no vasemmistoon ainakin wikipedian perusteella
En kauheesti poliitiikkaa seuraa.
Oikeistovasemmisto-vastakkainasettelu Wikipedia
esim.
"vasemmisto:
Tuloerojen kasvua pitää hillitä
Verorahat enemmän julkiseen terveydenhuoltoon ei yksityislääkäreillä käynteihin
Valtiolle vahvempi rooli talouselämän ohjaamisessa
Palkkatietoja luottamusmiehille sukupuolten tasa-arvon lisäämiseksi
Siviilipalvelusaikaa on lyhennettävä
oikeisto:
Suomen pitäisi liittyä Natoon
Työehdoista sopiminen enemmän työpaikoilla
Veronkevennykset ennen palvelujen parantamista
Lahjakkaille lapsille enemmän omia luokkia tai erityiskouluja
Irtisanominen helpommaksi, jos työttömyysturvaa parannetaa
Kuudes ydinvoimala on rakennettava
Puolustusvalmius on säilytettävä, vaikka se maksaisi lisää
Jos vanhempi kotona, lapsella ei oikeutta kokopäivähoitoon
Pätkätyötä hyväksyttävä osana nykyajan työelämää"
"Oikeisto on sitä joka haluaa tehdä rahaa ja vasemmisto sitä joka haluaa hyötyä oikeistolaisten rahoista."
Näin toiselta keskustelupalstalta.
Vaikka vasemmistoa kannatankin, olen ns. vähän parempituloisesta perheestä ja aion ns. hyväpalkkaiseen ammattiin, niin silti mieluummin annan osani vähempiosaisille kuin, että tärkeintä elämässä olisi rikastuminen.
"Pohjimmiltaan: oikeisto haluaa säilyttää etuoikeutetun luokan etuoikeudet, vasemmiston mielestä ihmisten pitäisi olla mielummin tasa-arvoisempia."
"Oikeisto ajaa luokkayhteiskuntaa, vasemmisto tasa-arvoa."
"Oikeisto ajaa tasa-arvoa, eli kaikille ansionsa mukaan. Ahkera, taitava ja kunnianhimoinen ansaitsee saada enemmän kuin laiskat tai osaamattomat. Kaikilla on tasa-arvoinen oikeus tavoitella menestystä.
Vasemmisto on sitten kai tuon ajattelumallin vastakohta. Joidenkin vasemmistolaisten mielestä köyhät ovat menestyjien uhreja, joten menestyjien rahoja pitää siirtää menestymättömille."
"Oikeisto: minulle kaikki.
Vasemmisto: olisi hyvä, jos kaikkien asiat olisivat mallillaan."
lähde:
Oikeistolainen/vasemmistolainen. Miten määrittelet? - Keskustelut - Tiede.fi
Tämän perusteella olen kyllä täysin vasemmistolainen. Tiedän, että moni on täällä mieluummin oikeisto, koska vihaa sossupummeja yms. En sanoisi, että mielelläni annan verorahoja verojen väärinkäyttäjille, mutta koska sitä on vähän vaikea erottaa pois, niin mieluummin näin kun "rikkaat vielä rikkaammiksi, köyhät vielä köyhemmäksi" asetelma. Olen myös vähän sitä mieltä, että jotkut pääsee helpommalla esimerkiksi suhteilla. Jotkut joutuu tekemään vähemmän töitä kuin toiset. Miksi pitäisi olla etuoikeitettua olla rikkaampi, jos on sattunut syntymään fiksummilla aivoilla kuin toinen.
Ja edelleen mainitsen vielä, että olen syntynyt parempituloisessa perheessä ja todennäköisesti tulen elämään parempituloisessa perheessä. Kuulostankohan tässä itserakkaalta "enkeli kehä" päässä olevalta idiootilta, mutta musta näin sen pitäisi olla aina. Katsoo nyt amerikkaa ja miltä näyttää kun köyhät suvut pysyy köyhinä ja rikkaat suvut rikkaina. Köyhät eivät meinaa päästä edes kouluttautumaan tai maksamaan sairaalakäyntejä. Äidiksi tullut yh äiti voi joutua laittamaan lapsensa adoptioon, koska ei ole varaa elättää yksin.