Jos mies juo 3-4krt kuukaudessa, onko se usein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23876923:
Näinhän se menee. On toki hyvä isä ja mies ap, tietysti on, mutta hyvätkin isät ja miehet saattavat juoda liikaa. Kuvailemasi juominen on liikaa, siinäpä ei selittelyt auta. Ja, ennemmin tai myöhemmin, se alkaa vaikuttamaan parisuhteeseen sekä tietysti siihen tärkeimpään eli lapsiin. Sinuna ap lukisin tarkkaan ajatuksen kanssa tässä(kin) ketjussa olleita kirjoituksia.

No onko se sit hyvä isä, jos hänen alkoholin käytö vaikuttaa lapsiin? Niinkö hyvät isät tekee?

[QUOTE="anna";23876948]Lapsi voi erittäin hyvin ja pitää isästään. Leikkivät usein keskenään. Mun siis pitäisi työttömän jäädä yh.ksi muuttaa johonkin pikkuluukkuun ja elää sossun tuilla lapsen kanssa?[/QUOTE]

Käskikö/neuvoiko joku noin tekemään? Teillä on keskustelun paikka, koska selvästikin asia sinua häiritsee jollakin tasolla. Et olisi muuten tehnyt tällaista aloitusta tänne.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23876598:
Jos juo humalaan saakka 3 viikonloppuna- jopa JOKA ikinen viikonloppu kuukaudesta- se ON usein.
Liian usein jos minulta kysyttäis.

Näinpä. Elämässä on siis turvallista toistoa. :D Mies juo joka vkl itsensä humalaan ja on joka sunnuntai ap pienessä krapulassa. Jebulis, en katselis, kuutelis ja haistelis.

[QUOTE="vieras";23876981]Näinpä. Elämässä on siis turvallista toistoa. :D Mies juo joka vkl itsensä humalaan ja on joka sunnuntai ap pienessä krapulassa. Jebulis, en katselis, kuutelis ja haistelis.[/QUOTE]

Äläs nyt, katusmskrapulainen mies on erittäin käyttökelpoinen!
1. elämä on tuttua ja turvallista, saa joka vkl kokea turvallisen hylätyksitulemisen tunteen, kun mies valitsi taas kännin perheen sijasta.
2. saa katumuskrapulassa laitettua miehen tekemän mitä hulluimpia asioita ja ennenkaikkea saa itse paistatella jumalattarena, kun mies hinkuu krapulaseksiä ja on valmis vaikka antamaan kuun taivaalta, jota saa sitä.

Äläs nyt, katusmskrapulainen mies on erittäin käyttökelpoinen!
1. elämä on tuttua ja turvallista, saa joka vkl kokea turvallisen hylätyksitulemisen tunteen, kun mies valitsi taas kännin perheen sijasta.
2. saa katumuskrapulassa laitettua miehen tekemän mitä hulluimpia asioita ja ennenkaikkea saa itse paistatella jumalattarena, kun mies hinkuu krapulaseksiä ja on valmis vaikka antamaan kuun taivaalta, jota saa sitä.

Älä. Ja tuota pohjaa vasten "hyvänä isänä" oleminen ja "lasten kanssa leikkiminen" näyttää vieläkin paremmalta (joka toisaalta on ihan oletusarvo vanhemmalta).
Tosi hyvä mies siis, ja taitava. Pystyy kännäämään joka vkl ja jopa hoitaan työnsä, ei edes räyhää. Ihan superhieno mies kun pystyy noin moneen. :)

No onko se sit hyvä isä, jos hänen alkoholin käytö vaikuttaa lapsiin? Niinkö hyvät isät tekee?

Voihan se teknisesti olla hyvä isä: silloin kun hänelle sopii ja on selvinpäin leikii lapsen kanssa ja antaa lapselle aikaa, koska pitää ostaa seuraava juomalupa ja hyvitellä edellistä viikonloppua.Juovat isät usein on oikein mukavia ja ensiluokkaisia isiä teksinsesti juomisen välilä -niin kauan kun niitä välejä on. Tunnepuolella voi olla jotain pientä ongelmaa kontaktin saamisessa, mutta ei sitä kukaan huomaa, kun isi vie puistoon ja ostaa kivoja leluja.

Mitäs sitten kun keskustellaan ja mies ei vähennä juomista. Sittenkö mun pitäisi jäädä yh.ksi?muuttaa ahtaaseen asuntoon vuokralle ja työttömänä hakea sossusta rahat?

[QUOTE="anna";23877141]Mitäs sitten kun keskustellaan ja mies ei vähennä juomista. Sittenkö mun pitäisi jäädä yh.ksi?muuttaa ahtaaseen asuntoon vuokralle ja työttömänä hakea sossusta rahat?[/QUOTE]

Provohan sä oot :D

Mut ihan muuten vaan, jos samassa tilanteessa olevia on niin voisin vinkata: yh.kin osaa tehdä töitä ja elättää itsensä ja lapsensa. Yh ei ole työkyvyttömän synonyymi, se on laiska;)

[QUOTE="meikä";23877151]Provohan sä oot :D

Mut ihan muuten vaan, jos samassa tilanteessa olevia on niin voisin vinkata: yh.kin osaa tehdä töitä ja elättää itsensä ja lapsensa. Yh ei ole työkyvyttömän synonyymi, se on laiska;)[/QUOTE]

En ole provo mutta työkyytön olen sairauksien takia.

Voihan se teknisesti olla hyvä isä: silloin kun hänelle sopii ja on selvinpäin leikii lapsen kanssa ja antaa lapselle aikaa, koska pitää ostaa seuraava juomalupa ja hyvitellä edellistä viikonloppua.Juovat isät usein on oikein mukavia ja ensiluokkaisia isiä teksinsesti juomisen välilä -niin kauan kun niitä välejä on. Tunnepuolella voi olla jotain pientä ongelmaa kontaktin saamisessa, mutta ei sitä kukaan huomaa, kun isi vie puistoon ja ostaa kivoja leluja.

niin että isä joka juo, on automaattisesti tunnevammainen?
isä joka juo kuitenkin vain kerran viikossa ja sekin on yöaikaan. isä joka lähestulkoon kaikki lapsen hereilläoloajat on selvinpäin? juova isä on lapsensa kanssa VAIN ostaakseen seuraavan juomaluvan? aika rankkoja oletuksia.

[QUOTE="meikä";23877151]
Mut ihan muuten vaan, jos samassa tilanteessa olevia on niin voisin vinkata: yh.kin osaa tehdä töitä ja elättää itsensä ja lapsensa. Yh ei ole työkyvyttömän synonyymi, se on laiska;)[/QUOTE]

Mutta jos se mies ostaa juomalupansa elättämällä perheen? Kummallakin on reilu ja rehellinen työ; toinen tekee työtään ja juo vapaa-ajat ja toinen mahdolistaa sen juomisen, se on rankkaa ja täysipäiväistä työtä, mutta työkkärissä on harvoin mahdollistajan paikkoja vapaana, kyllä silloin omilleen lähtö pelottaa.

[QUOTE="anna";23877141]Mitäs sitten kun keskustellaan ja mies ei vähennä juomista. Sittenkö mun pitäisi jäädä yh.ksi?muuttaa ahtaaseen asuntoon vuokralle ja työttömänä hakea sossusta rahat?[/QUOTE]

Silloin miehellä oikeasti on ongelma. Varmaan ymmärrät miten näitä asioita katsotaan sillä silmällä. Oliskohan silloin vielä vakavamman juttelun paikka?
Mä nyt en tajua tuota yksiö/sossu juttua, mitä se tähän vedetään? Vai siitäkö nyt pitäisi alkaa vääntämään? Miksi sä muuten tätä vatvot jos asia on ok teille, lapsiltahan ei kysytä.

[QUOTE="vieras";23876927]ma tahtoisin etta lasteni isa leikkisi vapaapaivat lasten kanssa tai etta mieheni olisi oma itsensa lauantaiaamut elamassani[/QUOTE]

tää hymyilyttää mua. koska.
mun mies ei leiki perjantai-iltaisin juurikaan lapsen kanssa. koska haluaa ihan vaan levätä. tai jos mulla on ollut työviikko niin sitten mä en ole lapsen kanssa välttämättä perjantai-illalla. ja minä haluan yhden aamun viikossa nukkua pitkään, olin sitten krapulassa tai en. eli meillä ei oikeastaan ikinä koko perhe tee peiltaisin tai la-aamuisin yhtään mitään. siihen kun jää enää vain kokonainen la-päivä(noin puolesta päivästä eteenpäin) ja su päivä. on se kauheeta. eikä meillä edes juoda joka viikonloppu. ja silti noin vähän ollaan lasten kanssa.

ja itse asiaan. lapset saattaa juu kuulla kaikenlaista, siihen kannattaa kiinnittää huomiota. ajallisesti taas, tuo ei minusta vie liikaa aikaa perheeltä

[QUOTE="popsu";23877169]niin että isä joka juo, on automaattisesti tunnevammainen?
isä joka juo kuitenkin vain kerran viikossa ja sekin on yöaikaan. isä joka lähestulkoon kaikki lapsen hereilläoloajat on selvinpäin? juova isä on lapsensa kanssa VAIN ostaakseen seuraavan juomaluvan? aika rankkoja oletuksia.[/QUOTE]

Ei noi olleet oletuksia, vaan valitettavan totta useassa perheessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;23877229:
Ei noi olleet oletuksia, vaan valitettavan totta useassa perheessä.

hmm. taidan itse olla sellainen äiti, taidetaan olla itse asiassa molemmat sellaisia vanhempia.
voi lapsi raukkaa, pitäis varmaan huostaanottaa.

[QUOTE="popsu";23877318]hmm. taidan itse olla sellainen äiti, taidetaan olla itse asiassa molemmat sellaisia vanhempia.
voi lapsi raukkaa, pitäis varmaan huostaanottaa.[/QUOTE]

Se on jännä juttu, kun puhutaan yleisesti alkoholin aiheuttamista ongelmista niillä oikeilla nimillään, niin hyvin usein ihmiset ottavat niistä itseensä. :) Ja alkavat viisastelemaan ja vertailemaan omaa alkoholin käyttöään.

[QUOTE="popsu";23877318]hmm. taidan itse olla sellainen äiti, taidetaan olla itse asiassa molemmat sellaisia vanhempia.
voi lapsi raukkaa, pitäis varmaan huostaanottaa.[/QUOTE]

Niin varmaan sitten olette. Te osaatte tyypilliseen tapaan (toistaiseksi) piilottaa asian lähipiiriltä, joten ei tuo huostaanotto varmaan ihan vielä ole ajankohtainen.

[QUOTE="anna";23877413]meillä ainakin asiat ihan ok, mut jos eroaisin lapsi joutuisi kärsimään köyhyydestä sekö olisi hyvä?[/QUOTE]

Jos teillä on asiat OK, niin älä kysele täältä palstalta. Tämä palsta on täynnä ihmisiä, jotka pitävät alkoholia absoluuttisena pahana, eivätkä ymmärrä, että alkoholia voi myös käyttää ilman ongelmia. Sinä olet ainoa, joka osaa teidän perheen tilannetta täälä arvioida. Palstamammojen mielipiteellä ei ole sulle mitään merkitystä.

Yhteistyössä