727689]paskat palautuu[/QUOTE]

Mäkin olin todella epäuskoinen esikoisen synnytyksen perusteella. Siinä vain oli pieni komplikaatio, joka aiheutti suurehkoja ongelmia minulle ja siksi oma palautuminen venyi kuukausien mittaiseksi. Kuopuksen synnytyksen jälkeen tajusin, että on ihan mahdollista pullauttaa tenava ulos ja mennä jatkamaan heinänkorjuuta.

Toi on vaikea. Mulla on takana molemmat, esikoinen syntyi sectiolla perätilan takia ja toinen mukula syntyi ihan normaalisti alateitse. Section jälkeen olin sairaalassa 8vrk (poika kellastui ja oli sinivalossa jne.) mutta olin täysin ok kunnossa jo kun kotiin pääsin. Alatiesynnytyksen jälkeenkin olin 4vrk sairaalassa vai olikohan 5 peräti, repesin pahasti ja sain lisäksi ison verenpurkauman epparihaavan alle, etten pariin ekaan päivään saanut lupaa istua ollenkaan. Paraneminen venyi monen viikon mittaiseksi.

Eli käytännössä sectio oli helpompi tavallaan mutta ehkä minä silti valitsisin sen alatiesynnytyksen.

Alatiesynnytys. Mulla on takana 2 superhelppoa synnytystä, en menis mistään hinnasta veitsen alle vapaaehtoisesti. Eri asia tietty jos vauvan/oma terveys sitä vaatis.

Alatie. Yksi helppo alatie synnytys takana, menisin koska vaan uudestaan, vaikka vähä repeskin. :) Sektiossa epäilyttää leikkauksen riskit, kipu, arpi ja mahdolliset alun liikuntarajoitteet.

Mulla eka oli alatie ja pieleen meni, terve lapsi kuitenkin syntyi. Toinen kiireellisellä sektiolla ja parannuin pikapikaa ensimmäiseen verrattuna. Nyt valitsisin suunnitellun sektion, ehdottomasti!

Aiemmin olisin halunnut onnistuneen ja helpon alatiesynnytyksen, mutten usko sen olevan mun kohdalla mahdollista.

Yhteistyössä