Jos mies uhkaa tappaa voiko sen antaa anteeksi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eräs tapaus.On perhe jossa tilanne on mennyt siihen,että mies käy töissä mutta illat vetäytyy omaan oloonsa juomaan,surffaamaan netissä.Ei osallistu perheen kanssa mihinkään yhteiseen,tilanne jatkunut vuoden. Äiti töissä,hoitaa yksin kaiken,on puhunut miehelleen ystävällisesti,on nalkuttanut,on puhunut perheen puolesta.
Mies ei muuta mitään.Puhuu perheelleen toki,muttei ota juuri mitään kontaktia perheeseensä. Aamupala vkonloppusin on yhteistä aikaa,mies ihan mukava silloin perheelleen,heittää vitsiä.Mitään masennuksen merkkejä ei ole miehessä.Jos autotallissa käy ruinaamassa apua,on hyväntuulinen,muttei silti tule auttamaan.
Mikä ihme sillä on? kehittyneen alkoongelman lisäksi?

Eilen muu perhe nukkumassa,mies tulee yöllä kun oma hammastanhnansa on loppunut,naisen ja lasten makkariin ,humallassa etsimään tahnaa.
Nainen vie miehen makkarista pois,ettei lapset herää.
Vessassa nainen muistuttaa,että "mehän ollaan sovittu,ettei sulla ole humallassa yöllä mitään,asiaa meidän makkariin,ettei lapset herää"
nainen on miehen mielestä ärsyttävä nalkuttaja,katsoo todella vihaisesti naista ja sanoo,,"mun tekisi niin mieli tappaa sut,usko vaan se päivä vielä koittaa"
Nainen järkyttyy syvästi ja kysyy oikeestikko ja mies vastaa" kyllä vielä tapan sut"...

Mitä tekisitte tuona naisena?

eeeh
Eli kaikki olisi jo menetetty? yrittäisittekö saada miehen hakemaan apua?
Miksi sun piti kirjottaa toi stooris ikään kuin kyseessä ei olis sun miehes, vaikka tyhmäkin ymmärtää että sen on oltava oma miehes, et muuten tietäs noin tarkkaan hänen yöllisiä tekemisiä ja menemisiä. Kannattaa toki miettiä että jos häpeää omaa tilannettaan ja miestään niin paljon ettei voi edes netissä nimettömänä puhua suoraan ongelmistaan, vaan pitää esittää kertovansa jostain muusta, onko se PARISUHDE SILLOIN SILLÄ MALLILLA ETTÄ SITÄ ON HYVÄ JATKAA? Mutta sä ilmeisesti olet taas näitä läheisriippuvaisia naisia jotka lasten kustannuksella roikkuu alkoholisoituneessa ja uhkaavasti käyttäytyvässä miehessä...

"aksu"
Näin nuoren aikuisenkin, kohta 21-vuotiaan, näkökulmasta tuollainen tosissaan sanottuna on todella huolestuttavaa. Jo suutuspäissään vahingossakin lipsautettuna on kamalasti sanottu, vaikka ei millään tasolla tarkoittaisikaan. Äkkiä pakoon vain ja miestä jonkin sortin hoitoon, paras ratkaisu kaikkien osalta.

"vieras"
Olisin todennäköisesti jo lähtenyt. Anteeksi voi antaa, mielenterveysingelmista kärsiviäkin voi yrittää ymmärtää. Omaa tai lasten henkeä ei kuitenkaan kannata vaarantaa. Anteeksi voi antaa eri osoitteestakin käsin.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Kyllä turvaisin ensiksi lasten ja oman turvallisuuden!
Sen jälkeen alkaisin vasta huolehtimaan miehen hoidontarpeesta.
Tehtyä ei saa tekemättömäksi...miksi riskeerata, eikä ottaa uhkausta vakavasti?
Löytyy se pullo huomennakin ja piru sen sisältä jos kerta selvinpäin rauhallinen..

"vieras"
Miksi sun piti kirjottaa toi stooris ikään kuin kyseessä ei olis sun miehes, vaikka tyhmäkin ymmärtää että sen on oltava oma miehes, et muuten tietäs noin tarkkaan hänen yöllisiä tekemisiä ja menemisiä. Kannattaa toki miettiä että jos häpeää omaa tilannettaan ja miestään niin paljon ettei voi edes netissä nimettömänä puhua suoraan ongelmistaan, vaan pitää esittää kertovansa jostain muusta, onko se PARISUHDE SILLOIN SILLÄ MALLILLA ETTÄ SITÄ ON HYVÄ JATKAA? Mutta sä ilmeisesti olet taas näitä läheisriippuvaisia naisia jotka lasten kustannuksella roikkuu alkoholisoituneessa ja uhkaavasti käyttäytyvässä miehessä...
tämä oli sisareni tarina,joka aamulla minulle soitti!

pakkaa heti
ehdottomasti lähde pois, heti! Vaikka turvakotiin, siellä saat tukea vaikeaan tilanteeseen! Miehen ongelmat eivät ole sinun häpeäsi, joten sitä ei tarvitse miettiä, mutta nyt on pelastettava itsesi ja lapset, samalla myös miehesi tajuaa, että näin ei voi jatkua. Miehesi saattaa puhua sinut ympäri, mutta asiat ovat nyt niin vakavalla tolalla että EI OLE MUUTA VAIHTOEHTOA KUIN LÄHTEMINEN! Tälläisistä asioista huumorimielessäkään puhuminen kertoo niin vakavasta kypsymättämyydestä, että se on HAITALLISTA SINULLE JA LAPSILLE, ja pahimmassa tapauksessa toteutuu. puhu jollekin tilanteesta. lähde vielä kun voit!

eeeh
[QUOTE="vieras";27972559]tämä oli sisareni tarina,joka aamulla minulle soitti![/QUOTE]

Yeah right. Sun sisko myös sattumalta kertoi että ennenkin on puhuttu siitä ettei mies saa tulla kännissä teidän makuuhuoneeseen jne. :LOL:

Mitä sä täällä kyselet kun et kumminkaan aio miestäs jättää. Sääliksi käy lapsiasi kun heillä on noin itsekäs äiti.

"apua"
hei, älä lannistu ilkeistä ihmisistä, joilla sydän on kova, jos arvostat elämää ja et ole kovasydäminen, taistele se nainen ja lapset turvaan sieltä mielisairaan miehen luota pois.

eeeh
[QUOTE="apua";27972589]hei, älä lannistu ilkeistä ihmisistä, joilla sydän on kova, jos arvostat elämää ja et ole kovasydäminen, taistele se nainen ja lapset turvaan sieltä mielisairaan miehen luota pois.[/QUOTE]

Mä en ole ilkeä, en vain diggaa ihmisistä jotka eivät myönnä OMIA ongelmiaan, vaan esittävät kysyvänsä muiden puolesta apua. Samoin oksettaa vanhemmat jotka asettavat omat tarpeensa lasten turvallisuuden edelle.

"vieras"
Jos olis mun siskosta kyse ja hän olis tollaisen miehen valinnut, olisin jo kauan sitten käynyt roudaamassa siskon pihalle sieltä.

Kuulostaa niin onnettomalta kuviolta, että pakko olla provo tai sitten nämä naiset on tavallista tyhmempiä, sori nyt vaan.

Aika pihalla saa olla jos tulee hammastahnaa hakemaan makkarista. Ei kai tuossa ole kuin kaksi vaihtoehtoa, mies lopettaa juomisen heti jos sillä menee siitä kuuppa noin sekaisin tai perhe lähtee. Mä ehkä valitsisin kakkosvaihtoehdon ja alkaisin hiljaisuudessa valmistelemaan lähtöä mielummin kuin yöllä heräisin siihen että mies on keittiöveitsen kanssa vieressä.

vieras (ap )
Yeah right. Sun sisko myös sattumalta kertoi että ennenkin on puhuttu siitä ettei mies saa tulla kännissä teidän makuuhuoneeseen jne. :LOL:

Mitä sä täällä kyselet kun et kumminkaan aio miestäs jättää. Sääliksi käy lapsiasi kun heillä on noin itsekäs äiti.
mikä sun ongelma on? et selkeästikkään osaa lukea oikein "heittomerkeissä oleva teksti on lainaus" ...ja todella tuo tarina on muun,joka on nyt töissä...

vieras (ap )
Mä en ole ilkeä, en vain diggaa ihmisistä jotka eivät myönnä OMIA ongelmiaan, vaan esittävät kysyvänsä muiden puolesta apua. Samoin oksettaa vanhemmat jotka asettavat omat tarpeensa lasten turvallisuuden edelle.
hän todellakin myöntää ongelman ja puhuukin meille sisaruksille siitä hyvin avoimesti ja olemme yhdessä pallotelleet vaihtoehtoja? kysyinkin mitä voi antaa anteeksi? mielestäni tämä on se,ettei voi antaa ilman että mies menee hoitoon. Kirjotin kysyäkseni ja toivoakseni jos olisi saman kohtalonkäyneitä. Sinulla ei ilmeisesti ole siskoa? en tajua miksi edes vaivaudun vastaamaan sinulle,kun on suuremaakin mielessä :/

"piia"
Mun mielestä siskos on muutettava äkkiä pois. Se on ainut mikä saa miehenkin tajuamaan että hänen pitää muuttua mikäli haluaa säilyttää perheensä.
Sitäpaitsi humalaisen kanssa keskustelu yms on aivan turhaa ja vie vaan voimia.
Siskos pitäis arvostaa enemmän itseään ja lapsiaan.

Ja miten niin "mitä voi antaa anteeksi". Ensinhän miehen pitäis tuntea katumusta ja pyytää anteeksi omaa käytöstään. Siskos on antanut jo ihan liikaa anteeksi. Nyt on varmaan aika miettiä omaa jaksamista ja lapsia eikä sitä miestä. siskolles on ilmeisesti kehittymässä hyvää vauhtia kynnysmatto-syndrooma!!

eeeh
mikä sun ongelma on? et selkeästikkään osaa lukea oikein "heittomerkeissä oleva teksti on lainaus" ...ja todella tuo tarina on muun,joka on nyt töissä...
jotenkin musta on vaan todella utopistista miten sinä tiedät esim. miehen todella vihaisesta ilmeestä jos et itse ollut paikalla. Samoin osaat hyvin tarkasti kertoa miten mies reagoi jos häneltä "ruinaa apua autotallissa", ja tiedät jopa miehen menneen makkarista hjakemaan nimenomaan hammastahnaa. Anteeksi, mutta mä en vaan osaa kuvitella kuinka hätääntynyt tuollaisesta asiasta tilittävä ihminen kertoisi juuri tuollaisia yksityiskohtia, ja sinä vielä muistaisit juuri nuo pikkuseikat (jotka ei oo kovin olennaisia) kirjottaa tähän avaukseesikin.

Oli miten oli, jos tilanne tosiaan koskee siskoasi, tekisin lapsista lastensuojeluilmoituksen jos ei siskosi muka muuten ymmärrä lähteä. Jos taas kyseessä olet sinä, pakkaisin kimpsuni ja kampsuni hyvin vikkelään ja sanoisin miehelle että soittele sitten kun oot selvittänyt pääsi.

vieras (ap )
jotenkin musta on vaan todella utopistista miten sinä tiedät esim. miehen todella vihaisesta ilmeestä jos et itse ollut paikalla. Samoin osaat hyvin tarkasti kertoa miten mies reagoi jos häneltä "ruinaa apua autotallissa", ja tiedät jopa miehen menneen makkarista hjakemaan nimenomaan hammastahnaa. Anteeksi, mutta mä en vaan osaa kuvitella kuinka hätääntynyt tuollaisesta asiasta tilittävä ihminen kertoisi juuri tuollaisia yksityiskohtia, ja sinä vielä muistaisit juuri nuo pikkuseikat (jotka ei oo kovin olennaisia) kirjottaa tähän avaukseesikin.

Oli miten oli, jos tilanne tosiaan koskee siskoasi, tekisin lapsista lastensuojeluilmoituksen jos ei siskosi muka muuten ymmärrä lähteä. Jos taas kyseessä olet sinä, pakkaisin kimpsuni ja kampsuni hyvin vikkelään ja sanoisin miehelle että soittele sitten kun oot selvittänyt pääsi.
ihan sama,naurettava väitellä tälläisestä... mutta sisko ei juuri nukkunut ennen töitä,olen sanonut että saa soittaa koska tahansa,soitti 6 aikaan ja puhuttiin about tunti... kyllä siinä kuvailee aika tarkasti kaiken + joka päivä puhutaan pitkiä puheluita. Ajattelin että jos joku kertoo täällä oman tarinansa näyttäsin tämän siskolle kun sovittiin,että haen lapset hoidosta ja sisko tulee suoraan töistä tänne meille lepäämään.Itse lähden lasten kaa ulos.Mutta parempi antaa olla,kehtaa mitään tällästä näyttää.Halusin vaan auttaa ja autan toisella tapaa. Kiitos asiallisille tyypeille.

Yhteistyössä