Jos mies juo 3-4krt kuukaudessa, onko se usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onhan tuo ihan tosi usein. Ellei määrä sitten ole jotain 1-2 annosta. Mutta jos juo kännit melkein joka viikonloppu? Onko teillä lapsia? Ei varmaan heillekään kovin kivaa.

[QUOTE="Eee";23877434]Jos teillä on asiat OK, niin älä kysele täältä palstalta. Tämä palsta on täynnä ihmisiä, jotka pitävät alkoholia absoluuttisena pahana, eivätkä ymmärrä, että alkoholia voi myös käyttää ilman ongelmia. Sinä olet ainoa, joka osaa teidän perheen tilannetta täälä arvioida. Palstamammojen mielipiteellä ei ole sulle mitään merkitystä.[/QUOTE]

Tyypillinen alkoholistin vastaus. Kun on kasvanut "perheessä jossa alkoholi ei ollut ongelma" - VANHEMPIEN MIELESTÄ niin tunnistaa kyllä nämä itsepetokset mennen tullen.

Alkoholi ei ole absoluutinen paha - HUMALAHAKUISUUS VIIKOTTAIN on . Vallankin kun se vielä tapahtuu niin että lapsi joutuu sen todistamaan. Hällä kun ei ole muuta mahdollisuutta. Todistaapa vielä krapulankin. Tätä kautta viikonlopuista muodostuu lapsen mielessä painajainen - isä/äiti on taas kännissä. Eli kun isä/äiti oottaa viikonloppua ja vapaata, niin lapsi odottaa taas seuraavaa painajaista. Kokemuksesta tiedän tarkalleen.

Itsekin juon 2-4krt/vko, mies kanssa. Vaan se tarkoittaa yhtä lasia viiniä/sauna-olutta per kerta.

Ei tuo minusta ole liian usein, jos teidän elämä ei siitä muuten häiriinny. Oma mieheni ei juo paljoa, mutta ihan näin ulkopuolisen silmin, ei tuo kuulosta liian huolestuttavalta, jos se ei teille ole ongelma.

Mun mielestä tuo on paljon, eikä sopisi meidän perhe-elämään. Meillä mies juo saunakaljan silloin tällöin, ei ees joka viikko ja kunnon kännit 2-4 kert vuodessa. Itse vielä harvemmin. Mutta, toisille sopii toinen tyyli, kunhan perhe voi hyvin=)

Mun mittakaavalla osi usein koska meil se tarkoittais sitä et äijä ois kännis joka viikko, ja nuo kännit siis osusi viikonlopulle joka on sitä meidän yhteistä aikaa.Hää ois siis puolet tuosta ajasta kännissä.Se on paljon se

[QUOTE="Vieras";23877774]Ei tuo minusta ole liian usein, jos teidän elämä ei siitä muuten häiriinny. Oma mieheni ei juo paljoa, mutta ihan näin ulkopuolisen silmin, ei tuo kuulosta liian huolestuttavalta, jos se ei teille ole ongelma.[/QUOTE]

Kysyykö kukaan lapselta? Että miltä lapsesta tuntuu kun isä on likipitäen joka viikonloppu yhtenä päivänä kännissä?

Äitiä tuo ei välttämättä haitaa - mutta hän on aikuinen ja ymmärtää humaltumisen ihan eri tavoin kuin lapsi. Lapselle on turha jauhaa aikuisen perusteluja "haluan rentoutua" tai että "olen ansainnut sen työviikon jälkeen".

Ihan eri juttu jos kyse olis 3-4krt/vko ja kerta annos olisi yksi olut. Siitä kun ei vielä isän käytös muutu, se ei aiheuta krapulaa eikä vaikuta juuri mihinkään muuhunkaan. OK, autoa ei voi useampaan tuntiin ajaa, mutta siinä kaikki mihin tuo YKSI kalja vaikuttaa.

Liian harvoin muistetaan miltä tuo lapsesta oikeasti tuntuu. Satunnainen känni muutaman kerran vuodessa tuskin lasta "rikkoo" vaikka ei mukavalta tuntuisikaan hänestä. Mutta kun lapsi tietää mitä joka viikko on luvassa kun isä öriseen kännissä (on olevinaan hauska) ja nukkuu seuraavana aamuna kuin pahainen hajuläjä niin kyllä se vaan aiheuttaa lapsen mielessä jos jonkinmoista tuskaa.

[QUOTE="vieras";23877890]Mun mittakaavalla osi usein koska meil se tarkoittais sitä et äijä ois kännis joka viikko, ja nuo kännit siis osusi viikonlopulle joka on sitä meidän yhteistä aikaa.Hää ois siis puolet tuosta ajasta kännissä.Se on paljon se[/QUOTE]

Niinpä. Jos ajatellaan että viikossa on 2 vapaapäivää ja 1 niistä menee alkoholille - herää kysymys että mikä on tärkeää? Perhe jolle antaa 1 päivän vai alkoholi jolle antaa sen 1 päivä. Juu, onhan se isä siinä kotona kun on humalassakin, mutta onko se oikeasti perheelle laadukasta aikaa? Äitille vielä jotekin kierosti saattaa ollakin, mutta mites lapset?

Yhdetkin kännit kuukaudessa kotona olisi liikaa...en haluaisi katsella kännistä miestä, eikä mun lapset tule koskaan näkemään isäänsä tai äitiään kännissä.

Itse asiassa yhdenkään lapsen ei koskaan tulisi nähdä, kuulla tai haistaa vanhempiensa humalatilaa.

4 humalaa/kuukausi on minusta liikaa muutenkin. 1-2 kertaa olisi ihan okei. Tosin oma mieheni ei ole pariin kuukauteen juonut pisaraakaan (eikä siis koskaan ole ollut mitenkään alko-ongelmainen, nyt vaan jätti ne vähäiset saunabisset tai konjakkitilkatkin pois) mikä on ihan kivaa. Ei haittais jos jois, ei haittaa vaikkei juo.

[QUOTE="anna";23878505]eli teidän mielestä parempi rikkoa perhe tämän syyn takia ja lapsesta kasvaa onnellisempi kun olen yh.na ja lapsi joutuu köyhyydestä kärsimään?[/QUOTE]

Mun mielestä on parempi, että miehes vähentää sitä alkoholia ihan radikaalisti. Eikö se pysty siihen vai miksi sä jankutat kokoajan vain eroa vaihtoehdoks? Et vaihtoehdot on ero tai sit et miehes vetää lärvit joka vkoloppu? Et mitään kultaista keskitietä ei löydetä vai?

[QUOTE="anna";23878505]eli teidän mielestä parempi rikkoa perhe tämän syyn takia ja lapsesta kasvaa onnellisempi kun olen yh.na ja lapsi joutuu köyhyydestä kärsimään?[/QUOTE]
Ööö...joo, just noin.

Kysyit mielipidettä siihen, onko kännit 3-4 kertaa kuussa (kotona otettuna) usein, ja mielipiteitä sait.

Jatko ei ainakaan mua kiinnosta pätkääkään. Ihan sama se mulle on lisääkö mies juomista, vähentääkö sitä, tai mistä köyhyyksistä kukin kärsii ja kuka on yh tai on olematta.

[QUOTE="vieras";23878550]Mun mielestä on parempi, että miehes vähentää sitä alkoholia ihan radikaalisti. Eikö se pysty siihen vai miksi sä jankutat kokoajan vain eroa vaihtoehdoks? Et vaihtoehdot on ero tai sit et miehes vetää lärvit joka vkoloppu? Et mitään kultaista keskitietä ei löydetä vai?[/QUOTE]

En kyllä usko että suostuu vähentämään. Itse olen pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä, Jos eroan niin sitten ollaan lapsen kanssa tosi köyhiä, onko se sitten hyvä?

Suurkuluttaja on mies, joka...

nauttii kerralla 7 alkoholiannosta tai enemmän.
nauttii yli 24 alkoholiannosta viikossa.
Suurkuluttaja on nainen, joka...

nauttii kerralla 5 alkoholiannosta tai enemmän.
nauttii yli 16 alkoholiannosta viikossa.

Mun mielestä se on usein. Ja jos lapset kärsivät, se ei ole hyväksyttävää.

Mun mies juo pahimmillaan 3-4krt viikossa. Yleensä kerran viikossa tai kahdessa. Onko se usein? On. Häiritseekö se mua? Ei. Meillä ei ole lapsia, jos olisi, miettisin asiaa toisen kerran.

[QUOTE="anna";23878586]En kyllä usko että suostuu vähentämään. Itse olen pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä, Jos eroan niin sitten ollaan lapsen kanssa tosi köyhiä, onko se sitten hyvä?[/QUOTE]

jo se ettei suostu vähentämään kertoo jotain... Siinä vaiheessa kyseessä on mun mielestä jo ongelma. Oikeastikko os sanot miehelle että vähentää tai lähet meneen ja mies valitsee että sä häivyt niin sun mielestä siinä ei ole ongelmaa?

[QUOTE="anna";23878586]En kyllä usko että suostuu vähentämään. Itse olen pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä, Jos eroan niin sitten ollaan lapsen kanssa tosi köyhiä, onko se sitten hyvä?[/QUOTE]

On se ainakin parempi vaihtoehto kuin isä joka on joka viikonloppu kännissä.
Nimimerkki alkoholisti-isän tytär.

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23878894:
jo se ettei suostu vähentämään kertoo jotain... Siinä vaiheessa kyseessä on mun mielestä jo ongelma. Oikeastikko os sanot miehelle että vähentää tai lähet meneen ja mies valitsee että sä häivyt niin sun mielestä siinä ei ole ongelmaa?

eihän se kivaa ole mutta nyt lapsella kuitenkin paljon paremmat oltavat kuin jos jäisin yh.ksi. Silloin joutuisin hyppäämään sossussa,asuttas jossain pienessä kämpässä jossain slummissa. Musta täällä palstalla ajatellaan liian mustavalkoisesti. Mies on hyvä ja osallistuva isä.

No jos sä tykkäät laittaa alkoholin ittes ja lapses edelle miehen arvojärjestykseen niin ok, se on sun asia, mutta se vaikuttaa lapseen enkä usko että pitkälle kantaa...

Miksi pitää juoda kotona? Parempi lapsen kannalta että jois edes jossain muualla jos on juotava ja tulis kotiin kun on vasta kokonaan järjissään ja krapulakin poissa...

Itte sä täältä kysyit ja takaa-ajatushan sulla siinä oli - etkö tienny millaisen ryöpyn saat?

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;23879005:
No jos sä tykkäät laittaa alkoholin ittes ja lapses edelle miehen arvojärjestykseen niin ok, se on sun asia, mutta se vaikuttaa lapseen enkä usko että pitkälle kantaa...

Miksi pitää juoda kotona? Parempi lapsen kannalta että jois edes jossain muualla jos on juotava ja tulis kotiin kun on vasta kokonaan järjissään ja krapulakin poissa...

Itte sä täältä kysyit ja takaa-ajatushan sulla siinä oli - etkö tienny millaisen ryöpyn saat?

No minne se menis juomaan?baariin vai?ei ole mitään paikkaa mihin voisi baarin jälkeen mennä. Eikä lapsi sitä kännissä näe, se juo kun lapsi nukkuu.

Eikö sun miehellä ole yhtään ystävää, joiden kanssa käydä baarissa kaljalla, pelaamassa bilistä, heittämässä tikkaa, juttelemassa, nauramassa? Tai saunomassa, kalastamassa?

Sellaiseen liittyvän juomisen mä ymmärtäisin. Kun pääpaino ei ole alkoholin juomisella vaan sosiaalisella yhdessäololla, kavereiden tapaamisella.

Kotona kännien juomisen syy taas on minusta vain ja ainoastaan halu olla humalassa. Sellainen on aika säälittävää.

[QUOTE="anna";23878930]eihän se kivaa ole mutta nyt lapsella kuitenkin paljon paremmat oltavat kuin jos jäisin yh.ksi. Silloin joutuisin hyppäämään sossussa,asuttas jossain pienessä kämpässä jossain slummissa. Musta täällä palstalla ajatellaan liian mustavalkoisesti. Mies on hyvä ja osallistuva isä.[/QUOTE]

Ja sinä et nyt hahmota olenkaan miltä tuo isän juominen lapsesta tuntuu. Sä vaan hoet köyhyyttä ja kurjuutta - Mutta tiedätkö millaista kurjuutta lapselle on pelätä joka jumalan viikonloppu sitä että isä on kännissä? Se on meinaan aika monta viikonloppua ja aika monta "turhaa pelkoa" lapselle.

Minä olen tuon kokenut ja tiedän helvetin hyvin mistä puhun. EI ole hääviä olla lapsena siinä.

Ehkei ero ole paras ratkaisu - mutta mitä muuta on jos miehesi ei suostu asiasta edes puhumaan. Ja jos sinä olet liitossa "vaan elätyksen vuoksi" niin ei hyvin mene. Mitä rakkautta se mieheltäsi on sinua ja lasta kohtaan jos kuppi on tärkeämpi? Jos hän ei voi yhteisen lapsenne vuoksi mitää asialle tehdä?

Yhteistyössä