A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja porkkana:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Tarvitaan, jos isyys on vahvistettu.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Entäs jos aviomies adopotoi lapsen, tarvitaanko siihen biologisen isän lupa?
Mutta jos isyyttä ei vahvisteta, vaan aviomieheni adoptoi lapsen heti syntymän jälkeen...niin silloinko ei biologisella isällä ole mitään sanomista asiaan enää tulevaisuudessa?
eihän nyt aviomiehen edes tarvitse adoptoida jos isyyttä ei selvitetä. Jos ette ole hakeneet eroa voimaan, lapsi on automaattisesti virallisesti miehesi. Jos isyys selvitetään ja biol. isä antaa suostumuksen adoptioon asia on sillä selvä. Itse olen tullut raskaaksi eron harkinta ajalla, sillä erotuksella että aviomies todella on lapsen isä (olimme siis alkaneet taas seurustella). Mutta jos kuukausi aiemmin olisin tullut niin isä olisi tuo eron aikainen mies. Lapsen isyydestä ei ole koskaan edes ollut mitään kyselyitä, tosin en ole ihan varma mitä tuo eron aikainen mies on ajatellut kun vauva syntyi alle vuosi meidän yhdessä olon jälkeen. jos haluaisi testiin suostuisin jos tuo mies ite maksaa, tuloksen tiedän itse testaamattakin. Ja olen sitä mieltä että lapselle pitää kertoa asia heti, eli puhua asiasta ihan avoimesti alusta asti koska silloin asia tulee lapselle ihan luonnolliseksi eikä mitään petos tunteita tule myöhemmin. Tuttavien 12v poika ei tiennyt että isi ei olekkaan biologinen. Meni sit samalle luokalle kuin velipuolensa.. en tiedä tiesikö velipuoli asiasta..
Tuolla aikaisemmin oli aika hyvin perusteltu, että miksi kannattaa adoptoida.