Jos olisitte minä, veisittekö 3 ja 5 vuotiaat lapset

  • Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti
Minä
srk:n päiväkerhoon sikainfluenssasta huolimatta. Olen itse siis jokatapauksessa pienimmän kanssa kotona joten kerhosta oleminen ei este sinällään.
Vaan kauanko tätä "karanteenia" nyt sitte pidettäis esim.
Lapsia ei olla rokotettu.
 
näin meillä
Meidän tilanne melkein 3v ja melkein 4v: kumpaakaan ei olla rokotettu ja melkein 4v aloitti kerhon alkusyksystä.. nyt tän flunssakauden ajaksi otin kokonaan pois, eli en vie kun ei ole pakko ( itse siis kotona pienemmän kanssa ). Ja pidän niin kauan kotona kunnes tää tauti on ohi =) Ja meillä lapset eivät myöskään kulje kaupoissa mukana, vaan aina toinen vanhemmista käy yksin =)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Meidän tilanne melkein 3v ja melkein 4v: kumpaakaan ei olla rokotettu ja melkein 4v aloitti kerhon alkusyksystä.. nyt tän flunssakauden ajaksi otin kokonaan pois, eli en vie kun ei ole pakko ( itse siis kotona pienemmän kanssa ). Ja pidän niin kauan kotona kunnes tää tauti on ohi =) Ja meillä lapset eivät myöskään kulje kaupoissa mukana, vaan aina toinen vanhemmista käy yksin =)
Meilläkään lapset ei tule kauppoihin mukaan.
 
vieras
mulla on tuon ikäiset lapset ja olen vienyt heitä normaalisti kerhoon, lapsia ei oo rokotettu. Voi tuo tauti tulla ihan mistä vaan, kauppaan on myös iso "riski" mennä jos haluaa välttyä taudilta sekä kaikki paikat joissa ihmisiä liikuu. Jos täysin haluaa välttyä taudilta niin ei saa kotoa poistua minnekään ja se on aika mahdotonta...
 
mietin vain, että jos tuollaselle eritäytymislinjalle lähtee, niin kauan sitä sitten meinaa jatkaa ? kun tauti tulee uudelleen varmaan alkuvuodesta ja onhan se kuitenkin varmaan muutenkin tullut jäädäkseen..
vai meinaatko ap ottaa rokotteet ?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Meidän tilanne melkein 3v ja melkein 4v: kumpaakaan ei olla rokotettu ja melkein 4v aloitti kerhon alkusyksystä.. nyt tän flunssakauden ajaksi otin kokonaan pois, eli en vie kun ei ole pakko ( itse siis kotona pienemmän kanssa ). Ja pidän niin kauan kotona kunnes tää tauti on ohi =) Ja meillä lapset eivät myöskään kulje kaupoissa mukana, vaan aina toinen vanhemmista käy yksin =)
Meilläkään lapset ei tule kauppoihin mukaan.
Voi se tauti silti tulla kaupasta, jos se ensin tulee aikuiselle ja sitte lapselle, en itsekään ota lapsia kauppaan mutta voi se silti minun mukanani tulla jos on tullakseen...

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Meidän tilanne melkein 3v ja melkein 4v: kumpaakaan ei olla rokotettu ja melkein 4v aloitti kerhon alkusyksystä.. nyt tän flunssakauden ajaksi otin kokonaan pois, eli en vie kun ei ole pakko ( itse siis kotona pienemmän kanssa ). Ja pidän niin kauan kotona kunnes tää tauti on ohi =) Ja meillä lapset eivät myöskään kulje kaupoissa mukana, vaan aina toinen vanhemmista käy yksin =)
Meilläkään lapset ei tule kauppoihin mukaan.
Voi se tauti silti tulla kaupasta, jos se ensin tulee aikuiselle ja sitte lapselle, en itsekään ota lapsia kauppaan mutta voi se silti minun mukanani tulla jos on tullakseen...
Mutta jos tarpeeksi kiinnittää huomiota käsihygieniaan, niin minimoi tartunnan. Maalaisjärjellä ja terveellä huolestumisella pärjää pitkälle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Mie veisin, mutta meillä on siinämielessä erilainen tilanne, että meillä on lapsia myös koulussa, jotka jokatapauksessa voivat taudin kantaa sieltä mukanaan.
Samoin toimitaan meillä, tosin kuopus on rokotettu.
Juu, siis meillä on myös rokotukset saatu alle kouluikäisille, mutta toimin noin ennen rokotustakin jo.
Meillä koululaisia ei oo vielä rokotettu, paitsi riskiryhmään kuuluva esikoinen.
 
näin meillä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Meidän tilanne melkein 3v ja melkein 4v: kumpaakaan ei olla rokotettu ja melkein 4v aloitti kerhon alkusyksystä.. nyt tän flunssakauden ajaksi otin kokonaan pois, eli en vie kun ei ole pakko ( itse siis kotona pienemmän kanssa ). Ja pidän niin kauan kotona kunnes tää tauti on ohi =) Ja meillä lapset eivät myöskään kulje kaupoissa mukana, vaan aina toinen vanhemmista käy yksin =)
Meilläkään lapset ei tule kauppoihin mukaan.
Voi se tauti silti tulla kaupasta, jos se ensin tulee aikuiselle ja sitte lapselle, en itsekään ota lapsia kauppaan mutta voi se silti minun mukanani tulla jos on tullakseen...
Juu niinhän se voi, mutta minä en nuole/lääpi kaikkea kaupassa kuten lapset. Kotiin kun tulen niin käsidesit käsiin sekä saippupesu vielä päälle! =)

Ja jos se on tauti on tullakseen niin sitten se tulee.. ei se rokotekkaan sitä välttämättä ehkäise.. ja tutkimattomia myrkkyjä en lapsiini tetoisesti halua tunkea.
 
sair.hoit
Kukin tekee tietysti niinkuin parhaaksi näkee,mutta ottakaa huomioon että kyllä tämä epidemia täällä nyt pari kolme kuukautta jyllää vaikka pahin huippu menisi muutamassa viikossa ohi.Vuodenvaihteen jälkeen tulee rinnalle kausi-influenssa jne.,joten kyllä tauteja riittää läpi talven. Sairastumisia tietysti vähentää kun rokotukset kattavat suuremman osan väestöstä,mutta tartuntamahdollisuuksia on edelleen. Tervettä järkeä voi käyttää eikä ole tarvetta linnottautua lasten kanssa koko talveksi neljän seinän sisälle. Taaperoikäistä en minäkään ota kauppaan nyt mukaan ostoskärryyn istumaan kun nuolee kaiken ulottuvissa olevan (vaikka onkin rokotettu).
 
Toinen sair.hoit.
Niin, jokainen tekee toki niin kuin parhaaksi näkee. Tämä SI jyllää täällä nyt pari kolme VUOTTA. Eristäytyminen on mahdotonta. Kannattaa keskittyä huolehtimaan omasta ja perheensä peruskunnosta ja vastustuskyvystä. Toki käsihygienia on myös tärkeää. Riskiryhmiin kuuluvat on sitten asia erikseen.

Ja sinulle "näin meillä": ensin pestään kädet saippualla ja sitten vasta laitetaan käsidesiä, jos sitä haluaa käyttää. Itse en kotioloissa käytä käsidesiä eikä meillä kotona kukaan sitä käytä. Huolellinen saippuapesu ja kuivaus riittävät meillä. Ja lapseni tulevat kauppaan mukaan normaalisti. Meillä lapset ovat kouluikäisiä eivätkä kuulu mihinkään riskiryhmään. Rokotukset heille otan sitten, kun se on mahdollista.
 

Yhteistyössä