Jos olet itse sairaslomalla niin vietko lapset päiväkotiin?

160? kuussa
meillä pidetään kyllä vapaapäiviä toisinaan ihan huvikseen ja sitten on vielä lasten oikeat sairaspoissaolot.ja jos hoitopaikka on lähellä, kunto sellanen, et voin viedä, eikä mahatautia jne.kyllä vien ja ajattelen myös että maksetaan siitä kuitenkin.Yleensä kun oon kipeänä nukun paljon, niin noihan kaatais koko talon sillä aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja viivu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viivu:
Alkuperäinen kirjoittaja 160? kuussa:
kun kerran maksan hoidosta niin miksi jättäisin lapsen viemättä?
Juu, niinpä niin. Mua toisaalta ketuttaa tää asenne. Jos kerran maksetaan. Toki sen ymmärrän jos on kipeänä, eikä jaksa lasta hoitaa, mut kerrankin sillä lapsella olis mahdollisuus olla kotosalla.

Vaikka mekin maksetaan täydet kahdesta, pojilla mahdollisimman paljon vapaata, aina kotona jos toisella vanhemmalla on vapaata. Viime kuussa hoitopäiviä oli 6 :)
Joo mutta onhan se eri juttu jos on terve.Mitä se lapsi siitä hyötyy jos on kipeän vanhemman kanssa kotona....
Mitä lapsi hyötyy siitä että saa olla äitinsä/isänsä kanssa kotosalla, pötkötellä sohvalla jne? Jaa-a?

Juu, itse nyt saikkarilla. Aamulla katseltiin lastiksia, pojat leikkivät, lämmitin eilistä ruokaa, mentiin päikkäreille ja syötiin välipala. Sit jo mies tulikin töistä. Olen kyllä saanut levättyä ja olla omien lasteni kanssa ;)
good for you :saint: kaikkien lapset eivät vaan ole sitä sorttia, että tyytyisivät kotona löhöilyyn ja hengailuun äidin kanssa. Jos itse makaisin sohvalla puoli kuolleena koko päivän, niin esikoinen aivan taatusti paukuttaisi päätä seinään ja viskoisi telkkareita ikkunoista. Valitettavasti. Meillä siis käytetään kaikki hoitopäivät hyväksi ja poika on siitä erittäin tyytyväinen.
 
Riippuu kuin kipee itse oon, jos en jaksa katsoa lapsen perään ja huolehtia syömisistä ja tekemisistäkin, menee hoitoon jos on alunperinkin menossa työvuoroni vuoksi, mutta esim: kun mulla oli käsipaketissa, kyllä lapsikin kotona mun kans oli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja paivi76 oikeasti??:
Siis paivi76 lapsen hoitoon jos itse on vatsataudissa??
Taas kerran tuli selväksi se miksi noita tauteja on niin paljon liikkeellä!!!

Tyhmä olet!!
Öh....
Jos äiti makaa vessassa pää pöntössä ja oksentaa, niin ei kai hän silloin pysty lapsia hoitamaan?! :eek: Tottakai ne on silloin hoitoon vietävä, jos äiti ei kykene heitä kotona hoitamaan.
aivan! miten äiti hoitaisi tuossa kunnossa pienet lapset? ei mitenkään. parempi niiden hoidossa on!
ja viedä päiväkotiin kaikki pöpöt.... kyllä paras ois saada kotiin hoitaja!!!!
tota...jos vaikka perheessä äiti sairastuu vatsatautiin niin meinaatko että mies hakee saikkua ja kaikki lapsetkin on kotona ettei vaan pöpö leviä :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en kai mä kipeenäkin lähe päiväkodille saakka kävelemään ja taas hakemaan pois... samalla mä meen sitte matkalla töihinkin... eli kotona on lapset jos minä sairastan
Eiköhän se ole hieman eriasia lampsia päiväkodille viemään ja hakemaan lapset ja siitä sairastamaan kotiin, kuin lampsia päiväkodille ja siitä töihin... Jos töihin kykenee niin ei sitä sairas olekaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja viivu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viivu:
Alkuperäinen kirjoittaja 160? kuussa:
kun kerran maksan hoidosta niin miksi jättäisin lapsen viemättä?
Juu, niinpä niin. Mua toisaalta ketuttaa tää asenne. Jos kerran maksetaan. Toki sen ymmärrän jos on kipeänä, eikä jaksa lasta hoitaa, mut kerrankin sillä lapsella olis mahdollisuus olla kotosalla.

Vaikka mekin maksetaan täydet kahdesta, pojilla mahdollisimman paljon vapaata, aina kotona jos toisella vanhemmalla on vapaata. Viime kuussa hoitopäiviä oli 6 :)
Joo mutta onhan se eri juttu jos on terve.Mitä se lapsi siitä hyötyy jos on kipeän vanhemman kanssa kotona....
Mitä lapsi hyötyy siitä että saa olla äitinsä/isänsä kanssa kotosalla, pötkötellä sohvalla jne? Jaa-a?

Juu, itse nyt saikkarilla. Aamulla katseltiin lastiksia, pojat leikkivät, lämmitin eilistä ruokaa, mentiin päikkäreille ja syötiin välipala. Sit jo mies tulikin töistä. Olen kyllä saanut levättyä ja olla omien lasteni kanssa ;)

Kenen lapset pötköttelee terveenä rauhassa sohvalla tai leikkivät yhdessä rauhassa ja antavat äidin levätä? Ei ainakaan meidän. koko ajan yhtä tappelua, huutoa ja meuhkaamista. Yritä siinä sitten levätä ja sairastaa. Sairastut vaan pahemmin. Minulla on viikolla paljon vapaata, joten silloin lapset ovat tottakai kanssani kotona. Jos olen sairaana sairauslomalla, silloin kuuluu sairastaa, ei hoitaa lapsia. Voin jopa sanoa, että jos pystyy kotona lapsia hoitamaan on myös kykeneväinen töihinkin!

Juu, kyllä meilläkin tapellaan. Mutta jos joku tosiaan luki mitä ensiksi kirjoitin. Eli jos olen kykeneväinen tappelemaan aamulla kahdelle lapselle vaatteet, viemään hoitoon (30km edestakaisin) ja hakemaan heidät sieltä, kykenen kyllä töihin. Mies ei pysty aamuvuorossa poikia viemään, koska töihin lähtee klo 5 aamulla.

Ja jos tosiaan olen pärjännyt monta vuotta kotiäitinä yhden leikki-ikäisen ja pienen vauvan kanssa, käynyt läpi kaiken mahdollisen ( 41 asteen kuumeen rintatulehduksessa ja vatsataudit sun muut) pärjään kyllä työssäkäyvänäkin kipeänä lasten kanssa.

Ja toki mitä töihin tulee, mielummin hoidon omia (2 lasta) kipeenä, kuin että menen töihin kipeenä tartuttamaan 20 lasta :)

Mutta tää on mun tapa sairastaa. Tosiaan olen niin laiska, etten jaksa noiden kanssa alkaa taistelemaan hoitoonlähdöstä aamulla kun olen sairaslomalla.
 
Te, jotka olette lasten kanssa kotona sairaslomalla, oletteko kertoneet asiasta lääkärillenne? Kuten jo aikaisemmin sanoin, mulle ainakin lääkäri sanoi että minun PITÄÄ levätä ja viedä lapset hoitoon, muuten se "loma" ei täytä tarkoitustaan.

Ja nyt olen toista päivää kotona saikulla ja lapset on päiväkodissa.
 
mä oon vieny jos ei oo pahempaa tautia päällä. Meillä tytön päiväkotiin ei saa viedä lasta hoitoon jos perheessä riehuu mahatauti, koska ryhmässä on pari lasta joilla on huonompi vastustuskyky eivätkä saisi saada mitään tuollaisia rajumpia tauteja...
 
Pidän lapset kotona, MUTTA jos siellä on joku "ohjelmallinen" päivä, siis jotain extraa normaali päivään verrattuna, niin sitten kyllä mies vie hoitoon lapset työmatkalla..


Kuitenkin ovat kokopäivä paikalla, ja koko kuukaudesta maksetaan..
 
tarhuli
ihan omasta voinnista/sairaudesta on kyse jaksanko lähteä pukemaan lapsia ja viemään päiväkotiin. esim. oksennustaudissa tai 40 asteen kuumeessa olis mahdotonta... mutta kyllä mä luulisin et jättäisin jokatapauksessa kotiin.
joudunhan minä nyt kotiäitinäkin lapset kipeänä hoitaa.
 
niin muuten
Alkuperäinen kirjoittaja tarhuli:
ihan omasta voinnista/sairaudesta on kyse jaksanko lähteä pukemaan lapsia ja viemään päiväkotiin. esim. oksennustaudissa tai 40 asteen kuumeessa olis mahdotonta... mutta kyllä mä luulisin et jättäisin jokatapauksessa kotiin.
joudunhan minä nyt kotiäitinäkin lapset kipeänä hoitaa.
ei näkynyt täälläkään kotihoitajaa kun olin 40 asteen kuumeessa, rintatulehduksessa ja melko tiedoton jo tästä maailmasta. PAKKO oli vaan jaksaa kotona lastenkanssa. (heillä ei siis hoitopaikkaa alunperinkään)
 
uskomatonta
Alkuperäinen kirjoittaja niin muuten:
Alkuperäinen kirjoittaja tarhuli:
ihan omasta voinnista/sairaudesta on kyse jaksanko lähteä pukemaan lapsia ja viemään päiväkotiin. esim. oksennustaudissa tai 40 asteen kuumeessa olis mahdotonta... mutta kyllä mä luulisin et jättäisin jokatapauksessa kotiin.
joudunhan minä nyt kotiäitinäkin lapset kipeänä hoitaa.
ei näkynyt täälläkään kotihoitajaa kun olin 40 asteen kuumeessa, rintatulehduksessa ja melko tiedoton jo tästä maailmasta. PAKKO oli vaan jaksaa kotona lastenkanssa. (heillä ei siis hoitopaikkaa alunperinkään)
Missä teidän miehet on????????
 
munsta
Työnantaja voisi olla hyvinkin kiinnostunut siitä että pysyt hoitamaan lasta sairaana kotona, mutta et pysty ansiotyöhon....silloin ei oo tarpeeks kipeä jos kykenee pienet lapset hoitamaan.
 
mamma
Sairaslomalla ennenaikaisten supistusten ja synnytysvaaran vuoksi. Ei saa nostella, ei saa seisoa kauan, ei saa istua kauan, ei saa kävellä paljon yms. Vien todellakin 2-vuotiaan tyttäreni hoitoon, koska hänellä on hoitopaikka, hyvä sellainen ja siitä on maksettu. Illalla saan sitten nauttia hänen seurastaan ja sinnitellä kotona "vuodelevossa" ennemmin kuin sairaalan vuodeosastolla kokonaan erossa lapsestani. Hoitaja on ihana, mutta perhepäivähoidon vastaavalla tuntuu olevan sellainen asenne, että jopas on laiska äiti ja samaistaa helposti niihin, jotka vievät lapsensa hoitoon ja itse kauppakeskukseen kaverin kanssa kahville. Syyllistäminen ei auta, jos on pakko viedä lapsi hoitoon. Tietysti, jos hoitopaikkaa ei olisi, tilanne olisi toinen, mutta miksi sinnitellä väkipakolla ja vaarantaa tulevan lapsen olemassa olo, jos on muukin vaihtoehto.
 
olisin normaalisti vastannut että vien jos ei ole kysymys vatsataudista. Nyt kuitenkin jäin miettimään yhtä keväeistä sairastumistani johon kuului myös oksentaminen ja olin todella siinä kunnossa etten pystynyt päätä kääntämään oksentamatta. Eli jos vatsataudissa olisin noin heikkona en missään tapauksessa pystyisi huolehtimaan 2v ja 2,5v lapsista tai edes takaamaan näiden turvallisuutta.

Elikkäs, elikkäs mikäli lapset olisivat silloin ihan ok niin mies saisi viedä heidät hoitoon sen pahimman yli, että pääsisin edes siihen kuntoon että voisin heistä jotenkin huolehtia. Vastuutonta olisi nuo jättää kotiin ominpäin itseään telomaan. :/ Mutta tämänhetken tilanteessa meillä kyllä tehtäisiin niin että mies vain jäisi (siis tuon vatsataudin kohdalla, muuten lapset tietty hoidossa) koulusta kotiin lapsia hoitamaan ja minä saisi sairastaa rauhassa. Jep, etuoikeutettu olen opiskelijan vaimona. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:
Alkuperäinen kirjoittaja niin muuten:
Alkuperäinen kirjoittaja tarhuli:
ihan omasta voinnista/sairaudesta on kyse jaksanko lähteä pukemaan lapsia ja viemään päiväkotiin. esim. oksennustaudissa tai 40 asteen kuumeessa olis mahdotonta... mutta kyllä mä luulisin et jättäisin jokatapauksessa kotiin.
joudunhan minä nyt kotiäitinäkin lapset kipeänä hoitaa.
ei näkynyt täälläkään kotihoitajaa kun olin 40 asteen kuumeessa, rintatulehduksessa ja melko tiedoton jo tästä maailmasta. PAKKO oli vaan jaksaa kotona lastenkanssa. (heillä ei siis hoitopaikkaa alunperinkään)
Missä teidän miehet on????????
Olisivatkohan töissä...? ;)
 
toinen pph
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
on mullekin tuotu lapsia hoitoon jos äiti on ollut saikulla vaikka selän tai vastaavan takia.. ja se on kyllä ihan ok.. vaan en kyllä haluaisi lasta hoitoon jos heillä kotona on vatsatautia. lapsihan ei sitä välttämättä sairasta itse, mutta voi tartuttaa sen muihin.. ja jos tollanen kantautuu sitten muiden hoitolasteni vanhempien korviin, niin voi luoja vitä valittamista.. ja minä olen sillo se joka saa sen kaiken paskan niskaani...
Mulle tuli kerran lapsi hoitoon jonka perheessä oksennettiin. Toisen lapsen perhe oli lähdössä viikon päästä ulkomaille, kyllä ne oli raivona kun kuuli et oksennustautipöpöt tuodaan tarkoituksella tarttumaan. Aikoivat maksattaa sillä "tartuttaja" perheellä matkan jos se olis peruuntunut.
 
annihelena
Miten ihmeessä pärjää kotiäidit? Joiden täytyy sairastaa se katras himassa.
Siis jos kaikki työssä käyvät on oikeesti noin kädettömiä, että "kun en siis sairaana yksinkertaisesti kykene hoitaan niitä lapsia".
Tarkoitan, että ei mee läpi, ei.

Meidän kaupungissa on onneksi sääntönä perhepäivähoitjailla ja pk:ssa olevien lasten vanhemmille, että jos vanhemmista on jompikumpi kotosalla, laps ei saa olla eka joka tuodaan tai viimenen joka haetaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toinen pph:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
on mullekin tuotu lapsia hoitoon jos äiti on ollut saikulla vaikka selän tai vastaavan takia.. ja se on kyllä ihan ok.. vaan en kyllä haluaisi lasta hoitoon jos heillä kotona on vatsatautia. lapsihan ei sitä välttämättä sairasta itse, mutta voi tartuttaa sen muihin.. ja jos tollanen kantautuu sitten muiden hoitolasteni vanhempien korviin, niin voi luoja vitä valittamista.. ja minä olen sillo se joka saa sen kaiken paskan niskaani...
Mulle tuli kerran lapsi hoitoon jonka perheessä oksennettiin. Toisen lapsen perhe oli lähdössä viikon päästä ulkomaille, kyllä ne oli raivona kun kuuli et oksennustautipöpöt tuodaan tarkoituksella tarttumaan. Aikoivat maksattaa sillä "tartuttaja" perheellä matkan jos se olis peruuntunut.
Meillä kävi vastaavaa. Lapseni pph-ryhmässä hoitoon tuli lapsi, jonka KAKSI sisarusta oli parhaillaan rajussa oksennustaudissa ja niinpä se kolmaskin alkoi oksentaan kesken päivää. Ei juuri naurattanut, kun kuulin asiasta lastani hakiessa. Olimme lähdössä 2pvän päästä siskoni häihin Saksaan. Onneksi tauti ei tarttunut!! Eihän sairastuneen lapsen vanhemmat voineet tietää meidän reissusuunnitelmista mutta jotain järkeä pitäisi olla jos kaksi lasta on jo kipeänä niin eiköhän kolmaskin sairastu...
 
vieras
sairaalareissut erikseen sitten. Ja jep, on ollut sairauksia jotka on veinyt lähes tajun, mutta jotenkin on vaan selvitty, koska en olisi jaksanut/voinut viedä hoitoonkaan siinä kunnossa..
 

Yhteistyössä