Alkuperäinen kirjoittaja realmerkku78:
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Alkuperäinen kirjoittaja surkuhupaisaa:
Vai pitäskö sellaisen perheen joka juuri ja juuri tulee toimeen omillaan törsätä ruokarahansa merkki vaatteisiin jotta Sinä tulisit kunnioitetuksi? Vai onko niin että heidät voisi samantien raahata ladon taakse ja antaa armolaukaus kun ovat niin onnettomia etteivät kykene ostamaan edes lapselleen niitä kalleimpia merkkejä?
Kas näin
No, mun muksuilla on jonkin verran ns. merkkivaatetta, mutta täytyy sanoa, että perus henkkikseltäkin saa ihan asiallisen näköistä vaatetta halvalla. En ole ehkä ihan yhtä jyrkkä, kuin ap mutta melko paljon samoilla linjoilla, mitä tulee siis siihen, että lapsen pukeminen on tärkeää myös lapselle itselle, ettei tulisi tosiaan käsitystä, että hienoon ravintolaan on sopivaa mennä syömään LUHTAN toppiksissa, koska ne on mukavat.
Mä en ymmärrä miksi lapsi ei voi mennä ravintolaan toppiksessa? Sehän on herranjumala LAPSI. Kyllä noi etiketti hommat kerkee oppia pikkuisen isompanakin.
Mä tykkään pukea lapseni kauniisti, ja meillä on sekä merkkivaatetta että halpisvaatetta, ihan sellaista olen ostanut mikä silmään tuntuu kivalta. Poika on 1v8kk ja yhtään muumi, disney tai spidermanvaatetta ei ole koska itse en niistä pidä. Haluan että lapsella on iloista ja värikästä vaatetta ja toisaalta tykkään hillitymmästä tyylistä, molempia löytyy.
Mutta, jos lapsi jossain vaiheessa tulee itse vaatimaan jotain tiettyä, niin varmasti hänelle sellaista hankin jos nyt ei ihan omenoita maksa.
Kevääksi on hankittu rymypuku ja sitten ns. paremmat vaatteet kauppaa ja kyläilyä varten, ihan sen takia ettei tarvi kuraisissa laittaa autoon.
Mutta kukin taaplaa tyylillää ja koskaan ei ole tullut mieleenkään arvostella toisia pukeutumisen perusteella, meitä äitejä ja lapsia on niin eri yhteiskuntaluokissa että ymmärrän kyllä että kaikilla ei vaan yksinkertaisesti ole varaa ostaa lapselleen aina sitä uutta ja hienointa.
Hienosti me kaikki silti tänne sovitaan.