Jos olisi ollut pakko olla kotona, kunnes lapsi täyttää 3...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
...niin hulluksi olisin tullut. Mieheni olisi lähtenyt lätkimään ja lapsellani olisi asiat varmasti huonommin kuin nyt.

Minusta tuli äitiyslomalla kitisevä hermokimppu, joka kiukkusi miehelle ja lapselle. En vaan enää kestänyt kotiarkea, oli pakko päästä töihin.

Tuntuu tosi tyhmiltä noi heitot, että olisi pakko olla kotona. Eiköhän jokaisen kannata valita omalle perhelle paras ratkaisu.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Se olisi tehokas keino pitää perheet pieninä.

Niinhän se olisi, mutta suomi tarvitsee jatkossa veronmaksajia, jotta pystytään takaamaan se sosiaaliturvan taso, mikä meillä nyt on plus maksamaan eläkkeet. Eläkkeistäkin 75 prosenttia maksaa työssäkäyvä väki.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...niin hulluksi olisin tullut. Mieheni olisi lähtenyt lätkimään ja lapsellani olisi asiat varmasti huonommin kuin nyt.

Minusta tuli äitiyslomalla kitisevä hermokimppu, joka kiukkusi miehelle ja lapselle. En vaan enää kestänyt kotiarkea, oli pakko päästä töihin.

Tuntuu tosi tyhmiltä noi heitot, että olisi pakko olla kotona. Eiköhän jokaisen kannata valita omalle perhelle paras ratkaisu.

Peesi. Muksu nyt 1,5 v ja mä odotan että huhtikuu alkaa kuin kuuta taivaalta.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Niinhän se olisi, mutta suomi tarvitsee jatkossa veronmaksajia, jotta pystytään takaamaan se sosiaaliturvan taso, mikä meillä nyt on plus maksamaan eläkkeet. Eläkkeistäkin 75 prosenttia maksaa työssäkäyvä väki.

Voi juma tätä sun ajatusmaailmaa..
No kuinkas paljon sinä maksat sentteinä eläkeläisille? Ois kiva tuo summa tietää, kerta se otetaan aina puheeksi että me maksetaan sitä ja tätä..

No se arkihan se todellinen syy yleensä onkin lapsen viemiseen hoitoon. Minua vain jotenkin ärsyttää, kun selitetään, ettei ole varaa. Ja tämä "ei ole varaa" -selitys tulee yleensä sellaisilta vanhemmilta, jotka ovat olleet töissä jo vuosia ennen lapsen saamista, ja molemmilla ollut hyvät tulot.

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:

Voi juma tätä sun ajatusmaailmaa..
No kuinkas paljon sinä maksat sentteinä eläkeläisille? Ois kiva tuo summa tietää, kerta se otetaan aina puheeksi että me maksetaan sitä ja tätä..

Onko realismissa jotakin pielessä? Onko siinä jotain väärää, jos sanon, että Suomi tarvitsee lapsia, jotta me voimme säilyttää nykyiset palvelumme, sairaalat, terveyskeskukset, lapsilisät, työttömyyskorvaukset, toimeentulotuet, asumistuet, eläkkeet, koulut, tiet jne.

Vai pitääkö Suomesta tulla yhteiskunta, jossa jokainen huolehtii vain itsestään?

Sen 75 prosenttia kirjoitin sen takia, että aika harva tietää, miten eläkkeet maksetaan.

Minulle on aivan sama montako senttiä mun tuloistani menee eläkkeisiin, tai montako senttiä menee sairaaloihin jne. Sillä ei ole väliä, mulle sillä on väliä, että Suomi jatkossakin on hyvinvointiyhteiskunta. SEN VUOKSI SUOMI TARVITSEE LAPSIA!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No se arkihan se todellinen syy yleensä onkin lapsen viemiseen hoitoon. Minua vain jotenkin ärsyttää, kun selitetään, ettei ole varaa. Ja tämä "ei ole varaa" -selitys tulee yleensä sellaisilta vanhemmilta, jotka ovat olleet töissä jo vuosia ennen lapsen saamista, ja molemmilla ollut hyvät tulot.

mä oon niiiin samaa mieltä sun kanssasi! Lisäisin vielä että ns uusavuttomuus myös saa tuntemaan epätoivoa ja saa töihin menon tuntumaan paremmalta vaihtoehdolta. Kun ei osata tehdä itse eikä järjestää arkea mielekkääksi, on töissä olo "lomaa". Kun ruoanlaitto on vaikeeta ja vaativaa eikä kasvatusperiaatteet ole hallussa.

Yhteistyössä