Jos on pakko valita, vältätkö mieluummin hiilihydraatteja vai rasvaa? Miksi?

  • Viestiketjun aloittaja "anelma"
  • Ensimmäinen viesti
tähtisimmu*
[QUOTE="höpöhöpö";23023876]rasvaa vältän, koska en halua olla lihava.[/QUOTE]

Vältän nopeita hiilareita ja suosin hyviä rasvoja, sillä en halua olla lihava :D
 
..
Vähärasvanen ruokavalio ei taida olla enää minkään mittapuun mukaan terveellinen. Tai no ehkä painonvartijoiden mukaan.. Eli vältän jonkin verran hiilareita, mutta en rasvalla läträäkkään. Rasvaa tarpeeksi.
 
tähtisimmu*
Aha. Onko hedelmät niin kauhean epätervellisiä ja ruisleipä. Enpä usko.
Vähähiilihydraattisuus ei tarkoita ettei saisi ollenkaan käyttää hiilareita. Hedelmissä toki on paljon sokeria, mutta itsekin pidän niitä hyvänä vaihtoehtona esim. kakulle tai karkille. Ja ruisleipä on taas parempi kuin vehnäsämpylä. :D

Mun mielestä kultainen keskitie on tässäkin se paras, suositaan hyviä rasvoja ja hitaita hiilareita. Ja ei unohdeta proteiinia. :D Tähän suuntaan se virallisterveellinenkin on vissiin pikkuhiljaa menossa.
 
b
[QUOTE="vieras";23023944]Hedelmät sisältää paljon sokeria, eli joo on.[/QUOTE]

ei ole. perunakin on terveellistä. eikä ainakaan lihota. koittakaa muuta väittävät peruna dieettiä.
 
"vieras"
[QUOTE="heh";23023957]Karppailijoiden mielestä on :D Tuo nyt on joku muotijuttu taas, kunnes kohta keksitään jotain muuta sen tilalle... Mun mielestä totaalivälttäminen menee aina liiallisuuksiin, oli kyse mistä vain, rasvasta tai hiilareista.[/QUOTE]

Yleensä muotijutulla tarkoitetaan sellaista, joka muuttuu vuodesa-parissa toiseksi, eikö totta? Eli karppaus ei sellainen ole -ellet itse koe olevasi muodin huipulla millenium-vaatteissa?
 
"Anne"
[QUOTE="heh";23023957]Karppailijoiden mielestä on :D Tuo nyt on joku muotijuttu taas, kunnes kohta keksitään jotain muuta sen tilalle... Mun mielestä totaalivälttäminen menee aina liiallisuuksiin, oli kyse mistä vain, rasvasta tai hiilareista.[/QUOTE]

Minä totaalivältän karkkeja. Olen ollut pian 2vuotta syömättä niitä. Ei voi minkään vaikka se sinusta liiallisuuksiin menisikin, oman terveyteni vuoksi en halua edes yrittää "kohtuukäyttöä".
 
"vieras"
[QUOTE="Anne";23024005]Minä totaalivältän karkkeja. Olen ollut pian 2vuotta syömättä niitä. Ei voi minkään vaikka se sinusta liiallisuuksiin menisikin, oman terveyteni vuoksi en halua edes yrittää "kohtuukäyttöä".[/QUOTE]

:flower:

Kukaan ei voi väittää, että tuo olisi pahasta ja että ihminen tarvitsee karkkeja :D
 
Kokeiltu on
Nopeita hiilareita ja jonkin verran myös hitaita. Ei sovi mulle, vaan lihottavat. Kaks vuotta oon syöny ns. normiruokaa ja lihonut viitisen kiloa. Nyt kuitenkin yritän päästä takaisin vanhaan hyväksi toteamaani ruokavalioon eli lihaa, kalaa + kasviksia, vähän hiilareita (ei perunaa, vähän leipää ).Mut mikä yhdelle sopii, ei välttämättä sovi toiselle.
 

Yhteistyössä