Jos olisit minä, vetäisitkö herneen nenään tässä tilanteessa?

Olet saanut kutsun kummisetäsi hautajaisiin. Kutsu koskee vain sinua, ei puolisoasi. Kuulet, että paikalle on kutsuttu vain kummilapset, ei näiden perheitä. Paikalla kuitenkin huomaat, että muut kummilapset ovat paikalla puolisoineen, sinä yksin. Selviää, että tilanne johtuu siitä, että asut avoliitossa, muut kummilapset ovat naimisissa.

Mitä ajattelet tilanteesta? Itse hiukan kyllä närkästyin, pakko myöntää.

Kyllä mä olisin ihmeissäni ja varmaan hieman loukkaantunutkin.

En välttämättä siitä, että mun avopuolisoani ei olisi kutsuttu, vaan siitä että mulle on valehdeltu että paikalla on vain kummilapset, ei puolisoja.

Mä jotenkin silloin hautajaisissa siirsin koko asian syrjään, mutta tänään oon kihissyt suorastaan kiukusta. Todella ärsyttävää! Lisäksi kummitätini lähettää meille aina kaikki kortit ym. yhdellä sukunimellä - avopuolisoni ja poikani nimellä, ei edes mun.

kysymys
Olet saanut kutsun kummisetäsi hautajaisiin. Kutsu koskee vain sinua, ei puolisoasi. Kuulet, että paikalle on kutsuttu vain kummilapset, ei näiden perheitä. Paikalla kuitenkin huomaat, että muut kummilapset ovat paikalla puolisoineen, sinä yksin. Selviää, että tilanne johtuu siitä, että asut avoliitossa, muut kummilapset ovat naimisissa.

Mitä ajattelet tilanteesta? Itse hiukan kyllä närkästyin, pakko myöntää.
Mistä kuulit, ettei paikalle ole kutsuttu perheitä? Sinulle on valehdeltu tässä, jos näin on sanottu ja kuitenkin muiden puolisot oli kutsuttu.

Leukistinen aksolotli
On vähän ehkä tyhmästi tehty. Ei se hautajaistilanne ole oikea aika alkaa osoittamaan, mitä mieltä on avioliitoista. Ja siis. Äh. Outoa, että joku tolleen jättää toisen puolison kutsumatta.

"miuu"
onpas vanhoillista käytöstä kutsujilta. vai oliko hautajaiset pienet eli paikkoja rajoitetusti?

voisin kyllä mainita seuraavalla kerralla kutsujalle, että olisi ollut kiva jos mies olisi ollut tukena.

Tosin oma kummisetäni on niin etäinen, että tuskin hautajaisiin menisin, laitan adressin.

"vieras"
Ja tietenkin vielä se, että kuinka kauan ap olette olleet yhdessä? Luulen ettei asia selity sillä, jos olette vasta vähän aikaa olleet (selitys voisi olla tietämättömyydestä). Mutta jos meille sattuisi noin, niin todellakin looukkaantuisin, sillä yli kolme vuotta ollaan jo oltu.. eli olemme periaatteessa jo naimisissa, muttei virallisesti.

[QUOTE="miuu";22304677]onpas vanhoillista käytöstä kutsujilta. vai oliko hautajaiset pienet eli paikkoja rajoitetusti?

voisin kyllä mainita seuraavalla kerralla kutsujalle, että olisi ollut kiva jos mies olisi ollut tukena.

Tosin oma kummisetäni on niin etäinen, että tuskin hautajaisiin menisin, laitan adressin.[/QUOTE]

Juu, pienet juhlat oli kyllä, että sen ymmärrän hyvin mikseivät kutsuneet esim. meidän kummilasten lapsia paikalle (yht. 10). Eikä siinä mitään, jos kaikkien puolisot olisi olleet pois, mutta jotenkin tuntui inhalta, että vain yksi viidestä jätettiin kutsumatta.

Yhteistyössä