jos olisitte oikeitettu toimeentulotukeen

  • Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mikä ihmeen kysymys tämä nyt on?
Eli jos teet alipalkattua työtä, niin koetko olevasi parempi ihminen jos et ota vastaan tukia jotka sinulle oikeutetusti kuuluvat?
Jos sinulle tarjottaisiin palkankorotusta 200e/kk, niin ottaisitko vastaan jos entiselläkin palkalla pärjäisit jotenkuten?
 
"vieras"
Ilman muuta. Kaikillehan nuo kuuluu, jos kerta tulot ei riitä. Miksi kituttaa, jos kerta jostain saa vähän avustusta? Kyllä yhteiskunta nyhtää teiltäkin verojen muodossa esim. omansa pois vuosien varrella, niin ihan oikeus ja kohtuus ottaa itsekin.
Ja mieti miten herrat tulhlaa surutta yhteiskunnan varoja kaikkiin juhlimisiin, matkoihin yms? Siinä on kuule toimeentulotuet pieni pisara niiden rinnalla!
Meidänkin kunnassa on moni "paremmista" ihmistä päässyt kuin koira veräjästä huijaamalla kaiken mahdollisin keinoin yhteiskunnan varoja (on käytetty työautoja omiin ajoihin, soitettu kunnan piikkiin kaikki puhelut jen. ja kun jääty kiinni, niin on joko voideltu muut tai sitten uhkailtu ja kiristetty, kun ovat tietäneet hieman arkaluontoisia asioita kunnan miehistä) ja niin on monen kymmentuhannen eurojen huijaukset lakasitu mattojen alle ja edelleen kyseessä olevat ovat "parempia" ihmisiä omissaan ja muitten silmissä. Ja samat viitsivät halveerata mm. toimeentulotukea saavia ja työttömiä...
 
"vieras"
Hakisin. Suomessa niin älyttömät verotulot, että jotain pitää saada takaisinkin. Menee muuten kansanedustajien ylimääräisiin taksikuljetuksiin tai vaikka kreikkalaisten taskuun, kun eduskunnassa katsovat, että meillähän on ylimääräistä.
 
"vieras"
Hakisin. Eikö todellisuudessa tuki olisi vielä isompi kuin 200e, kun sossu ilmeisesti maksaisi jotain laskuja (esim. lääkkeet, sähkölasku tmv?) ja joskus olisi mahdollista saada harkinnanvaraista tukea, jos tulee jotain tarpeita? En ole varma, mutta näin olen käsittänyt. Kannattaa hakea ihan lasken takia :)
 
"aapee"
meillä toinen eläkkeellä ja toinen kotihoidontuella ja tulot jää tuon 200 alle. pitää alkaa sit purkkiin säästään rahaa ku tilille ei voi. ollaan totuttu niin pienellä tuleen toimeen ja ei ole velkoja. saadaan lähes kaikki lasten vaatteet ja tarvikkeet ilmaiseks suvulta. mut onhan tuokin kyllä tosi että veroja maksetaan niinku muutkin. ajatuksena kai itellä että ku sossussa tuttuja töissä ja tietävät että ihan ok pärjätään. et pitävätkö ahneina :D
 
Ken guru
[QUOTE="aapee";28676639]meillä toinen eläkkeellä ja toinen kotihoidontuella ja tulot jää tuon 200 alle. pitää alkaa sit purkkiin säästään rahaa ku tilille ei voi. ollaan totuttu niin pienellä tuleen toimeen ja ei ole velkoja. saadaan lähes kaikki lasten vaatteet ja tarvikkeet ilmaiseks suvulta. mut onhan tuokin kyllä tosi että veroja maksetaan niinku muutkin. ajatuksena kai itellä että ku sossussa tuttuja töissä ja tietävät että ihan ok pärjätään. et pitävätkö ahneina :D[/QUOTE]

Jos olette oikeutettu toimeentulotukeen, niin se teidän kuuluu saada. Eiköhän ne sossututut tiedä että millä perusteilla tt tukea saa. Että ei siinä rahassa kieritä jos sellaiseen on oikeutettu, eikä sen hakemisessa ole ahneudesta kyse.
 
ellema
voi mä toivon että mäkin olen oikeutettu.. just viime viikolla hakemuksen jätin, tulot 0 euroa syyskuun alkuun saakka ellen saa töitä sitä ennen. Viimeks en saanu, piti sitt hankkii rahaa elämiseen laittomilla puuhilla. Toivon että heltiäis niiltä nyt edes vuokrarahat näille 2 kuulle :(

ELi varmaan itsestään selvää ap kysymykseen että hakisin
 
"aapee"
[QUOTE="elma";28676684]Toisaalta voi olla, että luulette olevanne oikeutettuja, mutta oikeasti ette ole. Onko kaikki omaisuus realisoitu, laskettu oikeat menot jne?[/QUOTE]

kyllä oon varma että saadaan. 2 krt tänä vuonna oon hakenu ku meni auton korjaukseen.
 
enoosama kuimin
siis saitko rahaa auton korjaukseen? toivottavasti et,pistää kyllä aika vihaksi ku mä en saanu edes ruokaan rahaa! tilillä 50 euroo, pakottivat mut nostamaan opintolainaa.. kiva ottaa velkaa että puuroo sain ostettua...
 
siis saitko rahaa auton korjaukseen? toivottavasti et,pistää kyllä aika vihaksi ku mä en saanu edes ruokaan rahaa! tilillä 50 euroo, pakottivat mut nostamaan opintolainaa.. kiva ottaa velkaa että puuroo sain ostettua...
Opintolainaa ne muutkin opiskelijat saa, epäreilua taas niitä kohtaan jos yks saa sossusta sen rahan mitä muut maksaa takaisin.
 
näintekisin
En hakisi.
Olen jättänyt muitakin etuuksia hakematta, samoin valmistumiseen liittyen yhden tarjotun stipendin, josta sanottiin, että varmasti sen saisin.

Otan rahaa vastaan, jos sitä pyytämättä annetaan, mutta hakenut olen vain ihan oikeaan tarpeeseen.

Olen jo nyt alle kolmikymppisenä käyttänyt sen verran julkisia palveluita, että minun elinikäisillä verotuloillanikaan ei niitä maksella. Lapsuudessa alkanut pitkäaikaissairaus sairaalahoitoineen, koulut ja koulutukset nyt alkuun. Minulla ei ole mitään tarvetta ottaa verojani takaisin.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja näintekisin;28676779:
En hakisi.
Olen jättänyt muitakin etuuksia hakematta, samoin valmistumiseen liittyen yhden tarjotun stipendin, josta sanottiin, että varmasti sen saisin.

Otan rahaa vastaan, jos sitä pyytämättä annetaan, mutta hakenut olen vain ihan oikeaan tarpeeseen.

Olen jo nyt alle kolmikymppisenä käyttänyt sen verran julkisia palveluita, että minun elinikäisillä verotuloillanikaan ei niitä maksella. Lapsuudessa alkanut pitkäaikaissairaus sairaalahoitoineen, koulut ja koulutukset nyt alkuun. Minulla ei ole mitään tarvetta ottaa verojani takaisin.
mietin näitäkin asioita että ku esim kelan lääkekatto täyttyy niin saadaan sitä kautta tukea. ja sitte kumminkin että onko se niin väärin jos sen rahan laittaa jemmaan ja lapsille sitten joskus ku tarviivat.
 
näintekisin
[QUOTE="aapee";28676823]mietin näitäkin asioita että ku esim kelan lääkekatto täyttyy niin saadaan sitä kautta tukea. ja sitte kumminkin että onko se niin väärin jos sen rahan laittaa jemmaan ja lapsille sitten joskus ku tarviivat.[/QUOTE]

Ei ole väärin ottaa irti kaikkea, mikä hyvinvointivaltiossa oikeutetusti tarjolla on, mutta itse olen pyrkinyt elämään niin, että on varaa vähän kritisoida vaikkapa elämäntapatyöttömiä. Suomen talous kun ei tule ikuisesti kuitenkaan kestämään nykymenoa tukineen ja etuuksineen, niin en sitten putoa tyhjän päälle kun olen jo alunperin pyrkinyt pärjäämään ilman.
 

Yhteistyössä