Jos ostaa vaatteita/kenkiä niin kuuluuko hengarit viedä kassalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
Etenkin jos ostaa marketissa vaatteita/kenkiä, niin pitäiskö ne hengarit viedä kassalle vai jättää roikkumaan hyllyyn? (marketeissa on usein kengätkin hengareissa) Mä en oo vielä näin kolmikymppisenäkään koskaan kuullut mistään oikeaoppista tapaa toimia, toisinaan vien ne kassalle, toisinaan jätän hyllyyn roikkumaan.

Eikai sillä ole mitään väliä kummin tekee.

Jos sovitan jotain niin harvemmin enää laitan takas henkariin vaan kärryihin. Mut sitte taas lastenvaatteet jotka ostan sovittamatta niitä lapselle niin siirrän suoraan henkarin roikkumaan kärrynreunaan... Ja kengissä kai vähä miten millonkin.

Mäkään en oikein tiedä, ja olen miettinyt tätä. Vaatekaupoissa vien vaatteet hengareineen kasalle, mutta esim. Prismassa tää on mulle vähän epäselvää että miten haluavat kaupan puolelta että toimitaan.

Itse teen ruokakaupoissa niin että otan sen henkarin valmiiksi irti vaatteesta ja laitan siihen hihnalle heti sen vaatteen perään.
Jos on useampi vaate, niin se nopeuttaa kassan työtä kun ei tarvitse jokaisesta sitä henkaria pujotella pois. Muutama kassa on tätä toimintaani kiitellyt, kaipa se sitten helpotti heidän työtään.

Vaatekaupoissa vien aina kassalle sen vaatteen kanssa, siellä ei ole samanlaista ruuhkaa.

• Tykkää
Reactions: chef
No älkää nyt ainakaan niitä sinne kaupan puolelle roikkumaan jättäkö! Tiedättekö mikä työ siinä on niitä metsästellä sieltä, pitkin liikettä niitä tyhjiä henkareita??! Sitä varten kun on laarit siellä kassalla, oli sitten vaatekauppa tai marketti..

Olen vaatekaupassa töissä ja voin kertoa, että myymälää on helpompi ja nopeampi siivota kun telineistä ei löydy tyhjiä henkareita joita joutuu viemään välillä pois käsistä. Eli jos niitä tyhjiä henkareita ei ole, saadaan telineet nopeammin siistittyä ja asiakkaiden on mukavampi katsella vaatteita :) ja toinen mikä on pakko mainita on se, että vaatteita ei ole pakko viedä takaisin omelle paikoilleen, mutta olisi mukavaa jos ne tuotaisiin kopista ulos jotta saisi mahdollisimman nopeasti koot takaisin esille :) miltä tuntuisi jos se juuri sinun haluamasi koko olisi rutussa sovituskopin lattialla?

Yhteistyössä