Jos puhutaan sitten tyylitajuttomista vanhemmista ja niiden lasten pukeutumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kriittinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tasan tarkkaan mennään Ticketin haalareissa ostarille! Ensinnäkin kuljetaan julkisilla, jolloin odotteluajat pysäkillä voi venyä, jos rattaat ei mahdukaan bussiin tai seuraavaankaan bussiin jne. Ei siis farkku ja takki yhdistelmää ennen kuin keväällä. Jos taas meinaat, että toppahousut ja takki olisi jotenkin vähemmän junttia, niin minä olen ainakin eri mieltä. Ihan sama asia.
Ja vaihdatko lasten vaatteet, kun haet heidät päiväkodin pihalta? "Käydääs vähän sisällä laittamassa parempaa päälle, kun pitäis tossa kaupassa poiketa kotimatkalla" :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jämä:
ja oltiin muuten viime kuussa häissä, jossa näkyi näitä junttiperheitä. Äideillä joku kauluspaidan tapainen ja nukkaantunut hame ja yhdelläkin matamilla tukka sinisellä froteelenkillä kiinni. Lapset haalariosastoa, kolhiintuneine juhlakenkineen ja pesussa haalistuneine vaatteineen ja ainakin kahdella miehillä farkut! HALOOOOO! Surullista, ettei ole kotoa nämäkään vanhemmat oppinut perusasioita, kuten sitä, että häihin ei mennä farkuissa ja häihin pukeudutaan ja laittaudutaan kauniiksi, koska hääpari on nähnyt valtavan vaivan elämänsä tärkeimpään juhlaan. Pukeutumalla viestität arvostusta myös paria kohtaan. Sitten nämä juntit siirtävät junttimaisuutta lapsiinsa ja noidankehä on valmis.

Toivon, ettei poikani kuuna päivänä pukeudu farkkuihin mennessään hääjuhliin. Silloin kyllä voin häveten miettiä, mikä on mennyt vikaan..

Kerros muista elämäsi arvoista? Mitkä asiat on tärkeitä sulle, mikä tekee sut onnelliseksi. Mitä muuta teet kuin arvostelet muita?

Kiinnostaa, hauska kuulla tuollaista ihmistä...

Terveys, ystävät, perhe. Siinäpä noita

No niin, laitahan nuo nyt sitten elämäsi tärkeysjärjestyksessä ykköseksi ja unohda mokoma vaatehörhöily. Jos sitä älliä sen verran löytyy.

Jos tänään voitan lotossa niin tarjoan sulle lennot Kiinan ja opastetun matkan noihin merkkifirmojen vaatteita valmistaviin yrityksiin. Näät mitä paskaa se on ja millä hinnalla ne tuotteet oikeastaan tehdään. Kaikki energia noihin laitoksiin tuotetaan pääsääntöisesti hiiltä polttamalla...enkä edes viitsi miettiä mitä tapahtuu niillä tiloilla mistä raaka-aineet tulee. Olen itse päässyt näkemään North Facen yhden tuotantolaitoksen. Puhua en siitä saisi, se kiellettiin jo portilla, kamera oli tietenkin kielletty, samoin puhelin oli jätettävä pois että pääsi sisään. Enkä yhtään ihmettele miksi...

Hassuinta on että monessa "merkkituotteessa" valmistus maa on jokin muu kuin Aasian maa (jossa suurin osa tehdään) Tämä siksi että "viimeistely työ" tehdään toisaalla - toisinsanoen, brändin logo lyödään kiinni.

Säälittää kun näkee näitä pellejä, jotka silmäkulmasta tiirailee muiden perheitä ja heidän vaatetustan.

Naurettavia pellejä! Luulette että raha tekee teistä hienompia? Mutta kun ei todellakaan tee.

Toisaalta, nämä pukeutumisjutut tulevat luontevasti osana kasvatusta, kuin esim. se, että bussissa annetaan penkki ikääntyneelle, odotetaan omaa vuoroa, ei puhuta ruoka suussa, ei pidetä kyynärpäitä ruokapöydällä (tämän harva koululaisteni kavereistakaan huomaa), puhuessa katsotaan silmiin (kukaan lapsistani ei ole koskaan ollut selkäni takana luimija, jos kysytään esim. kuulumisia....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja snobit lakoon:
Poikia ja tyttöjä löytyy. Polarnilta, Bobosta sekä muutamista nettiputiikeista tulee hankittua vaatteet. Ticketin haalarit päiväkodissa ja niillä EI KOSKAAN lähdetä ostoskeskukseen, lääkärin tai ihmisten ilmoille

Tytöillä vierailuasuna näin talvella on esim. benettonin luonnonvalk. turkit, exitin mustat vuorelliset housut ja harmaat guessin pipot vaalenpunaisin paljettisomistein sekä samaa sävyä olevat saappaat

Pojilla; POP:lta mustat hupulliset takit, harmaat vuorelliset name it:n housut, mustat kenjät sekä puna-oranssit pipot ja siihen kaulaliinat mexxiltä. Noin niinkuin esimerkiksi

Hirveää katsoa, miten jotkut lapset prohjaa jossain jonathanin turkoosin-ruskeissa haalareissa esim. ostoksilla!! Pihaan ihn jees, mutta sivistymätöntä ja mautonta opettaa lapselle, että tuollaisissa vaatteissa voi mennä mihin vaan, esim. viime sunnuntaina ravintolaan!

Tuolla listalla osoitit olevasi uskomattoman pinnallinen ja supersnobi. Se se vasta mautonta onkin.

Ap on oppinut käyttämään googlea ja listannut tuohon kaikki hänen korvaansa "glamouristiselta" kuullostavat merkit ;D Tosiasiassa hänen muksunsa ovat tällä hetkellä isällään ja aapeella on tylsää vuokrakaksiossaan kaurapuurolautasen ääressä.

Peesi, tän on pakko olla provo.
Myönnän että häihin, hautajaisiin ja rippijuhliin kuuluu munki mielestä pukeutua siististi ja mielellään todellakin johonkin muuhun ku farkkuihin, mut mun ymmärtääkseni kyse oli nyt kyllä kaupassa ja ravintolassa käynnistä.

Toisaalta, nämä pukeutumisjutut tulevat luontevasti osana kasvatusta, kuin esim. se, että bussissa annetaan penkki ikääntyneelle, odotetaan omaa vuoroa, ei puhuta ruoka suussa, ei pidetä kyynärpäitä ruokapöydällä (tämän harva koululaisteni kavereistakaan huomaa), puhuessa katsotaan silmiin (kukaan lapsistani ei ole koskaan ollut selkäni takana luimija, jos kysytään esim. kuulumisia....

Kyllä sinä nyt vähän liikaa oiot mutkia minusta nyt. Jos et aiemmin halunnut loukata, niin tuo oli jo aika lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Säälittää kun näkee näitä pellejä, jotka silmäkulmasta tiirailee muiden perheitä ja heidän vaatetustan.

Naurettavia pellejä! Luulette että raha tekee teistä hienompia? Mutta kun ei todellakaan tee.

Samasta päästä se paska tulee teillä ja samaa paskaa ne teidän vaatteet ovat. samalla tavalla käytetty toisten selkänahkaa, toisten lapsia jotta kakarasi saavat niitä tiketin takkeja ja burberryä.

ja ilman merkkivaatteita tämä ei onnistu koska...?

Minusta taas ei huonompaa kasvatusta voi olla kuin sellainen, jossa opetetaan kyräilemään ja arvostelemaan toisten vaatetusta.

Eipä voi verrata tuollaista käytöstä ja kyynärpäitä pöydällä. Kyllä saunan taakse joutavat vaatteilla hienostelijat.

Alkuperäinen kirjoittaja surkuhupaisaa:
Jessus mikä taukki oot. No lasten merkkivaatteilla on hyvä korvata äidin älyllinen köyhyys. Harmi vaan että siirrät moista ajatusmaailmaa lapsillesi. Tiedätkö, onks se toi tyylitaju joka elättää ihmiset tällä pallolla?

Onnea, olet ehkä saannut itsellesi elättäjä miehen ja voit päivät pitkät shoppialla ja tuijottaa suurennuslasilla muiden lapsien vaatetuksia. Mutta tee palvelus, edes yhden tunnin verran, katso peiliin niin ettet ajattele niitä päällä roikkuvia vaatteita, vaan mietit mitä sun päässä oikein muuta on.

Onneks en ole sun lapsi. Menis siinä lapsuus piloille kun tarttee olla äitin barbi-nukkena, ja sit seistä törröttää Benettoni kalliissa takissa ulkona kun muut lapset pitää hauskaa kuralätäkössä.

ja osoitatko vielä sen kohdan, jossa kerroin, että a) shoppailen päivät pitkät b) kerroi etteivät lapseni saa leikkiä kuralätäkössä

otetaas ne herneet pois nenusta. Sääli, ettet näköjään ymmärrä, että kauniisti pukeutuminen on kaunista käytöstä ja arvostusta muita kohtaan

Meillä kyläillään usein niin,että kyläpaiakssalapset leikkivät myös ulkona. Siellä sit olis tosi mukava mäkeä laskea villakangastakeissa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi?:
Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Alkuperäinen kirjoittaja surkuhupaisaa:
Vai pitäskö sellaisen perheen joka juuri ja juuri tulee toimeen omillaan törsätä ruokarahansa merkki vaatteisiin jotta Sinä tulisit kunnioitetuksi? Vai onko niin että heidät voisi samantien raahata ladon taakse ja antaa armolaukaus kun ovat niin onnettomia etteivät kykene ostamaan edes lapselleen niitä kalleimpia merkkejä?

Kas näin

No, mun muksuilla on jonkin verran ns. merkkivaatetta, mutta täytyy sanoa, että perus henkkikseltäkin saa ihan asiallisen näköistä vaatetta halvalla. En ole ehkä ihan yhtä jyrkkä, kuin ap mutta melko paljon samoilla linjoilla, mitä tulee siis siihen, että lapsen pukeminen on tärkeää myös lapselle itselle, ettei tulisi tosiaan käsitystä, että hienoon ravintolaan on sopivaa mennä syömään LUHTAN toppiksissa, koska ne on mukavat.

Mä en ymmärrä miksi lapsi ei voi mennä ravintolaan toppiksessa? Sehän on herranjumala LAPSI. Kyllä noi etiketti hommat kerkee oppia pikkuisen isompanakin.

Mä tykkään pukea lapseni kauniisti, ja meillä on sekä merkkivaatetta että halpisvaatetta, ihan sellaista olen ostanut mikä silmään tuntuu kivalta. Poika on 1v8kk ja yhtään muumi, disney tai spidermanvaatetta ei ole koska itse en niistä pidä. Haluan että lapsella on iloista ja värikästä vaatetta ja toisaalta tykkään hillitymmästä tyylistä, molempia löytyy.

Mutta, jos lapsi jossain vaiheessa tulee itse vaatimaan jotain tiettyä, niin varmasti hänelle sellaista hankin jos nyt ei ihan omenoita maksa.

Kevääksi on hankittu rymypuku ja sitten ns. paremmat vaatteet kauppaa ja kyläilyä varten, ihan sen takia ettei tarvi kuraisissa laittaa autoon.

Mutta kukin taaplaa tyylillää ja koskaan ei ole tullut mieleenkään arvostella toisia pukeutumisen perusteella, meitä äitejä ja lapsia on niin eri yhteiskuntaluokissa että ymmärrän kyllä että kaikilla ei vaan yksinkertaisesti ole varaa ostaa lapselleen aina sitä uutta ja hienointa.

Hienosti me kaikki silti tänne sovitaan.

Juu, ei tässä kannata tukkanuotasille lähteä. Se, etten pue ravintolaan mennessämme lapsille toppiksia, edustaa vain minun näkemystä, eikä ole tarkoitus loukata ketään.

En minä siitä loukkaannukaan, miksi loukkaantuisin? Minusta kukin saa pukeutua kuten haluaa. Mutta mitä pahaa siinä on jos LAPSI tulee toppa-asussa ravintolaan? Eihän se tarkoita sitä että alla olisi rääsyt. Meillä on talveksi ns. hienosteluvaatteetkin, mutta kyllä ne näillä helvetin pakkasilla on olleet hieman liian ohkaiset + ne haalarit on helppo pukea. Meillä ovat vielä siistikin, ihan salonki kelpoiset. Se on vaan helpompaa kun joskus päättää heittäytyä maahan makaamaan. Eipähän mene lunta takin alle :D

olet joku sh, jonka mies tienaa paljon ja vaatteet ovat elämäsi pääsisältö. halveksin yli kaiken ihmisiä joiden pääsisältö on lastenvaatteet. ulkomailla tällaisia ihmisiä ei ole.

Mä luovin jokseenkin ap:n ja toisen ääripään mielipiteiden välimaastossa:

Mun mielestä on hyvä opettaa lapset pienestä asti pukeutumaan tilanteen mukaan sopivasti. Ulkona pukeudutaan sään mukaan sekä sen että mitä sinne ollaan menossa tekemään. Kyllä meilläkin on ns. hienosteluvaatteet shoppailureissuja tai tärkeämpiä juttuja varten mutta koska kaupassa yleensä käydään julkisilla ja samalla matkalla poiketaan puistossa tai missä milloinkin niin kyllä normaaleilla kauppareissuilla lapsella on haalarit päällä.

Ulkovaatteissa musta ennen kaikkea onkin tärkeintä että lapsella on hyvä olla.
En mäkään lauantaina shoppausreissulle lähtiessä pue lapsia rymyhaalareihin ja sekameteli-soppa vaatteisiin mutta jos joku niin tekee ja lapsella on hyvä olla niin se on heidän asia.

Kuten monet muutkin on sanoneet niin hautajaiset/häät yms tilanteet on sitten asia aivan erikseen ja sinne tietysti laittaudutaan koko perhe ja sitten lapset myös käyttäytyvät sen mukaisesti.

Merkkivaatteita löytyy paljon meidänkin kaapeista mutta niin löytyy arkettitavaraa ja kirppikseltä bongattua, tärkeintä on se että ovat tarkoitukseensa sopivia ei se että saanko minä äitinä kiksit siitä että meidän 'maarit' on puettu isommalla rahalla kuin naapurin 'helvi'.

Niin, sanopa se että miksi pitää olla merkkivaatetta että osaa pukeutua? Ja Miksei SIISTI haalari kelpaa? Lapsia ovat kuitenkin. Ja kuten aiemmin sanoin, kaikilla ei ole varaakaan ja ne etiketti asiat ehtii oppia vähän myöhemminkin. Mä ainakin väitän että mun 1v8kk poikani ei tajua tuon taivaallista siitä mitä sillä on päällään, kunhan on vaatteet.

Alkuperäinen kirjoittaja mammae:
Tyylinsä kullakin, mutta mä tykkään laittaa tytölleni vaaleanpunaisia unelmia, koska musta ne on kauniita ja sopii meidän tytölle. On sillä muitakin värejä, mutta aika paljon just sellasta hempeää vaaleanpunasta. En oikein näistä retrojutuista itse piittaa niin tämmöset pastellisävyt iskee enemmän. Enkä ymmärrä miks sitä kritisoidaan niin paljon että tytöille aina vaaleanpunasta!? Se on kuanis väri ja sopii tytööle, onhan pojillakin aaaaaina sinistä, vihreää jne...

olen mäkin sitä mieltä että lapsen voi pienestä asti pukea ja näin myös opettaa että esim ravintolaan tai teatteriin pukeudutaan siistimmin, mutta vaikka kauppaan niin eikö se nyt oo ihan yks lysti mitä sinne laittaa päällensä?! Kunhan on käytännölliset.

Hah, mua niin naurattaa tuo, että ravintolaan ja teatteriin tälläydytään:D Itse asiassa se on vähän noloa. Eri asia, jos on jotkut juhlat samalla, mutta että varta vasten. Ei näin.

Poikia ja tyttöjä löytyy. Polarnilta, Bobosta sekä muutamista nettiputiikeista tulee hankittua vaatteet. Ticketin haalarit päiväkodissa ja niillä EI KOSKAAN lähdetä ostoskeskukseen, lääkärin tai ihmisten ilmoille

Tytöillä vierailuasuna näin talvella on esim. benettonin luonnonvalk. turkit, exitin mustat vuorelliset housut ja harmaat guessin pipot vaalenpunaisin paljettisomistein sekä samaa sävyä olevat saappaat

Pojilla; POP:lta mustat hupulliset takit, harmaat vuorelliset name it:n housut, mustat kenjät sekä puna-oranssit pipot ja siihen kaulaliinat mexxiltä. Noin niinkuin esimerkiksi

Hirveää katsoa, miten jotkut lapset prohjaa jossain jonathanin turkoosin-ruskeissa haalareissa esim. ostoksilla!! Pihaan ihn jees, mutta sivistymätöntä ja mautonta opettaa lapselle, että tuollaisissa vaatteissa voi mennä mihin vaan, esim. viime sunnuntaina ravintolaan!

eiköhän tää kommentti jo selvennä, että tää on provo. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Minusta taas ei huonompaa kasvatusta voi olla kuin sellainen, jossa opetetaan kyräilemään ja arvostelemaan toisten vaatetusta.

Eipä voi verrata tuollaista käytöstä ja kyynärpäitä pöydällä. Kyllä saunan taakse joutavat vaatteilla hienostelijat.

Peesin. Mikään näinhän ne koulukiusaajatkinsaadan kasvatettu, opetetaan vaan arvosteleen ihminen pelkän ulkokuoren mukaan, ja se joka ei sovi omaan tyyliin on oiva kohde kiusukselle. Lasten maailma on niin yksinkertainen, kun kotoa opetataan katsomaan nenä vartta pitkin sitä naapurin maijaa jolla on halpahallin toppapuku (kun perheellä ei vaan ole varaa muuhun) niin kyllähän se lapsi sen asian eteenpäin vie. Ja kierre on valmis. Ei väliä vaikka se naapurin Maija olisi kuinka kauniisti käyttäytyvä ja sanoisi kiitos, pärjäisi koulussa jne... Ei muksut tollasia osaa eritellä.

Vai arvioitko AP todella ihmisen käyttäytymisen pelkän ulkomuodon perusteella? Mitäs jos antaisin penkin mummolle bussissa, avaisin sinulle oven kun tulet vaunujen kanssa, Söisin ruokani kauniisti, osaisin taitella lautasliinani jo olisin seitsemän Ällän ylioppilas ja kulkisin kuitenkin perunasäkissä. Olisinko silloin jo huonompaa kastia?

Tiesittekös että yksi Islamin uskonnon ja kaavun tulkinta tapa on se että naisilla ei ole vaatetuksen tuomaa painetta, vaan heidät nähdää sellaisina ihmisinä kuin ovat? Kun kaikki pukeutuu samoin, ei erittelyä voi sen perusteella tehdä? Näin esim. malesialainen ystäväni kertoi syyn miksi käyttää sitä asua. TULEE NÄHDYKSI OMANA ITSENÄ.

Ap paasaa käytöstavoista ja toisten kunnioittamisesta,mutta eikö ole mieleen juolahtanut että voisi itse katsoa peiliin..? :D Täällä sä kovaan ääneen arvostelet muiden pukeutumista ja korostat omaa täydellista tyylitajuasi,saman opetat varmaan myös lapsillesi? On se hyvä että sun lapset osaa syödä kyynerpäät poissa pöydältä,mutta epäilen että toisten kunnioittaminen ja erilaisuuden arvostus on yhtä hakoteillä kuin äidillään..

Alkuperäinen kirjoittaja minksi?:

Niin, sanopa se että miksi pitää olla merkkivaatetta että osaa pukeutua? Ja Miksei SIISTI haalari kelpaa? Lapsia ovat kuitenkin. Ja kuten aiemmin sanoin, kaikilla ei ole varaakaan ja ne etiketti asiat ehtii oppia vähän myöhemminkin. Mä ainakin väitän että mun 1v8kk poikani ei tajua tuon taivaallista siitä mitä sillä on päällään, kunhan on vaatteet.

Haalarin kanssa ollaan ulkona pihaleikeissä, ei muualla. En sanonut, että vaatteiden pitää olla merkkivaatteeita, itse satun tykkäämään mainitsemistani merkeistä, mutta se ei toki estä minua välillä ostamasta kivan näköisiä vaatteita esim. lindeksiltä tai henkkamaukasta (sielläkin siis on paljon muutakin kuin hello kittya)

ja oltiin muuten viime kuussa häissä, jossa näkyi näitä junttiperheitä. Äideillä joku kauluspaidan tapainen ja nukkaantunut hame ja yhdelläkin matamilla tukka sinisellä froteelenkillä kiinni. Lapset haalariosastoa, kolhiintuneine juhlakenkineen ja pesussa haalistuneine vaatteineen ja ainakin kahdella miehillä farkut! HALOOOOO! Surullista, ettei ole kotoa nämäkään vanhemmat oppinut perusasioita, kuten sitä, että häihin ei mennä farkuissa ja häihin pukeudutaan ja laittaudutaan kauniiksi, koska hääpari on nähnyt valtavan vaivan elämänsä tärkeimpään juhlaan. Pukeutumalla viestität arvostusta myös paria kohtaan. Sitten nämä juntit siirtävät junttimaisuutta lapsiinsa ja noidankehä on valmis.

Toivon, ettei poikani kuuna päivänä pukeudu farkkuihin mennessään hääjuhliin. Silloin kyllä voin häveten miettiä, mikä on mennyt vikaan..

Kuinka ihmeessä sulla voi olla tuollaisia tuttavia??

Alkuperäinen kirjoittaja Allu-:

eiköhän tää kommentti jo selvennä, että tää on provo. :flower:

Eikä edes ole, eikö ole hirveää..=)

Yhteistyössä