JOS repäisis ja lähtis rantalomalle lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
kyllä kiinnostaa tämä aihe mutta sinun jankkaaminen ei ja muiden kohteiden teilaaminen on naurettavaa. Itse paljon matkustelleena vain olen huvittunut kun ei tuo Turkki minusta niin häävi paikka ollut että viitsisin sitä kaikista käymistäni kohteista jollekkin suositella. Varsinkaan jankuttaa koko ketjua. Turkkia ja Bulgaria ovat ne kaksi maata jonne en enää suostu matkustamaan.

Eli sulla on oikeus omaan mielipiteeseesi, mutta mulla ei ole, koska se ei taida olla sama kuin sun mielipide?
Minä kerroin oman mielipiteeni ennen niin kivasta Playa del Inglesistä, sekä kerroin siitä miten surkeaa ruokaa sain Rhodoksella. Jos se on muiden kohteiden teilaamista niin sori vaan. Kreikassa on tsiljoona muutakin kohdetta kuin Rhodos, ja Rhodoksella monia muitakin ravintoloita monessa muussa kaupungissa kuin ne joissa sain huonoa ruokaa ja palvelua. Jokainen varmaan tajuaa tämän? Ja Inglesillä ei ole juuri mitään tekemistä Espanjan kanssa, jota ap myös ajatteli yhdeksi vaihtoehdoksi. Bulgariasta en tiedä, kun en ole siellä käynyt.
Ikävää, että sä et halua enää Turkkiin (missä mahdoit käydä, Turkki on hirmu suuri maa) tai Bulgariaan, minä menisin molempiin milloin tahansa. Kuten myös esim. Tunisiaan tai Kroatiaan, mutta se ei taida olla sellainen paikka missä ap haluaa viettää rantalomaa lastensa kanssa. Espanjaankin menisin, Kreikkaan myös, mun mielestä rantakohteet on käytännössä samat kaikkialla, vain se kieli mitä kohteessa puhutaan vaihtelee (sekä hintataso ja ravintolaruokien laatu). Nyt etsittiin suht koht lähellä olevaa kohdetta, jossa olisi vesipuistot yms lapsille mieluisat kohteet ja hyvätasoisia huoneistohotelleja, ja niitä löytyy myös Turkista, tykkäsit sinä siitä tai et. Lisäksi Turkissa on edullinen hintataso ja mielettömän hyvää ruokaa halpaan hintaan, siksi suosittelin sitä.

Eiköhän se nyt ole jo kuultu miljoona kertaa mitä sinä olet noista mieltä, ei tarvitse enää jankata samaa asiaa... Minä sanoin mielipiteeni lyhyesti sen enempää hysteriaa lietsomatta ja yhtä kohdetta tuputtamatta. Sinä et ilmeisesti pysty samaan, ehkä se Turkki on ainoa maa missä olet käynyt kanariansaarten jälkeen :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Käytiin siellä planet pegassoksessa(Turkissa) Lokakuussa. Aivan ihana paikka. Lapsille on vaikka mitä. Siellä oli pohjoismainen lastenklubi. Se all inclusive- konsepti on tosi hyvä, kun ei tarvitse miettiä mitään syömisiä ja juomisia. Niitä saa sieltä millon vaan ja mistä vaan. Lapsille kaks kertaa päivässä jäätelöt. Rahoja ei tarvitse kanniskella mukana ollenkaan, koska hotellissa ei rahaa kulu. Allasalueet oli kapteeni Nemon linnoineen aivan ihanat ja ranta myöskin.

Mikä matkanjärjestäjä ja mikä kaupunki? :wave:

Suosittelen lämpimästi Espanjan etelärannikkoa lapsiperheille. Siellä on valinnan varaa Malagan ja Marbellan välillä vaikka kuinka =)

Espanjassa rakastetaan lapsia yli kaiken ja joka paikassa on lapset huomioitu =)

On eläintarhoja, Sea-lifet ja muuta.. Löytyy joka lähtöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Suosittelen lämpimästi Espanjan etelärannikkoa lapsiperheille. Siellä on valinnan varaa Malagan ja Marbellan välillä vaikka kuinka =)

Espanjassa rakastetaan lapsia yli kaiken ja joka paikassa on lapset huomioitu =)

Ei taida olla jo huhtikuussa mitään? :( :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

Me oltiin maaliskuun viimeinen viikko ja oli kaikkee

=)

Huhtikuussa on tosi vaikea matkustaa noilla sun "ehdoilla" koska välimerellä ei oo vielä sesonki joten esim. kaikki paikat ei oo auki ja noin kerhot toimii yleensä toukokuun puolesta välistä elokuun loppuun.
Jos venyttä lähtöä vaikka toukokuun puolelle niin on ainakin jo paikkoja auki.
Espanjaa mäkin suosittelen noi yllä olevat tai sitten Mallorca mikä jo mainittiinkin, siellä on vesipuistoa ja hotelleissa on kyllä niin hyvät allasosastot että ei sitä puistoa vältis kaipaa. Sitten siellä on sellainen eläintarha hommeli, missä kaikkia matelijoita, lintuja ja delfiinejä, ja merinorsuja jne
Huvipuistokin löytyy. ja näiden kaikkien kohteiden sekä mantereen puolella että saarella on lähellä kuitenkin iso kaupunki joten on aikuisillekin jotain (vaikka siksi aikaa shoppailee kun lapset on kerhossa )

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Huhtikuussa on tosi vaikea matkustaa noilla sun "ehdoilla" koska välimerellä ei oo vielä sesonki joten esim. kaikki paikat ei oo auki ja noin kerhot toimii yleensä toukokuun puolesta välistä elokuun loppuun.
Jos venyttä lähtöä vaikka toukokuun puolelle niin on ainakin jo paikkoja auki.
Espanjaa mäkin suosittelen noi yllä olevat tai sitten Mallorca mikä jo mainittiinkin, siellä on vesipuistoa ja hotelleissa on kyllä niin hyvät allasosastot että ei sitä puistoa vältis kaipaa. Sitten siellä on sellainen eläintarha hommeli, missä kaikkia matelijoita, lintuja ja delfiinejä, ja merinorsuja jne
Huvipuistokin löytyy. ja näiden kaikkien kohteiden sekä mantereen puolella että saarella on lähellä kuitenkin iso kaupunki joten on aikuisillekin jotain (vaikka siksi aikaa shoppailee kun lapset on kerhossa )

Ääh mä oon vaikee... :D
:xmas:

Olen ollut kerran n v2000 Turkissa, marmariksessa. Kuulemma paikka on muuttunut paljon "siistimmäksi" sen jälkeen, mutta mua vähän yökötti. Paikka oli kaunis ja hotellin hinta / laatu hyvä. Mutta myyjät olivat röyhkeitä ja tunkeilevia, kuten joku muukin jo sanoi. LASTENvaateliikkeessä myyjä nipisteli ja hiplasi ja kun pyydettiin lopettamaan, sanoi, että tämä on hänen kauppa ja tekee mitä tahtoo. Sai kyllä vaatteet jäädä sinne. Kadulla miehet koittivat "ostaa" meidän näyttäytymään yökerhossa vaikka 10 min, maksu olisi ollut noin 5 ? jne. Lisäksi hotellin omistaja veljensä kanssa tuli meidän ovan taakse YÖLLÄ 3 aikaan viinipullon ja ruusujen kanssa ja oli ihmeissään, kun heitettiin pihalle. Viettivät sitten viikkoa yläosattomien norjalaistyttöjen kanssa, tytöillä ikää noin 16v ja äijillä 30v. Kerrottakoon, että me oltiin noin 30v 3 lapsen äitijä, jotka ilman perhettä ( ja ilman haavetta lomaromanssista ) oltiin matkassa. Mulle jäi siis myös kurjia muistoja, paikka kuulemma nykyisin siistitty ed. olevista toimista.
Bulgariasta ja Portugalista olen tykännyt ja voin susitella.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Eiköhän se nyt ole jo kuultu miljoona kertaa mitä sinä olet noista mieltä, ei tarvitse enää jankata samaa asiaa... Minä sanoin mielipiteeni lyhyesti sen enempää hysteriaa lietsomatta ja yhtä kohdetta tuputtamatta. Sinä et ilmeisesti pysty samaan, ehkä se Turkki on ainoa maa missä olet käynyt kanariansaarten jälkeen :)

Näin äkkiseltään laskin 13 maata missä olen käynyt :). Ja niistä kaikista suosittelisin edelleen juuri Turkkia, jos lapsiperhe haluaa vaivatonta rantalomaa kohtuuhintaan, kohtuullisen lentomatkan päässä. :saint: .

Alkuperäinen kirjoittaja turkista:
Olen ollut kerran n v2000 Turkissa, marmariksessa. Kuulemma paikka on muuttunut paljon "siistimmäksi" sen jälkeen, mutta mua vähän yökötti. Paikka oli kaunis ja hotellin hinta / laatu hyvä. Mutta myyjät olivat röyhkeitä ja tunkeilevia, kuten joku muukin jo sanoi. LASTENvaateliikkeessä myyjä nipisteli ja hiplasi ja kun pyydettiin lopettamaan, sanoi, että tämä on hänen kauppa ja tekee mitä tahtoo. Sai kyllä vaatteet jäädä sinne. Kadulla miehet koittivat "ostaa" meidän näyttäytymään yökerhossa vaikka 10 min, maksu olisi ollut noin 5 ? jne. Lisäksi hotellin omistaja veljensä kanssa tuli meidän ovan taakse YÖLLÄ 3 aikaan viinipullon ja ruusujen kanssa ja oli ihmeissään, kun heitettiin pihalle. Viettivät sitten viikkoa yläosattomien norjalaistyttöjen kanssa, tytöillä ikää noin 16v ja äijillä 30v. Kerrottakoon, että me oltiin noin 30v 3 lapsen äitijä, jotka ilman perhettä ( ja ilman haavetta lomaromanssista ) oltiin matkassa. Mulle jäi siis myös kurjia muistoja, paikka kuulemma nykyisin siistitty ed. olevista toimista.
Bulgariasta ja Portugalista olen tykännyt ja voin susitella.

Villin villi arvaus: hotelli oli Fidan, Metropol tai Anatolia?
Tuli vaan sellainen olo...toiset tykkää, toiset ei, minä en (vaikka ko. hotellin omistajaperheiden jäsenistä osa onkin mun kavereita). Muista hotelleista en muista kuulleeni huonoa, tai ei ainakaan tule nyt mieleen.

Miehet yrittää "ostaa" jonkun mukaansa sekunniksi yökerhoon siksi, että turkkilainen mies ei pääse moneenkaan yökerhoon ellei mukana ole naisseuralaista :/ . Ei, vaikka menisivät porukalla tyyliin kaksi naista ja kolme miestä: pariton jää ulkopuolelle. Mun kaveri oli tosi imarreltu kun ventovieraat tuli kadulla pyytämään häntä diskoon, ja oli sitten naama väärinpäin kun mä kerroin miksi ne niin tekee :laugh: . Kun oltiin menossa yökerhoon mun miehen, veljen ja miehen veljen kanssa, niin piti napata joku eukko mukaan jotta miehen velikin pääsi sisälle. Ja sitten kun oltiin sisällä niin nainen lähti jatkamaan iltaa ystäviensä kanssa. Aika typerä systeemi.

Valitettavasti joukkoon mahtuu muutamia kuspäitä, suurin osa kauppiaista ei kuitenkaan nipistele tai hiplaa, mua ei hiplattu kertaakaan kaikkien vuosien aikana, paitsi kerran yökerhossa, siitä sanoin vartijalle ja hiplaaja lensi kaaressa ulos :). Kanarialla sain kerran kamalat mustelmat käteeni kun naispuolinen kauppias veti väkisin liikkeeseen sisään :o . Turkissa saa sakot ja liike suljetaan tietyksi ajaksi jos käy kadulla ahdistelemassa ihmisiä ja yrittää liian innokkaasti saada heidät kauppaansa tai ravintolaansa, se sääntö tuli muistaakseni kesällä 2002.

No kuulemma aika siirtyykin juhannuksen jälkeen, miehelle ei käy muut. :D :/

Kääk, tulee kuuma, eli Turkin voi ainakin unohtaa, sinne kuolee keskikesällä :/ . Tosin taitaa Kreikassakin olla yhtä kuuma, saarilla tuuli saattaisi ehkä viilentää...

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
No kuulemma aika siirtyykin juhannuksen jälkeen, miehelle ei käy muut. :D :/

Kääk, tulee kuuma, eli Turkin voi ainakin unohtaa, sinne kuolee keskikesällä :/ . Tosin taitaa Kreikassakin olla yhtä kuuma, saarilla tuuli saattaisi ehkä viilentää...

No joo, mies hinkuu just Kreikkaan...

Mut katsotaan, kun saadaan ruplat laskettua. ;) :D :xmas:

Yhteistyössä