Jos on työtön työnhakija, ja tekee töitä sunnuntaina...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mä"

Vieras
Vaikuttaako se työttömyyspäivärahaan (kelan maksama)? Siis kahtena sunnuntaina oli hommia. Ja mitäköhän verokorttia käytän silloin, sivutulokorttia vai perusprosenttia vai mitä?

Osaisko joku auttaa tietämätöntä?

Työttömyyspäivärahaan en tiedä vaikutusta, uskoisin että tietyn rajan ylittävät tulot vähennetään päivärahamäärästä, eli mennään ns. soviteltuun päivärahaan.

Äitiys-, ja vanhempainrahaanhan tuolla ei ole vaikutusta.

Niin ja siis ihan sitä verokorttia mitä haluat käyttää, ihan päätuloa varten minä käyttäisin.

Itselläni on freelancer-kortti kun on useita palkanmaksajiakin, helppoa että saa vain kopioida mieleisensä määrän ja joka paikkaan on sama prosentti.

Kaikki työtulo vaikuttaa työttömyyspäivärahaan. Saat sitä sit soviteltuna siltä kuulta, jolloin palkka tulee. Verokortin käyttö riippuu taas siitä millainen verokortti sulla on. Kannattaa kysäistä verotoimistosta.

Niin ja siis ihan sitä verokorttia mitä haluat käyttää, ihan päätuloa varten minä käyttäisin.

Itselläni on freelancer-kortti kun on useita palkanmaksajiakin, helppoa että saa vain kopioida mieleisensä määrän ja joka paikkaan on sama prosentti.

Oletko antanut sen freelancer-kortin KELAlle vain annatko ottaa sen automaattisen 20% työttömyystuesta? Mulle on jäänyt vähän epäselväksi tämä kohta...

[QUOTE="mä";25610300]Vaikuttaako se työttömyyspäivärahaan (kelan maksama)? Siis kahtena sunnuntaina oli hommia. Ja mitäköhän verokorttia käytän silloin, sivutulokorttia vai perusprosenttia vai mitä?

Osaisko joku auttaa tietämätöntä?[/QUOTE]

Saako kysyyä, olitko vaalitoimitsija? Itse olin KHT:lla aikoinaan, enkä ilmoittanut kelalle mitään.

[QUOTE="äiti";25610527]Saako kysyyä, olitko vaalitoimitsija? Itse olin KHT:lla aikoinaan, enkä ilmoittanut kelalle mitään.[/QUOTE]

Joo. Mutta kotihoidontuellahan kai saakin tehdä töitä eikä vaikuta siihen.

Yhteistyössä