JOS repäisis ja lähtis rantalomalle lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ford Prefect
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Mä menin Turkkiin ekan kerran tammikuussa 1998 ja muutettiin Suomeen joulukuussa 2002. Lomakohteet on nähty, suurkaupungit (Ankara, Izmir, Istanbul) on koettu, jopa itäisen Turkin ns. vaaralliset seudut on kierretty - ilman pommin pommia.
Mutta kaikkihan on mahdollista, ja huonolla tuurilla jotain voi tapahtua, ihan missä vaan :/
Mutta jos Moskovassa pamahtaa niin ei Tampereella tarvitse pelätä. Etäisyydet on suunnilleen samaa luokkaa Turkin kaakkoisosien ja lomakohteiden välillä :)

Oletko käynyt Van-järvellä asti? =) Minä en niin kaukana, kaukaisin eli itäisin Nemrut-vuori. Siellä idässä oli kiehtovaa.

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
kanariansaarille inglesiin.. vai miten lie kirjoitetaan :snotty: ihana paikka. minä olin siellä vanhempieni kanssa nuorempana ja kiva vesipuisto oli jonkun matkan päässä. eksyin sinne kaksi kertaa :whistle:

KAMALA paikka nykyään. Huumekauppaa kadulla, varkaita, likaista, jne.
Lapsena/teininä tykkäsin siitä, viimeisen reissuni sinne tein vuonna 1999 enkä enää mene. Velipoika kävi Inglesissä pari kolme vuotta sitten, ja teki saman havainnon: paikka on totaalisesti pilalla. :(

kanariansaarille inglesiin.. vai miten lie kirjoitetaan :snotty: ihana paikka. minä olin siellä vanhempieni kanssa nuorempana ja kiva vesipuisto oli jonkun matkan päässä. eksyin sinne kaksi kertaa :whistle:

Lapsena/teininä tykkäsin siitä, viimeisen reissuni sinne tein vuonna 1999 enkä enää mene. Velipoika kävi Inglesissä pari kolme vuotta sitten, ja teki saman havainnon: paikka on totaalisesti pilalla. :(

höh :( ja mä kun haluaisin sinne uudestaan. täytyypä jättää haaveeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Mä menin Turkkiin ekan kerran tammikuussa 1998 ja muutettiin Suomeen joulukuussa 2002. Lomakohteet on nähty, suurkaupungit (Ankara, Izmir, Istanbul) on koettu, jopa itäisen Turkin ns. vaaralliset seudut on kierretty - ilman pommin pommia.
Mutta kaikkihan on mahdollista, ja huonolla tuurilla jotain voi tapahtua, ihan missä vaan :/
Mutta jos Moskovassa pamahtaa niin ei Tampereella tarvitse pelätä. Etäisyydet on suunnilleen samaa luokkaa Turkin kaakkoisosien ja lomakohteiden välillä :)

Oletko käynyt Van-järvellä asti? =) Minä en niin kaukana, kaukaisin eli itäisin Nemrut-vuori. Siellä idässä oli kiehtovaa.

En, mä olen hengannut tuolla Diyarbakir-Batman suunnalla.

Muistaakseni Nemrutilta ei olisi ollut Diyarbakiriin enää kovin pitkä matka. =) Juuri sinä vuonna, kun me siellä autoilimme, pari suomalaista "pääsi" tutustumaan miten sen sanoisi, eräitten ryhmittymien elämään, mutta pääsivät aika pian poiskin. Meille ei koskaan sattunut mitään edes arveluttavaa.

höh :( ja mä kun haluaisin sinne uudestaan. täytyypä jättää haaveeksi.

Mua harmittaa, että tein sen viimeisen reissun :(. Olisi kannattanut jättää väliin, ja pitää ne mukavat muistot mitkä siitä paikasta oli :/

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Muistaakseni Nemrutilta ei olisi ollut Diyarbakiriin enää kovin pitkä matka. =) Juuri sinä vuonna, kun me siellä autoilimme, pari suomalaista "pääsi" tutustumaan miten sen sanoisi, eräitten ryhmittymien elämään, mutta pääsivät aika pian poiskin. Meille ei koskaan sattunut mitään edes arveluttavaa.

Mullekaan ei ole koskaan sattunut mitään siellä, vaikka eka reissu olikin aika eksoottinen kokemus, siihen mennessä kun olin viettänyt aikaa vaan Istanbulissa, Marmariksessa ja Alanyassa :).

Mullekaan ei ole koskaan sattunut mitään siellä, vaikka eka reissu olikin aika eksoottinen kokemus, siihen mennessä kun olin viettänyt aikaa vaan Istanbulissa, Marmariksessa ja Alanyassa :).

Kun on kiertänyt ihan muualla kuin turistipaikoissa, ei varmaan sitten enää muista ymmärtää, että turistikohteissa voisi olla jotain pelättävää. Toisaalta, niissä kai ne jutut ulkomaalaisille enemmänkin sattuukin. Ei maaseudulla tai oikein jossain perämailla, siellä ulkomaalaisiin suhtaudutaan suojelevasti, ainakin minun kokemukseni mukaan. Liikenne tietysti on joskus hurjaa, mutta siinäkin on ollut onni ja maltti mukana.

Turkin lomakohteista:
Marmaris on mulle se kaikkein rakkain, koska asuin siellä useamman vuoden. Siellä on vesipuistoja (useampikin nykyään) mutta mitään merimaailmaa ei taida olla. Joskus kyllä näin mainoksia jostain kilpikonna- käärme- kalajutusta mutta en koskaan käynyt katsomassa mikä paikka se on, ja missä :). Kyllä lapset saa ajan kulumaan siellä.

Alanya on myös kiva, mutta mun mielestä Marmariksessa on helpompi liikkua koska se on pienempi ja sen keskusta-alue on "fiksumman" mallinen. Alanyassa on vähän liikaa sitä suomituristi-meininkiä mun makuuni. Marmariksessa onnistuin aika monta vuotta välttelemään kaiken maailman suomikaraokeja jne.

Hyviä huoneistohotelleja ja lastenkerhoja on molemmissa. Meillä olisi ajatuksena käväistä Marmariksessa keväämmällä, näyttämässä lapsille missä äiti ja baba ovat asuneet ja tavanneet. Minä olisin valmis olemaan siellä koko kesänkin, mutta mies ei halua :(.

Mä en ikinä menisi sinne Turkkiin enää uudestaan YÖK mitä äijiä. Otiin kaverin (ja lasten) kanssa ja kaikki kauppiaat sun muut keskellä kirkasta päivää lääpimässä ja muijat + vanhemmat äijät silittelemässä lapsia. Koko ajan sai kaksi käsin pitää lapsista kiinni jos ne halusi vielä Suomeen takaisin saada, vähän väliä olivat jotain "herkkuja" tunkemassa suuhun jne YÖK
Kyllä muuallakin lapsista tykätään mutta ihailevat kauempaa tai kysyvät kohteliaasti luvan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en ikinä menisi sinne Turkkiin enää uudestaan YÖK mitä äijiä. Otiin kaverin (ja lasten) kanssa ja kaikki kauppiaat sun muut keskellä kirkasta päivää lääpimässä ja muijat + vanhemmat äijät silittelemässä lapsia. Koko ajan sai kaksi käsin pitää lapsista kiinni jos ne halusi vielä Suomeen takaisin saada, vähän väliä olivat jotain "herkkuja" tunkemassa suuhun jne YÖK
Kyllä muuallakin lapsista tykätään mutta ihailevat kauempaa tai kysyvät kohteliaasti luvan.

Hassua että mä en koskaan nähnyt mitään tuollaista :whistle: . Mun sinisilmäinen ja tuolloin vielä vaaleahiuksinen esikoisenikin sai olla ihan rauhassa jopa turistikohteiden ulkopuolella, missä vaaleita lapsia harvemmin näkee. Hänelle juteltiin ja häntä ihailtiin, mutta kukaan ei tullut koskemaan.
Enkä koskaan ole kuullut, että kenekään lapsi olisi Turkissa varastettu...

Hassua että mä en koskaan nähnyt mitään tuollaista :whistle: . Mun sinisilmäinen ja tuolloin vielä vaaleahiuksinen esikoisenikin sai olla ihan rauhassa jopa turistikohteiden ulkopuolella, missä vaaleita lapsia harvemmin näkee. Hänelle juteltiin ja häntä ihailtiin, mutta kukaan ei tullut koskemaan.

Meillä on kyllä lapsia taputeltu, ovat olleet ihan pienistä mukana Turkissakin, mutta siellä nimenomaan on eniten ollut näitä ihastelijoita, myös turkkilaiset lapset, koululaiset ovat tulleet monesti vähän liian iholle. Ei tietenkään enää, kun ovat jo isoja poikia. Emme olleet moneen vuoteen käyneet turistikohteissa, mutta pari vuotta sitten menimme auringonpimennystä katsomaan ja kyllä minuakin vähän sen myyntilöpinä ärsytti ja sitten, se että huudeltiin perään hävyttömyyksiä, kun ei ostettu. Sellaista en ollut aiemmin Turkissa nähnyt/kohdannut.

Sulla on ehkä myötämielisempi käsitys jostain syystä ko maasta.
Mutta siksi toiseksi en minäkään ole kuullut että olisi varastettu, oli vaan sellainen olo. Ehkä sitä vaan on sitten sen verran suojelevampi. Mutta jos ulkomailla täysin tuntematon paikallinen nappaa 3 vuotiasta kädestä ja lähtee viemään kaupaan sisälle niin kyllä mua alkaa hirvitää ja juoksen vähän äkkiä perässä :(

Käytiin siellä planet pegassoksessa(Turkissa) Lokakuussa. Aivan ihana paikka. Lapsille on vaikka mitä. Siellä oli pohjoismainen lastenklubi. Se all inclusive- konsepti on tosi hyvä, kun ei tarvitse miettiä mitään syömisiä ja juomisia. Niitä saa sieltä millon vaan ja mistä vaan. Lapsille kaks kertaa päivässä jäätelöt. Rahoja ei tarvitse kanniskella mukana ollenkaan, koska hotellissa ei rahaa kulu. Allasalueet oli kapteeni Nemon linnoineen aivan ihanat ja ranta myöskin.

Sulla on ehkä myötämielisempi käsitys jostain syystä ko maasta.
Mutta siksi toiseksi en minäkään ole kuullut että olisi varastettu, oli vaan sellainen olo. Ehkä sitä vaan on sitten sen verran suojelevampi. Mutta jos ulkomailla täysin tuntematon paikallinen nappaa 3 vuotiasta kädestä ja lähtee viemään kaupaan sisälle niin kyllä mua alkaa hirvitää ja juoksen vähän äkkiä perässä :(

Kyllä muakin hirvittäisi, mutta kun en koskaan kokenut mitään tuollaista. Oma lapsi oli aina visusti rattaissa tai minun/isänsä kädessä kiinni.
Sen sijaan nappasin itse kädestä useampaakin itkevää yksinäistä turistilasta ja lähdin heidän kanssaan etsimään isiä ja äitiä allasbaarista tai naapuriravintoloista...halpa kalja maistui ja lapset unohtui sinne tänne :( .

Kaikki ei voi tykätä kaikesta, miksi sun pitää tuota Turkkia kokoajan tuputtaa jos se jotain ei kiinnosta yhtään niin se ei kiinnosta. Aina voi mennä muualle. Jokaisella on omat mielipiteensä matkakohteista, eikä ne muutu vaikka pitäisit minkälaisia palopuheita tahansa. Saa sitä suositella mutta koko ketjun pituinen jankutus Turkista on jo melko turhaa, antaa muiden valita kohteensa. Minäkään en Turkkiin mene toista kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Kaikki ei voi tykätä kaikesta, miksi sun pitää tuota Turkkia kokoajan tuputtaa jos se jotain ei kiinnosta yhtään niin se ei kiinnosta. Aina voi mennä muualle. Jokaisella on omat mielipiteensä matkakohteista, eikä ne muutu vaikka pitäisit minkälaisia palopuheita tahansa. Saa sitä suositella mutta koko ketjun pituinen jankutus Turkista on jo melko turhaa, antaa muiden valita kohteensa. Minäkään en Turkkiin mene toista kertaa.

Mä mitään tuputa, kerroin vaan oman mielipiteeni, sekä sen että terrorismia esiintyy myös turvallisiksi mielletyissä Espanjassa ja Kreikassa. Sekä sen, että lennot kestää yhtä kauan, hygieniataso on sama, jne. Sattuneesta syystä tiedän aika paljon paitsi Turkista, myös matkailusta yleensä (koulutus ja kiinnostuksen kohteet kun löytyy matkailualalta).
Koko ketjun mittainen jankutus = ap kyseli, minä ja Fanta vastattiin ja juteltiin myös omista kokemuksistamme ko. maasta.
Ei ole pakko lukea, jos ei kiinnosta :).

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Mä mitään tuputa, kerroin vaan oman mielipiteeni, sekä sen että terrorismia esiintyy myös turvallisiksi mielletyissä Espanjassa ja Kreikassa. Sekä sen, että lennot kestää yhtä kauan, hygieniataso on sama, jne. Sattuneesta syystä tiedän aika paljon paitsi Turkista, myös matkailusta yleensä (koulutus ja kiinnostuksen kohteet kun löytyy matkailualalta).
Koko ketjun mittainen jankutus = ap kyseli, minä ja Fanta vastattiin ja juteltiin myös omista kokemuksistamme ko. maasta.
Ei ole pakko lukea, jos ei kiinnosta :).

kyllä kiinnostaa tämä aihe mutta sinun jankkaaminen ei ja muiden kohteiden teilaaminen on naurettavaa. Itse paljon matkustelleena vain olen huvittunut kun ei tuo Turkki minusta niin häävi paikka ollut että viitsisin sitä kaikista käymistäni kohteista jollekkin suositella. Varsinkaan jankuttaa koko ketjua. Turkkia ja Bulgaria ovat ne kaksi maata jonne en enää suostu matkustamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sähläri:
joo ja thaimaa on vähän kaukana
tais olla joku 13 tuntia lento :xmas:
eli kun me tät mietittiin niin se jäi pois ton pitkän matkan takia,lapset kerkeis jo kyllästyy

et voihan sitä sit jos pelkää nii mennä vaik Turkuun ja kuolla auto onnettomuudessa,eli ei sen takia kandee kotiin jäädä :D

ei Turussa oo mitään pelättävää.. :kieh: :D

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
kyllä kiinnostaa tämä aihe mutta sinun jankkaaminen ei ja muiden kohteiden teilaaminen on naurettavaa. Itse paljon matkustelleena vain olen huvittunut kun ei tuo Turkki minusta niin häävi paikka ollut että viitsisin sitä kaikista käymistäni kohteista jollekkin suositella. Varsinkaan jankuttaa koko ketjua. Turkkia ja Bulgaria ovat ne kaksi maata jonne en enää suostu matkustamaan.

Eli sulla on oikeus omaan mielipiteeseesi, mutta mulla ei ole, koska se ei taida olla sama kuin sun mielipide?
Minä kerroin oman mielipiteeni ennen niin kivasta Playa del Inglesistä, sekä kerroin siitä miten surkeaa ruokaa sain Rhodoksella. Jos se on muiden kohteiden teilaamista niin sori vaan. Kreikassa on tsiljoona muutakin kohdetta kuin Rhodos, ja Rhodoksella monia muitakin ravintoloita monessa muussa kaupungissa kuin ne joissa sain huonoa ruokaa ja palvelua. Jokainen varmaan tajuaa tämän? Ja Inglesillä ei ole juuri mitään tekemistä Espanjan kanssa, jota ap myös ajatteli yhdeksi vaihtoehdoksi. Bulgariasta en tiedä, kun en ole siellä käynyt.
Ikävää, että sä et halua enää Turkkiin (missä mahdoit käydä, Turkki on hirmu suuri maa) tai Bulgariaan, minä menisin molempiin milloin tahansa. Kuten myös esim. Tunisiaan tai Kroatiaan, mutta se ei taida olla sellainen paikka missä ap haluaa viettää rantalomaa lastensa kanssa. Espanjaankin menisin, Kreikkaan myös, mun mielestä rantakohteet on käytännössä samat kaikkialla, vain se kieli mitä kohteessa puhutaan vaihtelee (sekä hintataso ja ravintolaruokien laatu). Nyt etsittiin suht koht lähellä olevaa kohdetta, jossa olisi vesipuistot yms lapsille mieluisat kohteet ja hyvätasoisia huoneistohotelleja, ja niitä löytyy myös Turkista, tykkäsit sinä siitä tai et. Lisäksi Turkissa on edullinen hintataso ja mielettömän hyvää ruokaa halpaan hintaan, siksi suosittelin sitä.

Ei jaksa lainata, mutta omakohtaisena kokemuksena.
Juuri kolme viikkoa Inglesissä olleena, en nähnyt yhtään mitään sellaista mitä tässä on mainittu, ihan kiva paikka ja varsinkin jos haluaa helpolla ja Suomen kielellä pärjätä niin kiva paikka on.
Kreikan saaristossa en huonoa paikkaa keksikkään riippuen tietysti mitä lomalta haluaa.
Turkissa en oo käyny joten en osaa sanoa.
Mutta lasten kanssa hakee varmaan eniten sitä vettä / heille sopivia jutuja ja helppoutta että voi itsekin lomailla

Ei jaksa lainata, mutta omakohtaisena kokemuksena.
Juuri kolme viikkoa Inglesissä olleena, en nähnyt yhtään mitään sellaista mitä tässä on mainittu, ihan kiva paikka ja varsinkin jos haluaa helpolla ja Suomen kielellä pärjätä niin kiva paikka on.
Kreikan saaristossa en huonoa paikkaa keksikkään riippuen tietysti mitä lomalta haluaa.
Turkissa en oo käyny joten en osaa sanoa.
Mutta lasten kanssa hakee varmaan eniten sitä vettä / heille sopivia jutuja ja helppoutta että voi itsekin lomailla

Sepä se. =)

Kattelin just Antalayan(?) tietoja ja kentältä yli 2h bussilla hotelliin. eli lentokoneen lisäks toi olis ihan liikaa meille. MUTTA olis ihana all inclusives- hotelli, mut pitäis mennä toukokuussa, et pääsis vesipuistoon ja mulla on työssäoppimiminen just silloin... :kieh:

Yhteistyössä