jos olisit minä niin jättäisitkö 4-vuotiaan pikkupojan kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marika

Vieras
leikkimään, sillä aikaa kun yliväsynyt itkuinen äiti nukkuu. sanon pojalle, että hän saa tulla herättämään minut jos on jotakin todella tärkeää asiaa, mutta ei muuten ja koti-oven laitan lukkoon. poika leikkisi ja touhuilisi sellaiset 2-4 tuntia yksin. ruuan laitan valmiiksi jääkaappiin, josta hän voi itse ottaa sen. en voi viedä lasta hoitoon, sillä lapsen isä on muutenkin kyvytön hoitamaan häntä ja hän on työmatkoilla. onko tämä oikea ratkaisu?

Meidän poika ois 4-vuotiaana tuijottanut esim. videoita vuorokauden putkeen, jos ois annettu. Yliväsyneenä olisin istuttanut hänet tv:n ääreen ja ottanut torkut vaikka sohvalla. En ehkä makkariin menis suljetun oven taakse.

No ei ehkä ihan. Voisko joku tuttu tai naapuri vahtia sen aikaa, esim pihassa? Ite joskus torkun sohvalla, kun lapset kattoo videoo, laitan sillon keittiön oven lukkoon ettei pääse saksille tms. ja herään herkästi jos jotain omituista tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei ehkä ihan. Voisko joku tuttu tai naapuri vahtia sen aikaa, esim pihassa? Ite joskus torkun sohvalla, kun lapset kattoo videoo, laitan sillon keittiön oven lukkoon ettei pääse saksille tms. ja herään herkästi jos jotain omituista tapahtuu.

ei voi, sillä kaikki naapurit on töissä. tuttuja en näin nopeaa saa mistään.

Minä torkuin lasten leikkiessä, yövuoron jälkeen en voinut joskus viedä hoitoon tai luulin vaan pärjääväni, joskus makasin lattialla ja liikutin kuulemma pikkuautoakin, mukana muka leikissä, vaikka olin lähes unessa. En sitten tiedä kuinka turvallista tuokaan oli... :ashamed:

Sohvalla olen minäkin torkkunut kun tuo 4v ja 2v on kattelleet lastenohjelmia telkusta. Eihän se niin hyvää unta ole kun pitää olla varppeillaan, että mitä lapset keksii tehdä ja välillä lapset käykin törkkimässä hereille. Mutta en kyllä mihinkään makkariin lähtis nukkumaan 2-4 tuntia... huh..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ceccu:
Ilmoitus lastensuojeluun ja heti!

Siis oikeasti?
Mä nukun monta kertaa viikossa päikkärit vauvan kanssa ja isompi touhuilee omiaan. On 5.

Niin minäkin nukun, 3-vuotiaan kanssa, 5 v touhuilee joskus omiaan.

Mutta en nuku suljetun oven takana 2-4 h, ja ruokin esikoiseni AINA.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Siis oikeasti?
Mä nukun monta kertaa viikossa päikkärit vauvan kanssa ja isompi touhuilee omiaan. On 5.

Meillä tuo 5-uotias osaa ottaa itse jogurttia tai tehdä leipää. Toki meillä on säännölliset ruoka-ajat ja 2 lämmintä ruokaa päivässä mutta itse osaa ottaa jos nälkä tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Siis oikeasti?

AI LUKITUN OVEN TAKANA?

Yhteistyössä