Jos on erottu ja sitten päätetään palata yhteen/yrittää yhdessä niin.. (mielipiteitä teiltä kaipaan!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emmi"

Vieras
..kuinka paljon sitä "eroaikaa" ja sen aikaista suhdetta pitää ruotia?
Miehellä oli siis joku nainen siinä ja minä haluaisin tietää tästä enemmän. Mutta mies on sitä mieltä että se asia pitää unohtaa eikä sitä pidä enää ruotia. Ei siis suostu puhumaan mitään asiasta.

En palaisi yhteen ennen kuin asia on ruodittu molempia "tyydyttävällä" tavalla. Itse asiassa miehen petoksen läpikäyneenä (erosta nyt kaksi vuotta) voin vain huokaista helpotuksesta etten ottanut sellaista luuseria takaisin. Samat tavat hänellä edelleen... itse onnellisena uudessa suhteessa.

Me harkittiin eroa ja päätettiin yrittää alusta. Puhuttiin kaikki asiat ettei jäänyt mitään epäselvyyksiä. Joten puhuminen auttaa! Jos mies ei suostu niin ei välttämättä teillä ole tulevaisuutta. Epäselvyydet selviää kun puhuu.

Miksi sitä pitää ruotia? Miehesi ei ole tilivelvollinen sinulle asioista jotka tapahtuivat teidän olessa erossa. Älä tee karhunpalvelusta itsellesi ja tee siitä kynnyskysymystä joka väistämättä johtaa teidän uuteen eroon jos tosiaan haluat suhteen onnistuvan.

Miksi sitä pitää ruotia? Miehesi ei ole tilivelvollinen sinulle asioista jotka tapahtuivat teidän olessa erossa. Älä tee karhunpalvelusta itsellesi ja tee siitä kynnyskysymystä joka väistämättä johtaa teidän uuteen eroon jos tosiaan haluat suhteen onnistuvan.

Mä olen samoilla linjoilla. En usko että tuosta suhteesta keskusteleminen saa aikaan mitään hyvää. Sulla alkaa vaan enemmän ja enemmän pyöriä mielessä tämä nainen minkä kanssa miehelläsi oli suhde, ja se tulee teidän väliin tuo asia. Yritä unohtaa koko juttu, tuo ei ollut pettämistä kun olitte kerran erossa.

Kesktitykää oman suhteenne vaalimiseen ja hellimiseen. Mikä on takana, se on taakse jäänyt ja nyt katse kohti tulevaa!

Tätä mieltä mieskin on. Hän vain sanoo ettei siinä jutussa ollut mitään sen kummempaa eikä ollut tärkeää. Että hän ei halua siitä puhua sen enempää.
Ehkä minun pitää vain se hyväksyä ja toisaalta ne asiat voisi vaan satuttaa minua mitä mahdollisesti kertoisi.
Eikai siinä muu auta, kuin katsoa voinko elää asian kanssa näin. Siis aika näyttää mihin tässä mennään...vai mennäänkö mihinkään.

[QUOTE="no niin";22268807]Jos ette pysty puhumaan asiasta, niin kai sä itsekkin tajuat ettei teidän tulevaisuudella ole luottoa eikä pohjaa.[/QUOTE]

Niin... :/
Toisaalta on puhuttu paljon muista asioista, meidän suhteesta, tunteista jne. Mutta tästä mies ei halua puhua.

mies myös voi pelätä satuttavansa sinua, anna ajan kulua, hän voi joskus itse kertoa kun saa asioihin etäisyyttä.Tässä asiassa on puolensa ja puolensa.Toisaalta koko ajan häntä muistuttamalla ei välttämättä auta asiaa..

Meillä oli miehen kanssa viime vuodenvaihteessa melkein 2kk välirikko, jonka aikana molemmilla oli yhdenyön suhteita ja miehellä joku seurusteluviritys. Tottakai pienellä paikkakunnalla molemmat tietää suunnilleen että ketä ne toisen kumppanit on olleet, ja silloin kun alettiin yhteen palaamisesta puhua, niin tottakai niistäkin puhuttiin, eikä mitenkään kauniisti... Siis lähinnä itkettiin, huudettiin ja haukuttiin toisiamme että miks sä sellasen horon/pukin matkaan olet lähtenyt.
Sovittiin sitten että niihin ei pidetä yhteyttä ja ne on oikeasti menneitä, vaikka aluksi se oli vaikeaa, varsinkin kun se miehen naikkonen olisi halunnut jatkaa suhdetta vaikka salassa ja haukkui minua ja ulkonäköäni ympäri kyliä.
Ei ollut helppoa aloittaa alusta, mutta toisaalta nyt kummallekaan ei enää ole epäselvää että ollaanko loppuelämämme yhdessä vai ei.

[QUOTE="a p";22268891]Niin... :/
Toisaalta on puhuttu paljon muista asioista, meidän suhteesta, tunteista jne. Mutta tästä mies ei halua puhua.[/QUOTE]

Se on kuitenkin se asia mistä sinä haluaisit puhua! Teitä on kaksi suhteessa. En ymmärrä miehesi kieltäytymistä jos haluaa avoimen ja luottavaisen pohjan teidän suhteelle. Noilla asioilla on tapana jäädä hampaankoloon puolin ja toisin. Ajan kanssa tuo hiertää suhdetta.

ap:n miehen puhumattomuuteen voi olla syynä sekin, että mies vähän häpeää koko naisjuttua. Siis että on napannut matkaansa ensimmäisen naikkosen minkä on saanut vähän niinkuin näytön vuoksi. Näin ollen miehen mielestä asiassa ei varmaan ole mitään puhumista/kertomista.

Yhteistyössä