Jos olisit minä, vetäisitkö herneen nenään tässä tilanteessa?

kyllä
Joo, lähtisin aika nopeasti meneen, mutta ehkä se kummisetä ois viaton tuohon paskaan, joten ei sekään ois hyvä ratkaisu.
en tiedä. kai sitten ptiäisi sanoa ääneen, että miten täällä nyt onkin kaikki perheet paitsi meidän. mutta oon tosi huono tollaisessa, kertomaan ääneen tunteistani.
johtuu siitä, että lapsena ei saanut kadehtia tai olla eri mieltä. osoittaa negatiivisia tunteita.
ja miehen vanhemmat sama juttu. Joten meitä on 2 jotka eivät osaa ilmaista itseään.

Leukistinen aksolotli
Alkuperäinen kirjoittaja selvä se;22305545:
avopuoliso ei ole mikään oikea sukulainen, vasta sitten on sukua kun ollaan laillisessa avioliitossa.
Ei sillä suvuksi muutu, jos menee naimisiin. Mun mies ei ainakaan ole mulle mitään sukua. Eikä se ole mun sisarillekaan mitään sukua.

Ja varsinkaan kummisedät eivät läheskään aina ole sukua.

Loukkaantuisin varmasti tilanteessa. Ehkä jälkeenpäin asiaa miettiessä muistaisin/huomaisin sen asian että suremis tapoja on kovin monenlaisia ja aina ne sanat ja teot ole samoja miten hän toimisi ilman omaa suruaan. Eli leskelle hautajais tilanteessa ei ehkä pitäisi loukkaantua, vaan yrittää ymmärtää häntä tilanteessa.

[QUOTE="vieras";22304720]Ja tietenkin vielä se, että kuinka kauan ap olette olleet yhdessä? Luulen ettei asia selity sillä, jos olette vasta vähän aikaa olleet (selitys voisi olla tietämättömyydestä). Mutta jos meille sattuisi noin, niin todellakin looukkaantuisin, sillä yli kolme vuotta ollaan jo oltu.. eli olemme periaatteessa jo naimisissa, muttei virallisesti.[/QUOTE]

6 vuotta ollaan oltu yhdessä, poikamme täyttää tammikuussa 5 vuotta. Eli siitä ei kyllä voi olla kyse.

vv
Musta on ylipäätään omituista että hautajaisiin kutsutaan ihmiset erikseen. Parin nuoren ihmisen hautajaisissa olen tämän ymmärtänyt, kun paikalla olisi muuten ollut 500 henkilöä, mutta vanhojen ihmisten kyseessä ollessa minusta outoa. Omassa suvussa yleensä hoidetaan tiedottaminen puhelimitse, että hautajaiset ovat silloin ja silloin, eikä erikseen rajatusti kutsuta ketään. Kenellä on oikeus rajata kuka saa osoittaa suruvalittelunsa?

Siis valehteliko kummitäti siitä, ettei muidenkaan puolisoja ole kutsuttu, vai oliko muut vastoin kutsua tuoneet oman puolisonsa mukanaan?
En tiedä, oliko muut toimineet vastoin kutsua vai miten oli käynyt sitten. Mulle tuli kutsu, joka oli osoitettu vain minulle, ja kummitäti oli sanonut äidilleni, että kutsuvat vain kummilapset, koska tilat ovat rajalliset.

Leukistinen aksolotli
En tiedä, oliko muut toimineet vastoin kutsua vai miten oli käynyt sitten. Mulle tuli kutsu, joka oli osoitettu vain minulle, ja kummitäti oli sanonut äidilleni, että kutsuvat vain kummilapset, koska tilat ovat rajalliset.
Oisko käynyt niin, että muut ei oo tajunneet kutsua oikein, vaan ajatelleet, että tietysti puolisokin tulee mukaan, vaikkei kutsussa ole nimeä.

[QUOTE="vieras";22305737]Olikohan se vainajan(kin) tahto? Että ei avokkeja mukaan. Minä närkästyisin itsekseni mutta en vetäisi herneitä nenään.[/QUOTE]

Niin, en tiedä kenen tahto oli. Sen tiedän, että kummisetäni tuli erinomaisesti mieheni kanssa toimeen ja he pitivät toisistaan, vaikka harvoin tavattiinkin.

mejamä
Meille tuli 50v juhliin kutsu, jossa oli vaan miehen nimi. Ei menty kukaan kun ei jaksettu alkaa soitella, onko kummilapsi jätetty kutsumatta ja oikeasti vaan mies kutsuttu. muutenkin tökeröä mielestäni.

"huoh"
Alkuun tuli suuttumus puolestasi,mutta eipä ehkä kannata. osoittavat vaan oman moukkamaisuutensa. säälittävää olla noin pihi että oikein erikseen kutsutaan vieraat hautajaisiin ja sieltäkin jätetää puolisot pois.

"vieras"
Musta on ylipäätään omituista että hautajaisiin kutsutaan ihmiset erikseen. Parin nuoren ihmisen hautajaisissa olen tämän ymmärtänyt, kun paikalla olisi muuten ollut 500 henkilöä, mutta vanhojen ihmisten kyseessä ollessa minusta outoa. Omassa suvussa yleensä hoidetaan tiedottaminen puhelimitse, että hautajaiset ovat silloin ja silloin, eikä erikseen rajatusti kutsuta ketään. Kenellä on oikeus rajata kuka saa osoittaa suruvalittelunsa?
Kyllä siunaustilaisuuteen saa tavallisesti tulla kuka tahansa ja osoittaa suruvalittelunsa myös vaikka addressilla, haudallakin saa käydä muistelemassa kuka tahansa. Sensijaan hautajaisten järjestäjä voi päättää, ketä muistotilaisuuteen tulee, jos paikka on pieni eikä rahaa kestitä montaa ihmistä, joutuu kutsuttujen määrää rajoittamaan.

Itse olisin närkästynyt siitä, että muut olisivat niin moukkia että toivat puolisonsa vasten toivetta. Tuskin tajuaisin edes ajatella, että kyse olisi jostain oman puolisoni syrjinnästä.

"vieras"
[QUOTE="huoh";22306091]Alkuun tuli suuttumus puolestasi,mutta eipä ehkä kannata. osoittavat vaan oman moukkamaisuutensa. säälittävää olla noin pihi että oikein erikseen kutsutaan vieraat hautajaisiin ja sieltäkin jätetää puolisot pois.[/QUOTE]

Kyllähän hautajaisiin saa tulla kuka tahansa, muistokahveille kutsutaan. EIkä välttämättä ole pihiydestä kiinni, joskus ei vain ole voimia järjestää tilaisuus kuin lähimmille.

"essi"
No mä kyllä oletan, että muut on vaan tuonu ne puolisonsa. Ihmiset ei nykyisin meinaan käsitä kutsujen lähettämisestä, ja niihin vastaamisesta häkkäsen pöläystä.
En oikein ymmärrä, miksi sä heti oletat pahinta, eli valehtelua, ja sitten vedät sen herneen nokkaan.
Mä olisin lähinnä närkästyny niille muille, kun eivät noudata kutsua.

Yhteistyössä