Jos olisitte päättäneet että lapsiluku on NYT täynnä mutta ehkäisystä huolimatta olisitte nyt raskaana, pitäisittekö lapsen?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
en
En pitäisi, ei ole "tapana" noin isoja päätöksiä perua. Ja olen jo 35v ja täysin työllistetty näiden 2 kanssa ilman tukiverkkoa, joten jos vahinko kävisi niin, sitten se olisi abortti.
Onneksi tähän ikään olen oppinut jo käyttämään ehkäisyä.

tiltu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mieheni olisi halunnut lapsiluvun jäävän jo kolmeen mutta jotenki se sitten taipui tuohon neloseen mutta viides olisi luultavasti ihan liikaa sille :/, yh en jaksaisi ikinä :(
sanot nyt miehelle, että meneppäs kulta vasektomiaan jos et enempää tahdo.sillä se ratkeaa.

jaahas
no ei mulle ainakaan mikään suku tulis määräileen pidänkö lasta vai en!!!!!! miehen mielipide sitten eriasia, mutta sitä voi koittaa muutta tai sitten muuttaa itse muualle, jos todellakaan ei aborttiin suostu eikä mies mitenkään enää halua yhtä lasta lisää. kyllä jos päätetään ETTEI enää yhtään lasta tähän huusholliin tule, niin kandee tehdä asialle muutakin kun käyttää kumia tai pillereitä...

Pitäisin lapsen varmasti jos kierukka sattuisi pettämään. Kyllä tässä viideskin menisi toisten mukana eikä olisi katastrofi.
Nyt olen onneksi aikalailla hyvällä puolen kroonisen vauvakuumeni kanssa, yhtään ei haluta vauvaa eikä uutta lasta vaikka kaveripiirissä vauvoja on juuri tullut ja kohta tulossa. Olen onnellinen ja tyytyväinen näin. Tieten tahtoen meillä ei varmaankaan aleta enää vauva toivomaan mutta jos vahinko sattuisi niin vastaan otettaisiin ja rakkauttakin varmasti riittäisi.
Meillä nelonen on varmojen päivien tulos eli jonkinlainen vahinko ja kyllä siinä monenlaiset mietteet plussatestin jälkeen mielessä kävi, ei käy kieltäminen. Mutta juuri tuon kokemuksen jälkeen olen ihan satavarma, että pitäisin vauvan jos vielä tulisin raskaaksi.
Pikkuveli on ihan äärettömän rakas isommille, ja jos kolmosen jälkeen oli mieli sellainen, että hän teki meidän perheestä kokonaisen niin kyllä nelonen oli sitten vielä piste iin päälle =)

Krisu
Alkuperäinen kirjoittaja Moonlightmom:
öö..tota..en osaa sanoa..mut luulen että pitäisin sillä se lapsi olis ihme koska mut sterilisoitu :D

Niinkuin aikaisemmin kirjoitin niin ei se sterilisaatiokaan ihan varma juttu ole. Mulle on tehty polttamalla ja munajohdin oli "kasvattanut" itselleen uuden reitin. Ja kappas vaan, raskaana. Erittäin harvinaista on mutta ei mahdotonta. Keskeytyksen jälkeen molempiin munajohtimiin laitettiin vielä klipsit varmuuden vuoksi. Mä taidan olla liian hedelmällinen naisihminen...

v
Valitettavasti jos niin kävisi, keskeyttäisin raskauden. Mulla on nyt kierukka, mutta käyn poikkasemassa piuhat, niin ei tarvi pelätä vahinkoraskautta.

Syy miksi keskeyttäisin, meillä 3 lasta ja aviokriisi. nyt ollaan päästy jo kriisissä eteenpäin ja yhteinen tulevaisuus näyttää hyvältä. Yksi lapsi lisää = katastrofi valmis :(.

Mulla kuule
Ihan sama tilanne. Ehkäisyä ollaan kyllä käytetty(kondoli) eikä olla huomattu et olisi rikki mennyt. Nyt menkkoja ei kuiteskaan kuulu, nyt viikon myöhässä. Jos käy niin että olen raskaana niin en pitäisi lasta kun kolme lasta ennestään, kaikki keisarileikattuja, kohtu ohentunut ja nuorin vasta 1.5 vuotias. En ottaisi riskiä omani ja lapsen hengen puolesta!

Kyllä minäkin pitäisin varmaan. En tosiaan haluaisi enää yhtään lasta, ainakaan muutamaan vuoteen :whistle: Mutta, en usko että pystyisin tekemään ikimaailmassa aborttia, se syyllisyyden tunne varmasti kalvaisi koko loppuelämän. Pakko olisi alkujärkytyksen jälkeen asennoitua odottamaan uutta tulokasta perheeseen.

meilläkin 4
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyselee mahollisesti pulassa oleva vakkari :/

Itse haluaisin pitää, mies ei ja suku PAINOSTAA suorastaan aborttiin koska meillä on JO 4 lasta :(
En todellakaan tekisi, jos raskaus olisi niin kauhea asia, niin silloin tekisimme sterilisaatio molemmille ennen, kuin kerkeäisi raskautumaan.

???????????
Alkuperäinen kirjoittaja Mulla kuule:
Ihan sama tilanne. Ehkäisyä ollaan kyllä käytetty(kondoli) eikä olla huomattu et olisi rikki mennyt. Nyt menkkoja ei kuiteskaan kuulu, nyt viikon myöhässä. Jos käy niin että olen raskaana niin en pitäisi lasta kun kolme lasta ennestään, kaikki keisarileikattuja, kohtu ohentunut ja nuorin vasta 1.5 vuotias. En ottaisi riskiä omani ja lapsen hengen puolesta!
Miksi et ole tehnyt sterilisaaiota????????????????

Yhteistyössä