Jos mulle tulee 2kk karenssia, auttaako sossu ostaan lapsille talvivaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NoloNolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

NoloNolo

Vieras
Millä mää nyt ostan lapsille talvivaatteet ja kengät?! :´(
Kaiken piti olla ok, mutta kun unohdin käydä työkkärissä ma ja soitin sinne ke aamuna, niin sieltä sanottiin, että voi tulla 2kk:n karenssi. Ei saa rahaa liitolta. Mitä teen?!!

Miehelle en kehtaa/haluu/uskalla kertoo mun mokasta, sehän repis **rseensä. :ashamed: :(

Oon ihan paskana...

Mulla ei oo viä lapsille, 3kpl, haalareita ja talvikenkiä viä ollenkaan. Yks esikoisen vanha menee hyvin keskimmäiselle. Vanhin ja nuorin onkin sitten ilman. Ja kenkiä ei tod. näk. oo oikeen kokosia (joko liian isoja tai pieniä).

En kalleinta ja parasta halua, lämmintä vaan päälle. :(

Se taas et minkälaiset tulot sun miehelläs on riippuu et ootteko te toimeentuloasiakkaita se ratkasee jäättekö rahallisesti miinuksille jota en usko niin käyvän jos miehesi käy töissä!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lasten kirppareilta saa hyviä ja hyvä kuntoisia halvalla!

Mulla ei oo OIKEESTI yhtään rahaa. Pitäis maksaa laskuja ja ostaa niitä talvitamineita. Ja mies on siinä uskossa, että lähetän liittoon seur. päiväraha-hakemuksen sunnuntaina ja että ei oo mitään häikkää missään.
:( :ashamed:

Täällä on vaan 1 kirppari. Meenkin huomenna kattoon. Kyllä mulle ne kelpaa. Onneks esikoisella, joka on koululainen, on uus talvitakki kouluun, ettei oo sillain hengenhätää, ei jäädy koulumatkalla...

Se taas et minkälaiset tulot sun miehelläs on riippuu et ootteko te toimeentuloasiakkaita se ratkasee jäättekö rahallisesti miinuksille jota en usko niin käyvän jos miehesi käy töissä!?
Mies on viä tän kuun työttömänä, mutta kurssilla ja ens kuun alusta on työtä tekevä.

En haluis kauheeta sotaa ja haukkuja päälle täällä kotona. Jos odottaisin siihen 2:n viikon päähän, kun ne jossain kokouksessa päättää, saanko karenssia vai en ens maanantaisen selityksen perusteella (pitää mennä työkkäriin kirjottaan selitys).

Sanoin, että oli lapsi kipeenä, mutta ei mulla lääkärintodistusta tietty oo, kun valehtelin, ei noi mitään kipeitä ollu maanantaina... :ashamed:

No en osaa sit auttaa kovin mut etkö voisi saada esin terkkarilta apua et saisit lääkärin todistuksen tälle viikolle kun selität tilanteen!? Tai jotenki asia selittää ton työkkäriin et et muistanu silloin soittaa ei ne ny ainakaan täällä ol ollu noin pilkun päälle!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
No en osaa sit auttaa kovin mut etkö voisi saada esin terkkarilta apua et saisit lääkärin todistuksen tälle viikolle kun selität tilanteen!? Tai jotenki asia selittää ton työkkäriin et et muistanu silloin soittaa ei ne ny ainakaan täällä ol ollu noin pilkun päälle!?

Niin, en tiä kirjottaako ne. Ja kelpaako yleensä VAIN terkkarin todistus...

Kannattaa kyllä kysyä sossusta, harkinnanvaraista toimeentulotukea siihen voidaan myöntää. Toivottavasti kaikki ratkeaa parhain päin. "halaus" Me kaikki olemme erehtyväisiä, inhimillisiä olentoja, ihmisiä, eli luulisi työkkärin ihmisten ymmärtävän.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:
Kannattaa kyllä kysyä sossusta, harkinnanvaraista toimeentulotukea siihen voidaan myöntää. Toivottavasti kaikki ratkeaa parhain päin. "halaus" Me kaikki olemme erehtyväisiä, inhimillisiä olentoja, ihmisiä, eli luulisi työkkärin ihmisten ymmärtävän.

Kiitos. :ashamed: :flower: :)
Joo, kyllä ne varmaan siä työkkärissä ymmärtää, MUTTA kun säännöt on säännöt ja "yleinen käytäntö" on tää, että kun työnhaku katkee, menee ilmotus liittoon (tyött.kassa ytk mulla). Ja se ilmotus lähti heti sillon maanantaina sinne ja se pitää vaan jonkun helkutin komitean päättää, selviänkö ilman karenssia eli työnhaku jatkuu sitten vajaan kahden viikon päästä normaalisti eli saan taas rahaa...

Ja ihmettelijälle tiedoks, miksen soittanu tiistaina, kun en muistanu koko asiaa, ennenku tiistaina tuli päiväpostissa tää ilmotus tästä asiasta ja sillon oli jo työkkäri kiinni (oli joskus puoli 5 kun hain postin). Että heti ke aamuna soitin sinne...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo, kyllä ne varmaan siä työkkärissä ymmärtää, MUTTA kun säännöt on säännöt ja "yleinen käytäntö" on tää, että kun työnhaku katkee, menee ilmotus liittoon (tyött.kassa ytk mulla). Ja se ilmotus lähti heti sillon maanantaina sinne ja se pitää vaan jonkun helkutin komitean päättää, selviänkö ilman karenssia eli työnhaku jatkuu sitten vajaan kahden viikon päästä normaalisti eli saan taas rahaa...

Ja ihmettelijälle tiedoks, miksen soittanu tiistaina, kun en muistanu koko asiaa, ennenku tiistaina tuli päiväpostissa tää ilmotus tästä asiasta ja sillon oli jo työkkäri kiinni (oli joskus puoli 5 kun hain postin). Että heti ke aamuna soitin sinne...

Työkkäriin pitää soittaa samoin kun töihin mennä.Molemmista saa rahaa elämiseen.
sillä kysyin tiistaista jos sulta työkkärissä kysytään miksi et soittamut tiistaina.

Laita jääkaapin oveen muistutukses aina nämä ajat ni muistaa varmasti! Mutta kyllä sossusta toimeentulotukea saa jos tulot alittaa nämä mut ei ne yleensä erikseen vaatteisiin anna kun ne kuuluisi siihen omaan perusturvaan jo se raha hei mielestä. Itsekkään en saanut pesukonetta varten kun täs talossa on pesutupa ja oottelin silloin vielä päätöstä ekoista liiton rahoista joka sit osoittaukin paljon pienemmäksi mitä puhelimessa sanoivat!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Työkkäriin pitää soittaa samoin kun töihin mennä.Molemmista saa rahaa elämiseen.
sillä kysyin tiistaista jos sulta työkkärissä kysytään miksi et soittamut tiistaina.

Luuletko, että olen joku pummi?! Olen töissä kyllä ollut vuosikaudet, tiedän, että sovituista ajoista pidetään kiinni.

Ihmettelen vaan, miten ne kaikki pummit ja juopot saa rahaa, syytämällä syydetään ja vuokrat, ruuat, viinat, vaatteet, KAIKKI maksetaan ja silitetään päähän?!

Ja kun unohdan kahdella päivällä, niin sitten olenkin luuseri, joka ei ymmärrä, että mitä pitää tehdä, että "saa rahaa elämiseen".

:headwall: :headwall:

Yhteistyössä