Nyt angstausta: Mitä teette jos mies humalassa uhkaa tappaa ja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läskin vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läskin vaimo

Vieras
...tiedätte, tai uskotte, että se ei sitä tarkoita..?

Tarina on tämä: mieheni alkoi eilen rähjätä lapselleni, ihan mitättömästä asiasta. Minä tietysti suutuin miehelle, koska rähinä oli kohtuuton ja asia pieni. Huomasin että mies oli vähän ottanut ja tosi väsyksis pitkän työvuoron jälkeen, mutta en antanut anteeksi. Myönnän että olin ilkeä, kun sanoin miestä LÄSKIKSI, mutta se vain tuli kun niin kiehuin..:( Mies murisi muttei mitään tehnyt. Sitten yöllä kello neljältä koin shokkiherätyksen, kun mies tuli riehumaan pääni yläpuolelle. Sähisi,että tappaa mut, jos vielä kerrankin sanon läskiksi. Pitäiskö huolestua. Sydän on takonut koko päivän tuhatta ja sataa, ja mielessä pyörii muutto... Mutta kun on elämä täällä ja paljon eläimiäkin, joita ei voisi missään kerrostalossa pitää... Mies ei ole koskaan ollut väkivaltainen, mutta on suustaan joskus ilkeä. Tappamisesta ei ole koskaa puhunut...:(

Joo, ja tämäkin naurettava tarina on tosi.

No meillä ei kyllä koskaan missään tapauksessa tuollaisia sanottais, ei edes riidellessä. Omaa henkeä voi uhata, muttei koskaan toisen. Ja jos mies mun henkeäni uhkais (ja tätä tilannetta en kyllä pysty mitenkään koskaan näkemään todeksi) niin hän olisi entinen mies sen jälkeen. Tuollaisella asialla ei edes leikitä.

Tais ottaa aika kovasti itsetunnon päälle se sun läskiksi sanominen. Asia on jäänyt pyörimään mieleen ja sit kun on juonut niin sitä pyöritellyt mielessä lisää ja juttu saanut liian suuret mittasuhteet. En usko että oikeasti sellaista aikoo, mutta halusi tehdä sulle selväksi sen että loukkasit häntä liikaa.

Riidellessä voi mennä helposti sellaisiin henkilökohtaisuuksiin mitä toinen muistaa vielä vuosien päästä. Mun mieheni sanoi tänään etä mun pitäisi hakea apua psykologilta, ja ei sekään kovin kivalta tunnu.

Onhan niitä riitoja ja pahoja puheita, mutta missä menee raja...
Mä kuulen välillä, että jos olisin vähänkin toisenlaisen miehen kanssa, olisin saanut kunnolla turpaani jo monta kertaa. Joskus on sanonut, että tekis mieli vetää mua turpaan. Joskus on pientä tönimistä (välillä puolin ja toisinkin) mutta en osaa pelätä miestäni. En tiedä, pitäiskö.

Kiitos... Kyllä tässä vähän olo on puulla päähän lyöty. Kun ei se tollen ole koskaan sanonut
:( Tulee mieleen kaikki ne lehtijutut, joissa yhtäkkiä joku nainen on tapettu, ja sitten jututetaan naapureita ja joku mummo sanoo, että "se oli aina niin hyväkäytöksinen ja kohtelias, ei olisi ikinä uskonut". Että mitäs jos se sitten joku kerta oikeasti pimahtaa...

Ja joo, tiedän, että läskiksi sanominen otti itsetunnolle, koska mies tosiaan on lihava.

Onneks vain sanoja, olen itse kokenut haukkumista ties kuinka monta vuotta ja edelleen asutaan yhdessä. Kannattaa ottaa asia esille myöhemmin ei nyt, rauhallisemmassa ilmapiirissä jossa olette kahden kesken...

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Onhan niitä riitoja ja pahoja puheita, mutta missä menee raja...
Mä kuulen välillä, että jos olisin vähänkin toisenlaisen miehen kanssa, olisin saanut kunnolla turpaani jo monta kertaa. Joskus on sanonut, että tekis mieli vetää mua turpaan. Joskus on pientä tönimistä (välillä puolin ja toisinkin) mutta en osaa pelätä miestäni. En tiedä, pitäiskö.

No jotain tuon suuntaista mäkin olen pahimmillaan aijemmin kuullut. Ainahan se vika on naisessa, tai mervissä...hmpf... Johonkin noi puheiden rajat pitää kyllä vetää, ja mun mielestä tappamisesta ei kyllä saisi suutuspäissäänkään puhua :(

Alkuperäinen kirjoittaja Juuli:
Onneks vain sanoja, olen itse kokenut haukkumista ties kuinka monta vuotta ja edelleen asutaan yhdessä. Kannattaa ottaa asia esille myöhemmin ei nyt, rauhallisemmassa ilmapiirissä jossa olette kahden kesken...

Oikeassa olet. Tämä päivä onkin mennyt mykistellen. Eläimiä olen käynyt halimassa, ja siitä on saanut lohtua :)

Noo jos sulla on eläimiä etkä halua kerrostaloon niiden kanssa niin jää ihmeessä sinne vaan odottamana joskos mies joku päivä toteuttaa uhkauksensa. Oma on elämäsi, ei se mua hetkauta.

En asuisi jonkun tyhjästä rähjääjän kanssa alupitäenkään. Enkä ikinä suostuisi asumaan ihmisen kanssa, joka on noin arvaamaton tai uhkailee tappaa minut. Yritä herätellä ne järjen rippeet jotka sulla on jäljellä ja ala katella kämppää itellesi. Tuollainen läski rähisijä joutaa mäkeen, usko pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Yömyssy:
No mä kyllä ottaisin eron tuollaisesta miehestä alta aikayksikön... Tai en ottaisi, sikäli kun en koskaan päätyisi tuollaisen kanssa edes yhteen...

No joo... Samalla työpaikalla ihastuin koko työyhteisön kilttinä ja hyväsydämisenä pitämään ihmiseen, jolla on alalla luottamustehtäviä..:) Ei siihen voinut olla tykästymättä. Kunpa aina päällä oliskin tarra, jossa lukisi että warning, sisällä on nykäsainesta.

En arvannut, että vielä joskus se olisi "tuollainen".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Noo jos sulla on eläimiä etkä halua kerrostaloon niiden kanssa niin jää ihmeessä sinne vaan odottamana joskos mies joku päivä toteuttaa uhkauksensa. Oma on elämäsi, ei se mua hetkauta.

Tuo kävikin mielessä. Sitähän mä tässä mietinkin. Kiva kun vastasit vaikka ei hetkautakaan :)

Rähjäys alkoholin vaikutuksen alaisena johtuu b-vitamiinipuutteesta. Tästä on tutkimuksia mutta ei löytynyt tähän hätään. Monta muutakin syytä tietysti mutta jos aina selvinpäin on lauhkea kuin lammas ja vähänkin alkoholia saadessaan on väkivaltainen, syy-yhteys on selvä.

En asuisi jonkun tyhjästä rähjääjän kanssa alupitäenkään. Enkä ikinä suostuisi asumaan ihmisen kanssa, joka on noin arvaamaton tai uhkailee tappaa minut. Yritä herätellä ne järjen rippeet jotka sulla on jäljellä ja ala katella kämppää itellesi. Tuollainen läski rähisijä joutaa mäkeen, usko pois.

Kyllä tässä on oikotie.fi-osoitteessa tänään käytykin, ja mol.fi-sivulla. Pahasti näyttää siltä, että uuden elämän tekemisen eteen joutuu kyllä tekemään töitä. Mä en oikein voi kuvitella asuvani yhteiskunnan tukiaisilla jossain vuokrayksiössä. Jos joku lähtee, niin mieluummin toi mies...

Kyllä sitä suutuspäissään voi päästä jotain ilkeetä, mutta toisen hengen uhkaaminen on kyllä aika vaarallisilla asioilla leikkimistä.Samaa mieltä olen että asiat pitää puhua selvinpäin selväksi. Onko arvaamaton käytös mielestäsi lisääntynyt pienen ajan sisällä. Silloin kannattaa itsekin miettiä sanojaan ja seurata ihmisen käytöstä ja hakea apua tarvittaessa.

Rähjäys alkoholin vaikutuksen alaisena johtuu b-vitamiinipuutteesta. Tästä on tutkimuksia mutta ei löytynyt tähän hätään. Monta muutakin syytä tietysti mutta jos aina selvinpäin on lauhkea kuin lammas ja vähänkin alkoholia saadessaan on väkivaltainen, syy-yhteys on selvä.

HÄH? Mielenkiintoista. Äijä on selvänä tosiaankin lammasmaisen lauhkea, ei suutu koskaan kellekään mistään ja pidetään sen takia jopa vellihousumaisena, kun ei muka ketään halua loukata, vaikka joskus pitäisi osata kritisoida. Mutta jo pari kaljaa, ja heti on naama nutturalla ja äreä ilme, ei ehkä ihan väkivaltainen, mutta jos vähänkin ärsyttää niin ilkeä ja pahasuinen! Tuo tappopuhe oli siltä ihan käsittämätöntä äärikäytöstä, ja ehkä sen takia just niin pelottavaa, että tosiaankin muuttoajatus on tullut mieleen.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kyllä sitä suutuspäissään voi päästä jotain ilkeetä, mutta toisen hengen uhkaaminen on kyllä aika vaarallisilla asioilla leikkimistä.Samaa mieltä olen että asiat pitää puhua selvinpäin selväksi. Onko arvaamaton käytös mielestäsi lisääntynyt pienen ajan sisällä. Silloin kannattaa itsekin miettiä sanojaan ja seurata ihmisen käytöstä ja hakea apua tarvittaessa.

No, meillä on ollut yökylässä lapsen kavereita, ja miehen hermot ei tunnu kestävän tätä, vaikka lapset ovat jo isoja, eivätkä riehu ja pompi tms. Korkeintaan katsovat olkkarissa vuokraleffoja. Minusta taas aikuisen ihmisen pitäisi VÄHÄN kestää. Lapsen kritisointia minä taas en siedä :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

HÄH? Mielenkiintoista. Äijä on selvänä tosiaankin lammasmaisen lauhkea, ei suutu koskaan kellekään mistään ja pidetään sen takia jopa vellihousumaisena, kun ei muka ketään halua loukata, vaikka joskus pitäisi osata kritisoida. Mutta jo pari kaljaa, ja heti on naama nutturalla ja äreä ilme, ei ehkä ihan väkivaltainen, mutta jos vähänkin ärsyttää niin ilkeä ja pahasuinen! Tuo tappopuhe oli siltä ihan käsittämätöntä äärikäytöstä, ja ehkä sen takia just niin pelottavaa, että tosiaankin muuttoajatus on tullut mieleen.

Meillä on se ero, että otteessa mies on hyväntuulinen seuramies, mutta selvinpäin hermostuu mun sanomisista ihan arvaamattomasti. Kumpi sitten on "vaarallisempaa", en tiedä...

Yhteistyössä