Jos mies näyttää suuttumuksensa lyömällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vannoin joskus etten ota alkoholistia enkä väkival
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vannoin joskus etten ota alkoholistia enkä väkival

Vieras
seiniä, pöytiä, mitä vain esineitä - kun kunnolla suuttuu niin hyppii tasajalkaa ja tavaroita lentää lattialle laatikoista yms - niin mitä tekisitte? Vielä en ole naimisissa avomieheni kanssa mutta 5v suhde takana, ja olisi päätöksen aika...

Muistan ensimmäisen kerran. Olimme hänen vanhemmillaan ja hänen perheensä tappeli. Olin vasta tutustunut heihin ja menin piiloon melua hänen makuuhuoneeseensa. Hän kävi välillä huoneessa ja suuttui minullekin jostain ihan pienestä ja löi seinää. Pyysi jälkikäteen anteeksi ja selitti ettei johtunut minusta ja ettei tekisi tuota koskaan enää. ...

Nykyisin emme voi tapella mistään sillä jos hän vaikka sanoo minulle pahasti, ja yritän puolustaa itseäni - mikä saattaa kestää usean minuutin sillä vastaukseni ei ole luokkaa " olet ääliö" - hän ei vastaa verbaalisesti vaan noin tavaroita lyömällä. Olemme sopineet että hän menee jonnekin rauhoittumaan kun suuttuu mutta nyt siis minä en saa puolustautua mitenkään haukkumisilta yms. ellen halua siivota koko asuntoa sen jälkeen.

Pelkään että tulevat lapsemme oppivat tuollaisen uskomattoman käyttäytymistavan. Pitäisikö siis lähteä tuon takia?

harrastaako mies mitään urheilua, sellaista missä saisi purkaa energiaa? suosittelen aloittamaan hankkimalla harrasteen. sitten otatte tavaksi puhua ja paljon. puhutte tästäkin asiasta suoraan, vaikka pimeässä, jos ei muuten kehtaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
harrastaako mies mitään urheilua, sellaista missä saisi purkaa energiaa? suosittelen aloittamaan hankkimalla harrasteen. sitten otatte tavaksi puhua ja paljon. puhutte tästäkin asiasta suoraan, vaikka pimeässä, jos ei muuten kehtaa.

Ei harrasta. Ei kyllä pahaakaan tekisi koska on ylipainoa vähän, mutta ei häntä oikein kiinnosta liikkuminen. Olemme puhuneet suoraan, joka kerta kun tekee tuota niin pyytää jälkikäteen anteeksi ja sanoo ettei vain osaa tehdä muuten. Olen tulkinnut tämän niin että hän ei ole lapsena oppinut käsittelemään vihantunnetta, ilmeisesti kovin hallitseva isä tms (isällä ainakin kova pätemisen tarve ja vanhempansa ovat tapelleet minunkin nähden). Muuten mieheni on hellä ja rakastava, mutta herranjestas tuleehan sitä tappeluita joka parisuhteessa välillä ja vaikka meillä ei kamalan usein tulekaan niin ei niitä noin saisi hoitaa.

Voiko tällainen johtaa siihen että joku päivä löisi minua tai lasta? Se on pahin pelkoni, vaikka sitä on kovin vaikea uskoa tällä hetkellä. Mieheni on kuitenkin vasta 23 ja jos lyö jo seiniä..

joo no en tiiä miehestäsi mutta mulle univelka yhdistettynä siihen ettei puolisolta saa tarvitsemaansa tukea, aiheuttaa sen että saatan paiskaa jotakin maahan(lelun,vaatteen),en lasten hereillä ollessa

:( täälläkin ollut moinen miekkonen ennen...
sanoin vain että nyt saatana loppuu moinen tavaroiden rikkominen että jos jotai tahtoo lyyä niin takokoon maata ulkona että minuun tai meidän kodin tavaroihin ei koske!!!

en kenenkään tarvitse asu rikkoutuneessa kodissa ja muistella niitä ikäviä ja tuskaisia hetkiä ja sitä pelkoa että säle lentää silmään pöydästä tai rikkoutuvan maljakon pala lentää takaraivoon ko oot selin..

kerro hänelle mitä olet mieltä ja kuinka pelkäät hänen lähellä olla ja sano että haluat asua ehjässä kodissa ja tasapainoisen puolison kanssa, että jos häntä ei kiinnosta tutustua itseensä sen verran että hankkiutuu agression hallinta kurssille niin sinä ole mielummin yksin !!
Toivottavasti mies ymmärtää yskän.. ja todennäkööisesti tulee toteamaan siihen että " ikinä ei oel sinuun koskenut eikä koske" ja vannottaa mutta siihen voitkin sanoa että sen uskot mutta voi henkisesti yhtä pahoin kun näet mitä hän tekee kodillenne ja se saa vatsan ylösalaisin ja kusemaan housuun ! että tälläistäkö hän haluaa teidän suhteelta ??

tsemppiä :hug:

ainiin meillä tuo "prosessi" meni läpi ilman aggression kurssia mutta joskus vieläkin ukolle tulee semmoi ilme naamalle että jos sä et olis nyt siinä niin kyllä nyrkki menis läpi seinästä ja sit mie oon siinä vaan hiljaa sen vierellä ja sanon että mä olen siitä ylpeä että pystyy keskittymään sen verran kokoamaan tunteensa ja pukemaan ne muiksi sanoiksi kun sillä on paha olo..
mene ja tiedä jos se tekis sit ittelleen ja asunnolle jotai jos n olis mutta toivon että sellai päivää ei tule.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sinun pitää siivota jos mies riehumalla ja tahallaan sotkee?

Ei minun pakko ole mutta olen vain sellainen että jos olen järkyttynyt tai peloissani niin siivoan - vaikka maton hapsut suoriksi ellei muuta.

Olen kai raukkis mutta itse en uskaltaisi jäädä. 13v jälkeen mies ei ole edes ääntä minulle korottanut, lapsille vähän lujempaa muttei huutanut, lyönyt tai kiroillut. Rakastan kun kotona saa olla rauhassa.. Sulle onnea valinnassasi, raskasta se erokin on noin pitkän suhteen jälkeen.

suosittelen miehelle 'päälääkäriä', tuo ei ole normaalia. Helsingissä on ainakin ilmainen Jussi-terapiayksikkö väkivaltaisille miehille. Pistä se kohtaamaan ongelma, älä jää suhteeseen jos ei ole valmis tekemään mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
:( täälläkin ollut moinen miekkonen ennen...
sanoin vain että nyt saatana loppuu moinen tavaroiden rikkominen että jos jotai tahtoo lyyä niin takokoon maata ulkona että minuun tai meidän kodin tavaroihin ei koske!!!

en kenenkään tarvitse asu rikkoutuneessa kodissa ja muistella niitä ikäviä ja tuskaisia hetkiä ja sitä pelkoa että säle lentää silmään pöydästä tai rikkoutuvan maljakon pala lentää takaraivoon ko oot selin..

kerro hänelle mitä olet mieltä ja kuinka pelkäät hänen lähellä olla ja sano että haluat asua ehjässä kodissa ja tasapainoisen puolison kanssa, että jos häntä ei kiinnosta tutustua itseensä sen verran että hankkiutuu agression hallinta kurssille niin sinä ole mielummin yksin !!
Toivottavasti mies ymmärtää yskän.. ja todennäkööisesti tulee toteamaan siihen että " ikinä ei oel sinuun koskenut eikä koske" ja vannottaa mutta siihen voitkin sanoa että sen uskot mutta voi henkisesti yhtä pahoin kun näet mitä hän tekee kodillenne ja se saa vatsan ylösalaisin ja kusemaan housuun ! että tälläistäkö hän haluaa teidän suhteelta ??

tsemppiä :hug:

Mitään ei ole vielä rikkonut, mikä on uskomaton sattuma. Lyö vain sellaista mikä ei mene helposti rikki. Mutta silti pelottaa jos joskus tuleekin vaikka siru jostain, ja meillä on myös lemmikki joka pelkää näitä kohtauksia.

Hän on sanonut ettei ikinä löisi minua ja uskon sen, mutta toisinaan saattaa taas fyysisesti pidellä minua paikallaan - haliottessa - jos haluaa että olen paikallani ja hiljaa ja kuuntelen, mikä on minusta jo väkivaltaa vaikkei satukaan. Hän kun on paljon minua vahvempi. Ei siis todellakaan satuta, pyrkii vain hallitsemaan voimalla.

Mien vihanhallintakursseille pääsee? Kuinka kalliita ne ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitään ei ole vielä rikkonut, mikä on uskomaton sattuma. Lyö vain sellaista mikä ei mene helposti rikki. Mutta silti pelottaa jos joskus tuleekin vaikka siru jostain, ja meillä on myös lemmikki joka pelkää näitä kohtauksia.

Hän on sanonut ettei ikinä löisi minua ja uskon sen, mutta toisinaan saattaa taas fyysisesti pidellä minua paikallaan - haliottessa - jos haluaa että olen paikallani ja hiljaa ja kuuntelen, mikä on minusta jo väkivaltaa vaikkei satukaan. Hän kun on paljon minua vahvempi. Ei siis todellakaan satuta, pyrkii vain hallitsemaan voimalla.

Mien vihanhallintakursseille pääsee? Kuinka kalliita ne ovat?

Meillä mies piti minua monesti kiinni alkusuhteessa. Heitti tavaroita seinään ja "hullun kiilto silmissä" raivosi ihan uskomattomistakin asioista.

Kaikki loppui siihen paikkaan kun sanoin lähteväni. Lupasi muuttua, ja muuttui. Ja minä kun luulin että vanha koira ei opi uusia temppuja :D
Tänä päivänä ihan eri mies :heart:

se, että on vihainen on ihan normaalia. agressio on vauvallakin tapa kertoa tarpeistaan. mutta vauva ei osaa vielä käytöstapoja, aikuisen tulisi ne pikkuhiljaa hallita. luulen, että miehesi kannattaisi lukea ainakin aiheesta kirjoja, ellei sitten mennä terapeutille. ja ihan hänen itsensä vuoksi. ei voi olla kovin mukavaa, jos ei osaa ilmaista tunteitaan mitenkään rakentavasti. miehesi on kuin pikkupoika, jolle kukaan ei ole kertonut missä mennään ja miten ollaan. sinun tehtäväsi puolisona on tukea, mutta ei olla hänen äitinsä eikä terapeuttinsa. jutelkaa asiasta kuten aikuiset ja ei ole häpeä hoitaa itsensä kuntoon, oli vaiva mikä hyvänsä. voimia.

Sinä olet aikuinen ja pysytyt itse valitsemaan ja käsittelemään nuo asiat päässäsi. Mutta lapsia älä tuohon tilanteeseen tuo, he eivät voi päättää eikä lapsilla riitä ymmärrys siihen, että isä ei lyö.

Ei ole normaalia!! EI todellakaan kuulu tasavertaiseen parisuhteeseen.

Ei minusta ole eroamaankaan. Kai minulla olisi pitänyt kellot soida silloin 5v sitten ja soivatkin mutta kuitenkin rakastan häntä. Jos järjellä miettisin niin minun pitäisi etsiä se täydellinen prinssi mutta hän on paras mies jonka olen tavannut ja häntä rakastan enkä muita.

Kuinkahan tuollaista psykologia voisi ehdottaa? Emme kyllä asu Helsingissä, liekö muualla on tuollaisia..?

Ei minusta ole eroamaankaan. Kai minulla olisi pitänyt kellot soida silloin 5v sitten ja soivatkin mutta kuitenkin rakastan häntä. Jos järjellä miettisin niin minun pitäisi etsiä se täydellinen prinssi mutta hän on paras mies jonka olen tavannut ja häntä rakastan enkä muita.

Kuinkahan tuollaista psykologia voisi ehdottaa? Emme kyllä asu Helsingissä, liekö muualla on tuollaisia..?

Kun kerta olet päättänyt jäädä, niin ok. Mutta lupaa ettet tee lapsia tuohon suhteeseen. Mieti sitä lapsen pelkoa, jos sinä aikuisenakin pelkäät.

Viime kerralla hän suuttui siitä, että oli kadottanut puhelimensa ja etsinyt sitä 2 tuntia ja tuli 2h myöhemmin kotiin, ja tiesi että minä olen huolissani - kun tuli kotiin, käski ensin olla hiljaa ja kuunnella. Kun sanoin että "olin huolissani", hän räjähti ja asunto oli ihan kamalan sotkussa sen jälkeen. Selitti myöhemmin että suuttui siksi että en ollut tarpeeksi iloisen näköinen kun hän tuli kotiin (totta kai olin iloinen mutta ilmeeni oli vielä säikähtänyt kun näin että hänellä on jotain selitettävää). Oikeasti hän suuttui siksi että oli todella harmistunut itseensä kun hukkasi sen puhelimen ja purki sen minuun.

Nyt joku ihmettelee että onpa omituista olla huolissaan jos mies tulee 2h myöhemmin kotiin eikä ole saanut kiinni, mutta hän on aina täsmällinen ja vastaa viesteihin, meillä ei ole tapana tulla myöhemmin ilmoittamatta joten siksikin oli surullinen (ja siksi juuri, kertoi) kun ei voinut mitenkään ilmoittaa minulle että tulee myöhässä ja ettei tarvitse huolehtia.

Yhteistyössä