Jos olisit todella iso ja lihava niin....

  • Viestiketjun aloittaja Helteellä on hauskaa- tai sitten ei...
  • Ensimmäinen viesti
Helteellä on hauskaa- tai sitten ei...
Miten suhtautuisin muihin ihmisiin ja heidän kyyläämiseen? Jos joku katsoisi perään esim. kaupassa ja supattelisi jotain kumppanilleen tms. niin sanoisitko jotain? Entä jos joku lapsi/nuoriso porukka katsoisi perääsi ja nauraisi tai lähtisi kävelemään kauppassa perässäsi ja koko ajan kuulisisit heidän tirskuvan? Entä jos olisit kaupassa ostamassa keksejä ja joku aikuinen mies kulkisi ohitse ja sanoisi sinulle, että älä enää niitä osta ja syö? Entä jos kaksi aikuista miestä kävelisi ohitsesi kaupassa ja toinen sanoisi toiselle hyvin kuuluvaan ääneen, että katso saatana mikä läski ämmä tuossa?

Miten suhtautuisit näihin? Ja miten ylipäänsä pukeutuisit kovalla helteellä? Niin kuin muutkin jolloin KAIKKI tuijottaa vaiko johonkin helvetin kuumaan säkkiin jossa et niin erotu joukosta pahasti? Onko isoilla ja lihavilla oikeus mennä uimaan kesällä yleiselle rannalle vai pitääkö mennä johonkin syrjäiselle paikalle ettei häiritse muita? Saako lihava juoda joskus helteellä limukkaa ilman hirveitä tuijotuksia ja vaikka ostaa tötterön?

Toivottavasti tämä sai edes hieman ajattelemaan omaa käyttäytymistään sekä lapsien ja nuorten käyttäytymistä, sieltä kotoa ne lapset asenteet toisiin ihmisiin oppivat ja käytöstavat. Ja ei tässä jutussa ei ole nyt pointina se, että ala laihduttamaan sillä tähän kesään mennessä näitä kiloja ei kukaan ehdi karistaa...ja kaikki tilanteet oli muuten minulle tapahtuneita oikeasta elämästä....ja olisihan noita pilvin pimein lisääkin...
 
Toisesta korvasta ulos. Koettaisin kai olla reagoimatta.

Tuo on todella ikävää käytöstä. Mutta erilaisuus aina kiinnittää katseen, edes hetkiseksi, oli se sitten lihavuutta, erivärisyyttä tai jokin vamma. Ihminen on luonnostaan utelias ja etenkin lasten on vaikea olla huomaamatta erilaisuutta.

Mulla on perhepiirissä hyvin lihava ihminen, joten tiedän mitä se tuijottelu on. Kyllä sen huomaa :(
 
vieras
Ite sietäisin johonkin pisteeseen mutta kun sen yli mennään niin annan tulla takaisin. Mieti valmiiksi mitä sanot ens kerralla ja sitte kans sanot sen. Ei kaikkea tarvi hiljaa niellä.
 
qwer
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ite sietäisin johonkin pisteeseen mutta kun sen yli mennään niin annan tulla takaisin. Mieti valmiiksi mitä sanot ens kerralla ja sitte kans sanot sen. Ei kaikkea tarvi hiljaa niellä.
Totta. Vaikka eipä se sanominenkaan taida paljoa auttaa. Lapsia ehkä voi vielä jotenkin "kouluttaa" mutta aikuisia puupäitä ei. Tsemppiä ap:lle ja muille!
 
:hug:
Mun mielestä jokainen saa pukeutua ihan just sillain kun ite haluaa...
Miulla on ylipainoa yli 20kg ja kyllä mie pidän just sellasii vaatteita misä ite viihdyn... Olen siis pitänyt legginssejä ja lyhyttä hamettakin :eek: :D
 
fd
Koita kestää, ihmiset on ilkeitä! :( Seuraavaan kesään mennessä kerkeät laihduttaa jos tosissaan haluat! :) Se on jo terveyden kannalta tärkeää, ei pelkästään itsetunnon.

PS. Itse olen lievästi alipainoinen ja tuijotuksia saan osakseni, en tosin noin ilkeitä kommentteja. Mutta kun ei paino nouse normaaliin niin ei nouse! :( Lihavat on lepposia! :)
 
olen iso ja lihava, olen ollut sitä aina. En oikeestaan huomioi, että katsooko joku. Käyn rannalla ja uimahallisssa. Kukaan ei ole kyllä ääneen kommentoinut koskaan mitään ja jos kommentoi, niin katsoisin silmiin ja sanoisin nätisti, että "pidä kyylä huoli omista asioistasi:)" Baarissa kuuli nuorempana joskus jotain kännisten heittelyä, mutta äkkiä ne hiljeni, kun heitti takaisin.
Pukeudun t-paitaan, hihatointa en käytä koskaan. Sortseja ja hameita käytän normisti, eli pukeudun kyllä ihan sään mukaan.
 
ihmettelijä
Mikä ihmeen idea se on tähdätä laihdutusta kesäksi? Sen kun alkaa saman tien niin lähtee hyvinkin isoja määriä viikoissa. Turha sanoa, että ei onnistu. Itsekin onnistuin karppaamalla.
 
J
Hirveätä kohtelua olet osaksesi saanut! Oma äitini oli todella lihava, enkä muista hänen kohdanneen moista ikinä. En silloin, kun itse olen ollut paikalla, eikä äiti koskaan kertonut saaneensa mitään kommentointia tai katseita. Muistan, että itse häpesin joskus teininä äidin lihavuutta eli toki olin koulumaailmasta oppinut, että lihavia kiusataan ja pidetään jotenkin tyhminä tms., mutta onneksi häpeily hävisi murrosiän epävarmuuden hävittyä.

 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
:hug:
Mun mielestä jokainen saa pukeutua ihan just sillain kun ite haluaa...
Miulla on ylipainoa yli 20kg ja kyllä mie pidän just sellasii vaatteita misä ite viihdyn... Olen siis pitänyt legginssejä ja lyhyttä hamettakin :eek: :D
Niin...oikeassa olet kyllä, että jokainen saa pukeutua niin kuin itse haluaa. Olisipa vaan kaltaisiasi enemmän...ja mitä tuohon ylipainoon tulee niin minulle olisi lottovoitto jos minulla olisi vaan tuo 20kg ylipainoa....minulle se olisi sama kuin ei ylipainoa edes olisikaan eli ymmärrät varmaan, että minulla sitä siis on ja paljon.
 
Ap
Oikein itku tuli kuin näitä teidän vastauksianne luin. Missä tällaiset teidänlaiset ihmiset sitten on "tuolla ulkona liikkuessani" ja varsinkin tiedänlaisten lapset joiden oletan olevan fiksuja myös :)

Olen todella saanut sellaista kohtelua kaikkein näiden vuosien aikana osakseni ettei sitä ihan heti monikaan uskoisi millaisia paskoja ihmiset voi olla... ja nuo esimerkit oli vaan pari pientä juttua...on niitä paljon pahempiakin minulle sattunut...
 
yäk
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
:hug:
Mun mielestä jokainen saa pukeutua ihan just sillain kun ite haluaa...
Miulla on ylipainoa yli 20kg ja kyllä mie pidän just sellasii vaatteita misä ite viihdyn... Olen siis pitänyt legginssejä ja lyhyttä hamettakin :eek: :D
paperipussi, paperipussi! missä on paperipussi?! voin pahoin..
 
Kiitos viestistäsi! Minä myönnän joskus esim. muljauttaneeni silmiä miehelle jos ylipainoinen esim ostaa jäätelöä tms. Tunnen itteni aika lapselliseksi nyt. Toivottavasti pystyt olemaan välittämättä ihmisten ilkeydestä ja nauttimaan kesästäsi! :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Niin...oikeassa olet kyllä, että jokainen saa pukeutua niin kuin itse haluaa. Olisipa vaan kaltaisiasi enemmän...ja mitä tuohon ylipainoon tulee niin minulle olisi lottovoitto jos minulla olisi vaan tuo 20kg ylipainoa....minulle se olisi sama kuin ei ylipainoa edes olisikaan eli ymmärrät varmaan, että minulla sitä siis on ja paljon.
No jos totta puhutaan niin on miullakin sitä oikeesti enemmän kun 20kg, mulla tuo vaan on paalu siihen kun itse tuntisin olevani tyytyväinen... Eli vielä kymppi tai vähän enemmänkin tuohon lisää niin siinä on se oikee totuus...
Mussa on vaan se vika etten oikeesti koe olevani kovinkaan lihava vaikka tokihan sitä olen, näen itteni vaan hieman pyöreenä :ashamed:
Toivottavasti ihmiset tajuaisivat pitää ajatuksensa ominaan ja antaa toisten elää ihan rauhassa.

*muoks* Ja siis miehän oon 150cm PITKÄ, joten 30kg ylipainoa niin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja yäk:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
:hug:
Mun mielestä jokainen saa pukeutua ihan just sillain kun ite haluaa...
Miulla on ylipainoa yli 20kg ja kyllä mie pidän just sellasii vaatteita misä ite viihdyn... Olen siis pitänyt legginssejä ja lyhyttä hamettakin :eek: :D
paperipussi, paperipussi! missä on paperipussi?! voin pahoin..
:LOL: :LOL: :LOL:
 
vieras
Ei tulis mieleenkään haukkua lihavia. Kaksi parhainta kaveriani ovat olleet lihavia. Itse asiassa paras kaverini oli reilusti ylipainoinen, mutta laihdutti vuosia sitten varmaan 40 kg. Hmm.. Mun kavereille heidän painonsa ei ole näyttänyt olevan ongelma. En ikinä muista, että olisivat jotenkin itseään hävenneet. Itse asiassa toinen niistä käyttää paljastavampia vaatteita kuin minä. Jos mä olisin niin vaivaantunut omaan vartalooni, ja toisten supatukset sattuisivat, niin alkaisin laihduttamaan.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei tulis mieleenkään haukkua lihavia. Kaksi parhainta kaveriani ovat olleet lihavia. Itse asiassa paras kaverini oli reilusti ylipainoinen, mutta laihdutti vuosia sitten varmaan 40 kg. Hmm.. Mun kavereille heidän painonsa ei ole näyttänyt olevan ongelma. En ikinä muista, että olisivat jotenkin itseään hävenneet. Itse asiassa toinen niistä käyttää paljastavampia vaatteita kuin minä. Jos mä olisin niin vaivaantunut omaan vartalooni, ja toisten supatukset sattuisivat, niin alkaisin laihduttamaan.
Mutta tiedätkös mitä? En ole koskaan ikinä kenellekään kertonut mitä mieltä oikeasti olen näistä asioista ja kuinka ne minua satuttavat. Tuttavapiirissäni minun pidetään todella vahvana ja erittäin hyvän itsetunnon omaavana naisena jota ei muiden sanomiset hetkauta yhtään. Olen pitänyt sisälläni todella paljon asioita kaikki nämä vuodet ja KUKAAN lähipiiristäni tai perheestäni ei tiedä oikeasti asioiden todellista laitaa. Ja myös minä saatan tietyssä tilanteessa käyttää yläosasta melko paljastavia vaatteita... silloin huomioon saa tissit eikä läskiolemus jolloin haukkuja tuntemattomilta tulee vähemmän...surullista mutta niin totta!
 
sussu
Auts :(

Mä naurahdin just miehelle, kun edellä käveli todella lihava nainen bikinin alaosassa ja lyhyessä t-paidassa. Näky oli pelkkää peppua ja reittä. Mutta täytyy kyllä puolustautua, että olisin varmaan naurahtanut myös normaalipainoiselle, joka kävelee ko. asussa kaupungilla.

Itsekin olen lihava. Käytän ihan normaaleja vaatteita. Hihattomia tosin harvoin. Onneksi en ole kohdannut tuollaista käytöstä kuin sinä ap. Todella ikävän kuuloista. (Tai sitten en ole tajunnut.)
 
vieras
Mä olen "tottunut" silmätikkuna olemiseen, supatteluun, perättömiin juoruihin, sanojeni vääristelyyn ja mustamaalaamiseen. (Ulkonäkö ongelmia ei ulkopuolisten mielestä ilmeisesti paljonkaan ole. Siitä on vähiten juttuja.)

Olen idioottien yläpuolella!
 

Yhteistyössä