Panadol ja Burana samaan aikaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Mua ohjeistettu että esim migreenin yhteydessä saa ottaa pahimpaan kipuun samaan aikaa, mutta tämänpäiväinen tk lääkäri, josta jo selkäkipujen yhteydessä kirjoitin sanoi ettei saisi ottaa.1g panadol ja burana 600mg kyseessä.

Mulle ainakin synnäriltä oheistettiin, että yhdistelmä 2 x panadol + 1 burana kolme kertaa päivässä (eppari + repeämä kivut). Eli tuskin on mitään haittaa, kun terveydenhuollon ammattilaiset noin suosittelevat. Pitkäaikainen käyttö tietenkin erikseen, kaikissa särkylääkkeissähän on suositukseen kuinka kauan niitä saa putkeen syödä.

Sanoi että voi ottaa saman päivän aikana mutta ei missään tapauksessa yhtä aikaa.Kaikki muut lääkärit, joilla käynyt, sanoneet että saa ottaa samaan aikaan pahimpaan migreenikohtaukseen.En kuitenkaan noita syö kuin leipää.

Kyl ne satunnaisesti, alle viikon pätkinä on yhdessäkin turvallisia. Pitkäaikaiskäytössä yhdessä,käytettynä vatsahaavan riski on selvästi suurempi kuin pelkällä,buranalla. Panadol,tksinään taas ei kasvata vatsahaavan riskiä ollenkaan.

on kuulema ohjeistus ihan kovaan pääsärkyynkin ottaa ibuprofeeni ja parasetamol yhtäaikaa. Tämä siis säryn alkaessa ns. ensimmäisenä satsina. Sen jälkeen kahden tunnin välein vuorotellen parasetamolia ja ibuprofeenia. säin mulle sanoi terveydenhoitaja. Kyse oli siis ihan näistä perus 400mg lääkkeistä.

[QUOTE="...";28169030]on kuulema ohjeistus ihan kovaan pääsärkyynkin ottaa ibuprofeeni ja parasetamol yhtäaikaa. Tämä siis säryn alkaessa ns. ensimmäisenä satsina. Sen jälkeen kahden tunnin välein vuorotellen parasetamolia ja ibuprofeenia. säin mulle sanoi terveydenhoitaja. Kyse oli siis ihan näistä perus 400mg lääkkeistä.[/QUOTE]

Voi kyllä heittää terveytensä roskalaatikkoon, jos kuvittelee näiltä ääliöiltä saavansa tarkempaa tietoa, kuin terveydenhuollon ammattilaisilta.

Mä söin pahoissa päänsäryissä kolme viikkoa 2g panadolia+panacod+2,4g buranaa/pvä. Lääkärin ohjeistuksesta.

Olin toimintakyvytön siinä kivussa. Ton kolmen viikon jälkeen helpotti, johtuko siitä vai hieronnasta, vai osteopaatin toimenpiteistä.. En tiedä, mutta helpotti enivei. Ja ton jälkeen katottiin kaikki arvot jostain muusta syystä ja kaikki arvot olivat todella hyvät.

Meillä 2,5kk vauvalle syötettiin lasten klikoilla suppoina sekä buranaa että panadolia yhtäaikaa kuumeen alentamiseksi. Olen myös itse käyttänyt yhtäaikaa. Annostukset on tärkeä varmistaa painokilojen mukaan esim. apteekista tai lääkäriltä tai oma hoitajalta. Panadoli ja burana ovat eri vaikuttavat aineet eikä annostukset ole verrannollisia toisiinsa. Kerta-annoksen raja aikuisella on yleensä panadolia 1g eli 1000mg ja buranassa 800mg. Tosin miehelläni on neurologin määräyksestä burana 3x800mg yhtä aikaa migreenikohtauksen alkaessa! Kuulostaa hurjalta mutta näin on. Mutta tätä en suosittele kenellekään ilman lääkärin siunausta.

Parasetamoli (Panadol, Panacod ym.)l on hellä vatsalle mutta maksalle kova rasitus, liian suurina annoksina myrkkyä. Maksimiannostus aikuiselle on kolme 1000 mg tablettia, pitkäaikaisesti otettuna pienemmätkin määrät kuitenkin vahingoittavat maksaa.
Jos minun pitää valita riskeeraanko vatsahaavalla vai maksan poksahtamisella, valitsen kyllä ensimmäisen - eli Asperin auttaa!

Parasetamoli (Panadol, Panacod ym.)l on hellä vatsalle mutta maksalle kova rasitus, liian suurina annoksina myrkkyä. Maksimiannostus aikuiselle on kolme 1000 mg tablettia, pitkäaikaisesti otettuna pienemmätkin määrät kuitenkin vahingoittavat maksaa.
Jos minun pitää valita riskeeraanko vatsahaavalla vai maksan poksahtamisella, valitsen kyllä ensimmäisen - eli Asperin auttaa!

Parasetamolia saa siis kerralla ottaa vain 1000 mg, päivän maksimi on 3 x 1000 mg. Ei se maksa mihinkään poksahda, jos ohjeiden mukaan käyttää!

Tuo ap:n tk-lääkäri on kyllä ollut asiantuntematon :D

Soitapa lääketietokeskukseen 0600188887 ja kysy sieltä! Koulutetut farmaseutit/proviisorit vastaaavatPöljää sitä nyt täällä on kysellä. Kuka vaan voi vastata sulle väärin ja riskeeraat terveytesi!

Molemmissa on maissia jossakin muodossa. Ihon väristä näkee, jos ihminen on syönyt Panadolia: sellainen harmaa, ihan eri kuin vallisesti. Mut kurkumalla lähtee kivut, ei tarvi. Jos on Marevanlääkitys, ei saa käyttää, sanovat.

Yhteistyössä