Jos on naimisissa, ja alkaa odottaa toiselle lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Mitenhän isyyden selvitys toteutetaan, koska aloin odottaa avioeronharkinta-ajalla lasta toiselle, ja sittemmin palasin exän kanssa yhteen? Eli kun lapsi syntyy,olen edelleen naimisissa, mutta mies ei ole lapsen isä. Tai entäs jos isyyttä ei edes haluta selvittää...?

ei edes epäillä virallisesti etteikö olisi miehesi koska olette naimisissa. isyyden tunnustusta ei tarvitse tehdä. jos et itse sitä halua oikealle isälle tunnustaa

naimisissa ku olette ei tarvii selvitellä, vaikka ite tietäisitte toisin. jos lapsen oikee isä haluaa, niin kai sitte. mutta onpa soppa, lapsenkin kannalta. hankala tilanne.

tietääkö miehesi kenen lapsi on? tiesikö mies sinun olevan raskaana kun palasitte yhteen?
Jos mies hyväksyy kaiken tuon, niin anna hänen olla isänä. Lapsellekin helpompaa kuin selitellä aikanaan monimutkaisia kuvioita

Siis käsittääkseni lapsen isällä ei ole sananvaltaa siihen isyyden selvittämiseen. Sitä ei voi tehdä vastoin äidin tahtoa. Tiedän, kun serkulla oli tilanne, jossa lapset eivät olleet hänen omiaan. Isyys selvitettiin siksi, että oletettu isä oli rikkaampi ja elatusmaksut saatiin tällätavoin suuremmiksi.

tarviiko sitä oikeasti sille "syrjähypyllekään" kertoa jollei ole jo kerrottu. minusta kuitenkin tuttu turvallinen isä, oliko sitten biologinen tai ei, on lapselle parempi kuin joku "setä äidin menneisyydessä hetken käväisseenä"

Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
Joo ja sitten kun sinulla ja miehelläsi on siniset silmät ja vauvalla onkin ruskeat niin tuleekin oikeen mukavaa!

Silmät voivat olla minkäväriset tahansa, ne periytyy vaikka mistä asti suvulta, ei se ole mikään ihme jos vanhemmilla on siniset silmät ja lapsella ruskeat

Joo ja sitten kun sinulla ja miehelläsi on siniset silmät ja vauvalla onkin ruskeat niin tuleekin oikeen mukavaa!

Eiköhän lapselle ole tärkeämpää, että hänellä on perhe ja häntä rakastetaan, kuin että minkäväriset silmät kenelläkin on. Silmien väri ei periydy ihan niin yksinkertaisesti, kuin 10 vuotta sitten peruskoulussa opetettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Siis käsittääkseni lapsen isällä ei ole sananvaltaa siihen isyyden selvittämiseen. Sitä ei voi tehdä vastoin äidin tahtoa. Tiedän, kun serkulla oli tilanne, jossa lapset eivät olleet hänen omiaan. Isyys selvitettiin siksi, että oletettu isä oli rikkaampi ja elatusmaksut saatiin tällätavoin suuremmiksi.

Voi isä tehdä ja vaatia isyyden selvittämistä vastoin äidin tahtoa. Silloin miehen vaa pitää viedä asia käräjille ja sieltä kautta sitten tulee äidille pakote selvitykseen.

minun äidillä on siniset ja isällä oli harmaat ja minulla on vihreänruskeat. miehellä on ruskeat ja lapset on sini-harmaasilmäisiä. Ja kukaan ei ole ketään pettänyt näissä kuvioissa!
Eli ei sitä silmienväristä kaikkea voi sanoa, periytyminen on monimutkaista.
ja olikos se joskus jossakin eteläAfrikassa aikaan apartheidin kun joku valkoinen pari saikin "vähän värillisen" lapsen ja ihan heidän oli mutta oli ollut jossakin edellisissä sukupolvissa "värillistä verta" suvussa

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
Mitäs teet sitten kun se OIKEA isä haluaa tavata lastaan ja myöhemmin perustaa perheen kanssasi?

Jaa mitä teet kun joku jonka kanssa ap. ei halua perustaa perhettä haluaa niin tehdä? tuskin mitään. Ja jos oikea isä haluaa tunnustaa lapsen voi kai oikeusteitse vaatia selvitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Aika tyly tilanne. Minusta osapuolilla on kuitenkin oikeus tietää ketkä ovat kenenkin lapsia ja ketkä vanhempia.
Samaa mieltä. Lapselle riittää, jos saa asian tietoonsa vasta aikuisena, mutta ainakin aviomiehen tulisi tietää totuus siitä, onko hänen lapsenaan pitämä lapsi hänen vai ei. Voi syntyä isompikin sotku, jos asia selviää miehelle esim siten, että lapsi tarvitsee verensiirron ja sitä kautta selviää, ettei aviomies olekaan lapsen isä.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

Voi isä tehdä ja vaatia isyyden selvittämistä vastoin äidin tahtoa. Silloin miehen vaa pitää viedä asia käräjille ja sieltä kautta sitten tulee äidille pakote selvitykseen.

Aika hankalaahan semmoinen on ja isä tarvitsee sitten hyvät syyt siihen. Esimerkiksi juuri sen, että maksaa elatusmaksua lapsista, jotka eivät oletettavasti ole omia. luulen, että joku setä jonka kanssa äiti oli sängyssä, ei saisi päättää isyyden selvityksestä. muutenhan kuka vaan voisi alkaa niitä vaatimaan.

Tietty pitää olla reilu peli, niin että aviomies tietää, ettei lapsi ole ehkä hänen. vaikka sitä ei selvitettäisikään, niin pimennossa ei saa pitää. Sille syrjähypylle ei mun mielestä ole pakko kertoa. Lapselle sitten joskus isona, että voi tutustua oikeaan isäänsä sitten jos huvittaa.

Riippuu tietty vähän henkilöistä, että jos tää biologinen isä on ihan huipputyyppi, niin sitten ehkä. Äitihän näistä asioista kuitenkin päättää.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:

Aika hankalaahan semmoinen on ja isä tarvitsee sitten hyvät syyt siihen. Esimerkiksi juuri sen, että maksaa elatusmaksua lapsista, jotka eivät oletettavasti ole omia. luulen, että joku setä jonka kanssa äiti oli sängyssä, ei saisi päättää isyyden selvityksestä. muutenhan kuka vaan voisi alkaa niitä vaatimaan.

Ei se nyt niin hankalaa ole. Oli avopariskunta. Nainen kävi "vanhan tuttunsa" luona muutaman kerran. Raskautui ja oli kivenkovaa sitä mieltä että lapsi on avomiehen. Tämä vanha tuttu sitten päätti halutakin selvittää asian että onkos lapsi hänen vai sen avomiehen. Vanha tuttu Vei asian käräjille ja sieltä kautta tuli äidille käsky mennä lapsen ja avomiehenkin kanssa testeihin. Kaikki testattiin ja niin se vain olikin että se vanha tuttu oli sen lapsen biologinen isä.
Kuitenkin nainen, avomies ja lapsi elävät kolmestaan perheenä. Se vanha tuttu maksaa elatusmaksuja lapsestaan ja tapaa häntä silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kaikki osapuolet ovat kyllä tietoisia asiasta. Mitenhän asiat etenee, jos haluankin selvittää isyyden? Ja elatusmaksuja en ilmeisesti saa, jos isyyttä ei selvitetä?

Soitappa sitten lastenvalvojalle. Kyllä osaa sitten neuvoa että miten tuossa tilanteessa toimitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Tou:

Silmät voivat olla minkäväriset tahansa, ne periytyy vaikka mistä asti suvulta, ei se ole mikään ihme jos vanhemmilla on siniset silmät ja lapsella ruskeat

mun äidillä vihreet silmät ja isällä siniset... mulla ruskeet...ja ihan oon heijän laps. ja sitte mun miehelläkin on ruskeet silmät mut meijän pojasta tuliki sinisilmänen

Yhteistyössä