Jos otan nyt Panacodin (kolmiolääke), uskallanko illalla juoda muutaman annoksen alkoholia?

Sulla kyllä lukee tuolla aloituksessa, että muutama annos alkoholia. Yksi viinilasillinen ei ole muutama annos. Sinuna en silti uskaltaisi ottaa Panacodia yhtäaikaa viinin kanssa, vaikkakin se viini nautittaisiin illalla. Panacod on sen verran tujua ainetta.

Minä ainakin olen ottanut samana päivänä olutta ja panacodia. Tosi on, että väsyttää, mutta kipu lähtee pois. Eikä mikään kovin tokkurainen olo, vaikka alkoholin ja lääkkeiden sietokykyni on aika matala.
Mutta ei siinä todellakaan mitään sen ihmeempiä tapahdu, jos molempia ottaa ihan kohtuudella, yksi tabletti ja 1-3 annosta alkoholia.

sinuna en ottaisi, jos et ole "säännöllisesti" syönyt panacodia, se voi silloin tällöin otettuna tujahtaa niin päähän että olet vain silläkin pöhnässä ilman alkoholia.

Uskaltaisit varmaan, mutta jos Rieputalle tulee pillereistä ja viinistä tokkurainen olo ja sammuu vaikka jonnekin hankeen, niin otatko vastuun? Siinä vaiheessa on myöhäistä katua, kun makaa taju kankaalla jossain tienposkessa.

No tämä on keskustelua aikuisen ihmisen kanssa. En ole lääkäri, tai esitä semmoista. Vähän hassua, että vastuu jonkun ojassa hoipertelusta olisi minun. Kyllähän monet hoipertelee ja tokkuroitsee ihan pelkällä viinalla. Eiköhän rieputarallaa osaa arvioida oloaan.

voit illalla ihan hyvin ottaa parit tai vaikka useemmankin, olen useasti ottanut itsekkin, mä jos otan panacodin niin en 4h ota mitään alkoholia mut sit oon ottanut ja ei mitään ihmevaikutusta.

Mä kyllä ottaisin. On sen verran pitkä aika iltaan vielä.
Itse olen ottanut juuri ennen joulua yhtenä päivänä aamulla ja iltapäivällä duactin, sekä iltapäivällä myös buranan sekä joinn sen päivän mittaan yhteensä 8 siideriä.
Ja voin kertoa ettei tuntunut missään. Panacod tietty vähän eri asia, mut...

Normisti en noin toimi, mutta oli flunssa päällä ja en halunnut missata kivaa päivää ystävien kanssa.

Tuoteselosteessa lukee näin:
"Panacodin käyttö ruuan ja juoman kanssa
Alkoholin samanaikaista käyttöä tulee välttää mahdollisen hengitysdepressiovaikutuksen takia."
Eli jos haluat ottaa riskin että hengittäminen loppuu niin ota toki alkoholia. Ihan perusbunaroissa ei kuitenkaan tällaisia varoituksia ole, joten ottaisin tuon varoituksen vakavasti!

[QUOTE="vieras";22851176]Tuoteselosteessa lukee näin:
Alkoholin samanaikaista käyttöä tulee välttää mahdollisen hengitysdepressiovaikutuksen takia."
Eli jos haluat ottaa riskin että hengittäminen loppuu niin ota toki alkoholia. Ihan perusbunaroissa ei kuitenkaan tällaisia varoituksia ole, joten ottaisin tuon varoituksen vakavasti![/QUOTE]

JOs tahdot hengitellä vielä huomennakin, älä ota alkoholia!

Sulla kyllä lukee tuolla aloituksessa, että muutama annos alkoholia. Yksi viinilasillinen ei ole muutama annos. Sinuna en silti uskaltaisi ottaa Panacodia yhtäaikaa viinin kanssa, vaikkakin se viini nautittaisiin illalla. Panacod on sen verran tujua ainetta.

Sanotaan, että KORKEINTAAN se muutama. Ehkä yksi, ehkä kaksi. En osaa vielä sanoa. Mutta jätän tosiaan väliin.

Itse söin säännöllisesti panacodia maksimi annostuksen päivässä sekä tramalia ym.. maksimiannostuksen päivässä. Join kaksi huikkaa kaljasta ja pää oli niin sekaisin. Pysyttelin tämän jälkeen alkoholittomissa.

Jos et ole käyttänyt niitä niin mä en ehkä ottais. Toki jos haluat niin anna mennä. Aikuinen ihminen olet.

Otin uutena vuotena vähän viiniä. Puoli lasillista. No, sitten vähän ajan päästä en enää kestänyt kamalaa kurkkukipuani ja otin panacodin sen kummempia ajattelematta. Alkoi ainakin nukuttaa kovasti ja oli vähän huono olo. En pohtinut juttua sen takia kun otan viiniä kerran vuodessa...

Mutta tuskin aamulla otettu panacod enää illalla mitään vaikuttaa!

mä en ole KOSKAAN tullut panacodista miksikään. Joten jos nyt ottaa niin voisin ihan hyvin ottaa illalla viiniä.

Mä olen teininä menny jopa sairaalasta suoraan vetää perseet kun olin saanut nukutuslääkkeet ja vahvat kipulääkkeet aamupäivästä :D heh

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä;22851311:
mä en ole KOSKAAN tullut panacodista miksikään. Joten jos nyt ottaa niin voisin ihan hyvin ottaa illalla viiniä.

Mä olen teininä menny jopa sairaalasta suoraan vetää perseet kun olin saanut nukutuslääkkeet ja vahvat kipulääkkeet aamupäivästä :D heh

Joo ja sen jälkeen vois viel ajaa autoakin, mutta se mitä voi ja kannattaa tehdä ei aina oo sama asia:D.

Tuoteselosteessa lukee näin:
Eli jos haluat ottaa riskin että hengittäminen loppuu niin ota toki alkoholia. Ihan perusbunaroissa ei kuitenkaan tällaisia varoituksia ole, joten ottaisin tuon varoituksen vakavasti!
Tuo hengityslama iskee vasta suurilla annoksilla(yli 150mg) jota tuskin ap ottaa. Toki alkoholi lisää tokkuraisuutta mutta jos annokset pysyvät kodeiinilla alle 60mg voi ottaa alkoholia vaikka lääkkeenkin kanssa. Eipä se ku hieman väsytä lisää. Itse huolestuisin ennemmin panacodin parasetamolista. Se ku pakkaa olla maksatoksista suurilla annoksilla ja etenki alkoholin kanssa nautittuna voi jälki olla tuhoisaa.

Yhteistyössä