Jos on määrätty burana 600mg sekä panadol forte 1g samaan aikaan otettavaksi, voinko ottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lääkkeistä tietävää??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lääkkeistä tietävää??

Vieras
2 burana 400 + 1 pamol 500mg kun en kerinnyt vielä apteekkiin.. eikös tuossa pamolissa ole sama vaikuttava aine??

ja voihan buranaa ottaa 2kpl samaan aikaan, eli yht 800mg

Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Siis ota 1,5 buranaa ja sitten kaks pamol äffää niin saat saman satsin

okei, teen näin :) kiitos... piti vain kysyä kun eri lääkkeestä kuitenkin kyse... sama vaikuttava aine (paracetamol) niissä taitaa kuitenkin molemmissa olla

Voi äiti sentään. Älkää kyselkö täältä lääkeneuvoja, vaan apteekista.. Nyt näemmä meni oikein, eli 1 1/2 buranaa ja 2 x pamolia vastaa samaa satsia. Farmaseuttina kuitenkin ihmetyttää että kyselette netistä neuvoja, kun kuka tahansa niitä voi antaa.. Eli minäkin voisin vaan VÄITTÄÄ että olen farmaseutti . Töissäni olen kuullut ongelmista mitkä on aiheutuneet nettineuvoista, joten.. järki päähän ja kyselemään oikeista paikoista!
Plus että on neuvontalinjoja joihin voi soittaa, jos ei just apteekkiin pääse.. Sais OIKEAN ja LUOTETTAVAN vastauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja Daa..:
Voi äiti sentään. Älkää kyselkö täältä lääkeneuvoja, vaan apteekista.. Nyt näemmä meni oikein, eli 1 1/2 buranaa ja 2 x pamolia vastaa samaa satsia. Farmaseuttina kuitenkin ihmetyttää että kyselette netistä neuvoja, kun kuka tahansa niitä voi antaa.. Eli minäkin voisin vaan VÄITTÄÄ että olen farmaseutti . Töissäni olen kuullut ongelmista mitkä on aiheutuneet nettineuvoista, joten.. järki päähän ja kyselemään oikeista paikoista!
Plus että on neuvontalinjoja joihin voi soittaa, jos ei just apteekkiin pääse.. Sais OIKEAN ja LUOTETTAVAN vastauksen.

No tuo on minusta aika helppo päätellä jos yhtään osaa lukea ja laskea. Mutta tosiaan, apteekista kysymään jos epäilyttää omat lääkitykset. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Daa..:
Nyt näemmä meni oikein, eli 1 1/2 buranaa ja 2 x pamolia vastaa samaa satsia.

Voihan reps. Että ihan näemmä meni oikein, sattumalta, vahingossa?
Ensinnäkin kuka tahansa osaa tuon laskea, toisakseen on niitä muitakin jotka osaa lääkeasioissa neuvoa kuin apteekin tädit.
Että hohhoi. Pitäisköhän sun mennä täriseen siitä sänkyys.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
buranassa vaikuttava aine on ibubrofeini ei parasetamoli, sen vuoksi niitä voi ottaa periaatteessa samaan aikaan.
Itse ehkä ottaisin vähän limittäin..

No ihan yhtäaikaa ne pitää ottaa. On aivan normaalia että kivun hoidossa lääkäri määrää molempia otettavaksi yhtäaikaa.

Yhteistyössä