Jos olisit ulkomailla, lähtisitkö heti kotiin jos äitisi sairastuisi vakavasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mies on ulkomailla, ei kovin kaukana, pohjoismaissa, ja hänen vanha äitinsä on joutunut eilen sairaalaan, vakava tila.

Ihmetyttää vaan kun soitin miehelle, että mies ei ole sieltä näillä näkymin tulossa kuin vasta viikon päästä. Miehelle on äiti läheinen, ja ainut sukulainen johon hän pitää yhteyttä, suku on todella pieni.

En kyllä ymmärrä, minusta aika kylmä asenne. Kerroin kyllä miehelle sanasta sanaan mitä hoitaja sanoi hänen äitinsä tilasta, eli se on vakava eikä tiedä yhtään mitä tapahtuu.:-(( Itse olisin lähtenyt samantien pakkaamaan. Miehellä ei ole mitään syytä miksi ei pääsisi lähtemään suunniteltua aiemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Jos olisin viikon tai parin lomamatkalla, en todellakaan keskeyttäisi lomaani.

Minä kyllä keskeyttäisin! Lomalle pääsee ihan koska vaan, mutta sitä läheistä sukulaista ei välttämättä näkisi koskaan enää :(

Täytyy yrittää puhua miehelle järkeä. Ehkei hän ole oikein vielä käsittänyt tilannetta. Sairaalastakin sanoivat, että mitä vaan voi tapahtua. Lähdemme kohta lapsen kanssa mummia katsomaan. Lapsi ei onneksi vielä ymmärrä mistä on kyse, vasta vähän päälle yksivuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Jos olisin viikon tai parin lomamatkalla, en todellakaan keskeyttäisi lomaani.

Miehellä on viikko reissusta vielä jäljellä, että se pitäisi tosiaan keskeyttää. No, näköjään on muitakin samoin ajattelevia.

Riippuu ja riippuu... Me asutaan Ruotsissa ja miehen suku Suomessa, matka ei siis ole pitkä. Miehen äiti meni pikkuhiljaa huonompaan kuntoon viimetalvena ja joutui sairaalaan, olivats iskonsa kanssa yhteyksissä koko ajan ja suunniteltiin seuraavana mahdollisena (työt...) ajankohtana sinnepäin vierailua. Kuitenkin yhtenä iltana sisko sitten soitti että nyt on äidin tila romahtanut ja lääkärin ennuste lohduton. Hetken mies mietti ottaisiko seuraavan mahdollisen lennon Suomeen heti, mutta loppupelissä tilanne oli se että äiti oli jo tajuton eikä todennäköisesti eläisi enää vuorokauttakaan, meillä olisi ollut melkoiset järjestelyt lasten hoitojen suhteen tms joten päättivät että mies jää kotiin. Seuraavana yönä äiti oli sitten kuollut.

Mä en ole äitini kanssa kovin läheinen ja toisaalta, mitäpä mä sille voin tehdä jos joutuu sairaalaan.
Eikä jostain Mallorcalta tulekaan lentoja ihan päivittäin. (Olin juuri siellä, siksi otan sen esimerkiksi)

Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Lomamatkalta en välttämättä tulisi, työmatkalta tulisin.

miten voisi nauttia lomasta enää? :/
tietty jos huonot välit ja tilanne hälläväliä...

no mä en kyllä ymmärrä miten loma voi olla tärkeempi kuin oma vanhempi, joka tekee kuolemaa. tulisin kyllä sittenkin vaikka välit olisivat huonotkin

Jos olisi oikeasti kuolema lähellä niin tulisin, haluaisin vielä nähdä ja ehkä hyvästellä. Olen niin onnellinen kun sain mahdollisuuden hyvästellä ukkini ja appeni ennen kuin he lähtivät saarelle. Mummoani en kerennyt hyvästellä, ja se kalvaa.

Todellakin ja vielä äkkilähdöllä mieluiten. Äitini on mulle erittäin tärkeä, enkä tällä hetkellä pysty kuvittelemaan tilannetta, jolloin äitiä ei enää olisi, se tulee olemaan tuskaa mulle. Jos olisin lomalla ja joku mulle ilmottais, että viimisiä hetkiä viedään niin haluaisin kyllä hyvästellä äidin ennen kuin hän lähtee.. Ehkä hän jopa lähtisi paremmalla mielellä kun olis saanu hyvästellä.

Alkushokki taisi olla, kun sanoi että tulee ensi viikolla niinkuin oli suunnitellut. Juttelin uudestaan hänen kanssaan, niin hän lähtee jo tänään tulemaan, jos saa paikan varattua. Sitähän minäkin.

Tulin lasten kanssa Yhdysvalloista kotia pikemmiten kun aiti sai hemorraagisen aivoinfarktin. Oli elamani pisin lentomatka ja kylla pelotti kannykka laittaa paalle Frankfurtin kentalla.

Kyllä. Lähdin mä Suomessakin ollessani ajamaan keskellä yötä 300km päähän sairaalaan kun sairaalasta soitto tuli. Olin sinne sanonut et saa soittaa koska vaan jos tilassa tulee muutoksia.

Yhteistyössä