Jos on auton helmassa reikiä kun katsastusmies on hakannu niitä niin

  • Viestiketjun aloittaja "ärrä"
  • Ensimmäinen viesti
ok
Pellistä ei mene ruuvimeisseli noin vain läpi. Läpi ruosteessa se on ollut ja sietääkin korjata. Miten luulet katsastusmiesten ruosteet löytävän jollei kopettelemalla.
 
"hmmh"
[QUOTE="vieras";22930849]Kyllä nykyään hylätään[/QUOTE]

Ja HYVÄ niin, mieti mimmoiseksi rusinaksi ruosteinen auto rutistuu kun ajat sillä pienekin kolarin. Ja sinä siellä sen sisällä.
 
"Poppeliini"
No kyllä ainakin meidän entinen pikku nissan on hylätty. Siitä jo aikaa yli 5v eli ei ole mikään uusi juttu. Ruostetta oli takapyörien yläpuolella, muuten oli "vanhus" priimakunnossa.
 
No tottakai on hylkäämisperuste, ehjään peltiin ei kolistelemalla reikää saa ja aattele kuinka turvallinen on auto johon saa ruuvimeisselillä koputtelemalla reikiä peltiin jos ajat kolarin...
Mun ekan auton elo päättyi siihen että hitsipaikoista huolimatta inssi siihen ne pari reikää sai aina jonnekkin tökättyä...
 
Nissanisti
Ei koskaan enää Koivuhaan katsastusasemalle.

Vuosi sitten auto meni peltien ja alustan suhteen heittämällä läpi, niinkuin ennenkin. Nyt menin tuonne (uuden työpaikan lähellä) ja kaveri otti selvästi autoni projektikseen. Sillä aikaa kun tutki 35min autoni viisi myöhemmin tullutta valmistui. Oli sitten keksinyt hakata raudalla reikiä ympäri pohjaa, helmoihin yms.. Okei, oli se rauta läpi mennyt, mutta periaatteesta oli pitänyt saada vikalistan kohta katsastuspaperista kirjoitettua täyteen korjauskohtia.

Ei koskaan enää tuonne. Never ever.

Jos eivät olisi hakanneet alustaan ja helmoihin kymmeniä reikiä olisin vienyt muualle. Nyt menee paaliin mun rakas Nissani, ei kannata 10 vuotta vanhaa autoa alkaa kymmenestä kohdasta korjaushitsauttaa. Näyttökin oli merkitty ilman lokasuojien suojamuoveja..

Ei koskaan enää tuonne. Never ever.
 
Ei koskaan enää Koivuhaan katsastusasemalle.

Vuosi sitten auto meni peltien ja alustan suhteen heittämällä läpi, niinkuin ennenkin. Nyt menin tuonne (uuden työpaikan lähellä) ja kaveri otti selvästi autoni projektikseen. Sillä aikaa kun tutki 35min autoni viisi myöhemmin tullutta valmistui. Oli sitten keksinyt hakata raudalla reikiä ympäri pohjaa, helmoihin yms.. Okei, oli se rauta läpi mennyt, mutta periaatteesta oli pitänyt saada vikalistan kohta katsastuspaperista kirjoitettua täyteen korjauskohtia.

Ei koskaan enää tuonne. Never ever.

Jos eivät olisi hakanneet alustaan ja helmoihin kymmeniä reikiä olisin vienyt muualle. Nyt menee paaliin mun rakas Nissani, ei kannata 10 vuotta vanhaa autoa alkaa kymmenestä kohdasta korjaushitsauttaa. Näyttökin oli merkitty ilman lokasuojien suojamuoveja..

Ei koskaan enää tuonne. Never ever.
 
Koivuhhaasa on ainakin yks Nissan-vihaaja. Samoin oli Kehän Autokatsastuksessa Virkatiellä.
Pahinta on, kun lyövät kantavan palkin vedenpoistoreikään piikkivasaran ja vääntävät. Vääntyyhän mikä tahansa pelti sillä lailla, sen ikäisestä autosta, vaikka olisi täysin ruosteetonkin. Miten sen sitten korjaa, kun reikää ei sais peittää? Vedet jää sinne ja seuraavana vuonna palkki on mätä. Katsastushan on tarkoitettu liikenneturvallisuuden parantamiseksi. Edellä mainittu vaarantaa liikenneturvallisuuden.
 
Ei ollut kysymys pikku naputuksesta vaan piikillä lyömisestä eikä mennyt läpi muulla kuin lyömällä piikkiä ja meisseliä vedenpoistoreikään. Jos peltiä taivuttaa, maali lähtee irti ja maalaamaton teräslevy saa pintaruosteen jo yhden sateisen yön jälkeen, siis ruostuminen alkaa. Kokemusta on, hitsasin kerran autoon peltipaikan ja ajattelin aamulla maalata, ruosteessa oli.
 
Ja HYVÄ niin, mieti mimmoiseksi rusinaksi ruosteinen auto rutistuu kun ajat sillä pienekin kolarin. Ja sinä siellä sen sisällä.[/QUOTE]

Katso autovahinkokeskuksen sivulta vanhempia autoja. Samalla tavalla ovat rusinaksi menneitä vain siitä kohtaa, joka/johon on törmätty. Vaikka on keula törmätty pahasti, ei ole mennyt kynnyskotelot/helmakotelot eikä pohja kasaan. Nääs auton yläosa ottaa kuitenkin suuren osan törmäyksestä ja siellä on pelit ihan uudenveroiset pahastikin ruostuneessa autossa.
En kiellä sitä, etteikö uusi auto ole lujempi, onhan siinä 300-500kg enemmän terästä mukana kuskattavana. Puhun vanhasta ruostuneesta/ruostumattomasta.
 
vierailija
Uusien katsastussäädösten myötä katsastusmies hakkasi naskalilla reikiä autoni pohjaan ja tarpeeksi kauan kun hakkasi niin sai helman rikki ja auton hylkyyn. Ihan jees, vuoden 2010 skoda superb, kyllä on kiva olla paskalandian kansalainen ja maksaa maailman kovinta verotusta älyttömien säädösten maassa jossa autot ja huolto maksaa helvetisti ja jos et osta viiden vuoden välein uutta autoa niin katsastusmiehet rikkovat vanhan.
 
vierailija
Aika mätä saa olla jos reikiä siitä naputuksesta tulee :LOL: joten ehkäpä onkin sitten hyvä että hylsy paikkuu ettei lahoa kesken ajomatkan
Se reikä ei tule siitä, että lyödään metallilevystä läpi, vaan siitä että lyödään vääntörauta liitossaumaan ja kammetaan ne saumat erilleen. Voit itse tehdä ajatusleikin vaikkapa kuvittelemalla "katsastavasi" oman hellasi. Jos lyöt ruuvimeisselin siihen seinään, niin tulee korkeintaan klommo. Jos työnnät ruuvimeisselin uunin laatikon saumasta sisään ja väännät, niin kyllähän se metalli taipuu ja reikä siihen tulee.
 

Yhteistyössä