Jos nostan kaikki rahani ja lopetan tilin... (TTT-asiaa)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Diana"
Alkuperäinen kirjoittaja Ööööö;26746963:
Eli jos perhe saa vaikka isoäidiltä rahaa lapsen talvihaalariin, niin kuka idiootti menee sen rahan ilmoittamaan sossuun?
Entä jos isoäiti on kuollut (esim. meillä molemmat isoäidit) niin tietääkö ne sossussa senkin? Vai pitääkö viedä joku kuolinilmoitus muka sossuun? Vähän epäilen tälläistä väitettä.
 
"jemma"
Alkuperäinen kirjoittaja Ööööö;26746963:
Siis kuka hullu oikeasti tekisi niin, että jos jossain pöytälaatikossa olisi säästössä vaikka 1000 euroa jotakin hankintaa varten, niin käyttäisi sen rahan elämiseen eikä hakisi tukia - jos kerran muutenkin on niitä hakenut? Eli jos perhe saa vaikka isoäidiltä rahaa lapsen talvihaalariin, niin kuka idiootti menee sen rahan ilmoittamaan sossuun?
nojaa, itse en hakisi tukia jos mulla olis isoöidin antamat rahat lapsen talvihaaariin. ostaisin niillä ruokaa, ja kävisin hankkimassa haalarin kirppikseltä tms.

ja kyllä, käytän säästöjäni ihan elämiseen sillon kun on tiukka kuukausi. sitä varten ne säästöt on. hätävarana.
 
"jemma"
Alkuperäinen kirjoittaja Ööööö;26746963:
Siis kuka hullu oikeasti tekisi niin, että jos jossain pöytälaatikossa olisi säästössä vaikka 1000 euroa jotakin hankintaa varten, niin käyttäisi sen rahan elämiseen eikä hakisi tukia - jos kerran muutenkin on niitä hakenut? Eli jos perhe saa vaikka isoäidiltä rahaa lapsen talvihaalariin, niin kuka idiootti menee sen rahan ilmoittamaan sossuun?
hups, ymmärsin vähän väärin. jos mulle juoksisi automaattisesti tuet joka kuukausi, en varmaan niitä peruisi siksi että isoäiti antaisi rahaa talvihaalariin. toimeentulotuki vaan ei taida automaattisesti tulla vaan pitää aina hakea erikseen?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26741791]Nehän on rempparahoja. Ei ap niitä elämiseen voi käyttää :LOL:[/QUOTE]

Kyllä voi ja saa. Rahoilla voi vaikka pyyhkiä perseensä ja hakea ensi kuusta alkaen toimeentulotukea.
 
oon ehkä vähän väsynyt enkä ehkä ole täysin ymmärtänyt lukemaani. mut tän viesti ketjun aloittajalla on talo joka vaatii remppaa, että sen voi myydä?
eihän silloin saa sossusta mitään rahaa jos on omatalo, vai saako? oon aina jotenkin ajatellut että ne pitää omaa taloa sellaisena omaisuutena, joka pitää myydä, ennenkuin on mahdollisuus saada jotain toimeentulotukea..
 

Yhteistyössä