jos mies heittää tietokoneen hiiren metrin päähän minusta seinään ja käskee uhkaavan näköisenä olemaan hiljaa

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
niin onko se väkivaltaista käytöstä? siinä sivussa vielä meinasi hajottaa tietokoneen. se ilme oli tosi pelottava. sama ilme kun edesmenneellä isäpuolella joka oli väkivaltainen..

se väittää kivenkovaa ettei käyttäytyny väkivaltaisesti, koska ei uhkaillu mua..

mitäs mieltä muut?
 
no ei meillä ainkaan kukaan koskaan heittele mitään. agressio on normaalia, sehän on vauvojenkin elinkeino, mutta väkivaltainen käytös on sellainen, minkä aikuinen osaa hillitä ja tietää, että niin ei saisi tehdä. jos pelkäsit, niin toki se oli väkivaltaa. ei siihen muuta perustelua tarvitse.
 
..
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
 
no ei
ei ole.
Ennenkuin aletaan suunnittelee eroa, turvakotiin pakenemista tai väittämään että toinen aikoo kohta pistää pilkkeeksi huushollin tai hakata puolison, pitäisi miettiä MIKSI se mies hermostui ?! !?!

Eikös täällä vähän aikaa sitten ollut vastaava aloitus? Siinä mies nakkasi juomalasin seinään ja alapuolella sattui olemaan vauva sitterissä.

Käskettiin erota.

Mutta entäs jos näitä heitto-karjumis-raivareita tai kilareita ennemminkin saa nainen? Pitääkö miehen ottaa lapset kainaloon ja paeta turvataloon? Ja erota?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jokunen:
kyllä piirteet uhkaavasti näyttää sille, että siitä se alkaa!! häippää vielä kun voit, älä mokaa elämääsi!!
no kymmenen vuotta yhdessä oltu, eikä tota ilmettä ole ennen ollut. toki on joskus heitellyt jotain seinään tai iskenyt nyrkillä johonkin, mutta tää oli erilaista kun se hiiri osui metrin päähän.. ja näytti siltä et ois yrittäny osua.

väittää kyllä et ylireagoin..

ja vielä ihan typerästä asiasta. se työttömänä kotona, minä töissä, kotiin tullessa asunto on ihan sikolätti. eli ihan normaali pikku tappelu kun valitin siitä.. olen vaan sitä mieltä että kotona pitää tehdä jotain, edes viedä likainen vaippa pois lattialta. ja vaikka imuroida.

sitten se suuttui siitä ihan täysin, ja vetosi siihen että kasteli pihakukat ja ajoi nurmikon...äh...
 
Alkuperäinen kirjoittaja no ei:
Mutta entäs jos näitä heitto-karjumis-raivareita tai kilareita ennemminkin saa nainen? Pitääkö miehen ottaa lapset kainaloon ja paeta turvataloon? Ja erota?
Mietin ihan samaa, joskus on ollu melko pahat PMS -raivarit ja seuraavana päivänä "tapan itteni" -itkua. Asia tosin on helpottanut heti, kun oon tajunnut yhteyden kuukautiskiertoon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. )

ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi. miten helvetissä ton jälkeen enää uskaltaa mistään sanoa tai yrittää keskustella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja no ei:
Mutta entäs jos näitä heitto-karjumis-raivareita tai kilareita ennemminkin saa nainen? Pitääkö miehen ottaa lapset kainaloon ja paeta turvataloon? Ja erota?
Noita naisia löytyy paljon ja yleensä heidän tekosilleen vain nauretaan. Naiset on herkempiä pelästymään ja miehen viha on taas uhkaavampaa. En tiedä sitten miten lesboparin tapauksessa käy?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sihinäkinttu:
Alkuperäinen kirjoittaja no ei:
Mutta entäs jos näitä heitto-karjumis-raivareita tai kilareita ennemminkin saa nainen? Pitääkö miehen ottaa lapset kainaloon ja paeta turvataloon? Ja erota?
Mietin ihan samaa, joskus on ollu melko pahat PMS -raivarit ja seuraavana päivänä "tapan itteni" -itkua. Asia tosin on helpottanut heti, kun oon tajunnut yhteyden kuukautiskiertoon.

no siinä eri asia, että mies on mua pulet vahvempi, joten tommonen todellakin on uhkaavaa. jos tilanne ois toisinpäin, se tuskin ois mua pelästynyt yhtään sen enempää kun lasta. kun tietää etten sitä vois satuttaa..

mut en oo eroomassa tietenkään. mut tää mykkäkoulu sais loppua. mies ei halua asiasta puhua ja mä en osaa tän jälkeen vaan palata normaaliin. sen verran pelottava hetki oli..
 
rAIVARI
Alkuperäinen kirjoittaja Sihinäkinttu:
Alkuperäinen kirjoittaja no ei:
Mutta entäs jos näitä heitto-karjumis-raivareita tai kilareita ennemminkin saa nainen? Pitääkö miehen ottaa lapset kainaloon ja paeta turvataloon? Ja erota?
Mietin ihan samaa, joskus on ollu melko pahat PMS -raivarit ja seuraavana päivänä "tapan itteni" -itkua. Asia tosin on helpottanut heti, kun oon tajunnut yhteyden kuukautiskiertoon.
mulla on just tollasta nyt, onneks ei ole lapsia. sanoinkin miehelle että ahaa se on taas pms aika kun vituttaaaaaa, ja kaikki ärsyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. )

ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi. miten helvetissä ton jälkeen enää uskaltaa mistään sanoa tai yrittää keskustella?
Miehelläsi voi olla aikamoinen huonon olon stressi parhaillaan. Riittämättömyyden tunne, kun on työtön eikä kotosallakaan "osaa" tehdä asioita "oikein". Mielestään teki kotitöitä jo =ulkotöitä, eikä kestänyt valitusta asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. )

ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi. miten helvetissä ton jälkeen enää uskaltaa mistään sanoa tai yrittää keskustella?
Olisipa lähellä että saisit köniin minulta jos minulle tuohon sävyyn tulisit juttelemaan, olettaen että olemme parisuhteessa.

Tuon ylläolevan sanon mitään miettimättä, ilman mitään suodatusta. Antaakseni sinulle kuvan siitä että miehesi reaktio saattaa olla jotenkin ymmärrettävissä, tai että hänen reaktio ei ole poikkeavaa mitenkään.

Hyväksyttävä reaktioko? tuskinpa.


"no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. ) "

Unghghgh!!!! vit*** !!!!!!!! turpaan tuommosta. !!!


edit: ai niin... väkivalta on huono asia...
 
vieras
Mun mielestä kyse on eniten siitä pelkäsitkö? Kenenkään ei pidä pelätä omassa kodissaan. Mun exä käyttäyty vuosia kuin "hullu", mutta en mä sitä pelännyt, vaikka riehui mm kirveen kanssa kotona joskus. Sit yks kerta riidan yhteydessä mä tosiaan pelkäsin sitä ja se suhde oli sitten siinä. Minä kun en pelossa elä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja tärkeä kysymys:
Alkuperäinen kirjoittaja no ei:
MIKSI se mies hermostui ?! !?!
Samaa mietin..
no koska väsyneenä työpäivän jälkeen kehtasin valittaa siitä, että mies on istunut tuntikausia sisällä tietokoneella monta päivää, ja jättänyt lähes joka päivä pissaset yövaipat ja pyykit ympäri olohuonetta. koko viikon oon asiasta ollu hiljaa ja toivonu että seuraavana päivänä se tekis jotain kivaa, vaikka imurois keittiön tai heittäis lelut lastenhuoneeseen tai edes veis sen hemmetin pissavaipan roskiin.

tänään vaan en enää jaksanu olla hiljaa, ja tässä tulos..
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. )

ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi. miten helvetissä ton jälkeen enää uskaltaa mistään sanoa tai yrittää keskustella?
Miehelläsi voi olla aikamoinen huonon olon stressi parhaillaan. Riittämättömyyden tunne, kun on työtön eikä kotosallakaan "osaa" tehdä asioita "oikein". Mielestään teki kotitöitä jo =ulkotöitä, eikä kestänyt valitusta asiasta.
no joo. mutta ei se silti oikeuta vastavuoroisesti käyttäytymään kuin apina. toivottavasti tajuaa pyytää anteeksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä kyse on eniten siitä pelkäsitkö? Kenenkään ei pidä pelätä omassa kodissaan. Mun exä käyttäyty vuosia kuin "hullu", mutta en mä sitä pelännyt, vaikka riehui mm kirveen kanssa kotona joskus. Sit yks kerta riidan yhteydessä mä tosiaan pelkäsin sitä ja se suhde oli sitten siinä. Minä kun en pelossa elä.
no tottakai pelkäsin! ja ennen ei ole pelottanut ikinä.

ja jaska, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa niin kannattaa olla hiljaa. näköjään toi uhkailu on miehillä verissä. jaska olisi siis lyönyt vaimoaan, vaikka hän ei taida tietää mitään kyseisen "nalkutuksen" äänensävystä tai muutenkaan mistään. onnea vaan parisuhteelle.

Minun mielestäni vaan pissavaipan vieminen lattialta on normaalia jokapäiväistä juttua, mikä KUULUU tehdä. nurmikon ajelun voi hoitaa vaikka huomenna, se ei ole niiiin tärkeää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. )

ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi. miten helvetissä ton jälkeen enää uskaltaa mistään sanoa tai yrittää keskustella?
Miehelläsi voi olla aikamoinen huonon olon stressi parhaillaan. Riittämättömyyden tunne, kun on työtön eikä kotosallakaan "osaa" tehdä asioita "oikein". Mielestään teki kotitöitä jo =ulkotöitä, eikä kestänyt valitusta asiasta.
no joo. mutta ei se silti oikeuta vastavuoroisesti käyttäytymään kuin apina. toivottavasti tajuaa pyytää anteeksi.
Heti kun tämä nainen pyytää anteeksi sitä että käyttäytyi kuin apina, ajattelematon apina.

Heti kun hän pyytää anteeksi sitä että kohteli miestään kuin pientä lasta jota voidaan pallotella sinne sun tänne, heti kun hän pyytää anteeksi sitä että halveksui miestänsä.

Ja sitten pyytää anteeksi sitä että teki nuo asiat silmää räpäyttämättä ja ymmärtämättä. Muistaa myös pyytää anteeksi sitä että on kenties tehnyt noin aiemminkin.

Ai niin, ja pyytää anteeksi sitä että nyt syyllistää miestänsä noista asioista ja venyttää riita tilannetta vaikka on itse syypää koko hommaan (jos syyllistä on etsittävä).

Tyypillistä....

 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
nyt tullee mielipide naiselta joka on kerran saanu turpiin ja lähti siitä suhteesta..mut pakko kysyä et miksi käski olee hiljempaa...jos esim joku höpöttäs toista tuntia ku yritän keskittyä eikä ymmärtäis mahdollista vihjettä että rauhaa niin saattasin viskata vaikka päin että lopettaa=(
no selitin että mikä ero on jokapäiväisissä kotitöissä (kotona seinien sisällä asutaan ja ois kiva et siellä olis nättiä, pihatöitä ei ole joka päivä koko ajan..jne.. )

ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi. miten helvetissä ton jälkeen enää uskaltaa mistään sanoa tai yrittää keskustella?
Miehelläsi voi olla aikamoinen huonon olon stressi parhaillaan. Riittämättömyyden tunne, kun on työtön eikä kotosallakaan "osaa" tehdä asioita "oikein". Mielestään teki kotitöitä jo =ulkotöitä, eikä kestänyt valitusta asiasta.
no joo. mutta ei se silti oikeuta vastavuoroisesti käyttäytymään kuin apina. toivottavasti tajuaa pyytää anteeksi.

Ei oikeutakaan, mutta ei kieltämättä ap:llakaan ollut oikeuksia alkaa tappelemaan sisäkotitöiden tärkeydestä.

"ja en huutanut. ei vaan mies jaksanut asiallisesti tapella asiasta, vaan uhkaili mut hiljaiseksi."

Minusta molemmat saisivat pyytää anteeksi toisiltaan, toki miehen käyttäytyminen oli luultavasti pahempi kuin marmatus/valitus, mutta silti luulisi kertovan se paljon, että mies ei ole tuollan ikinä käyttäytynyt, mutta nyt käyttäytyi, että saa toisen hiljaiseksi =ei kestänyt marmatusta asioista. Pitäisi oppia lopettamaan ajoissa.
 
psykologi
Kyllä minäkin miettisin tarkemmin, mitä tapahtui ennen tuota tilannetta. Tietenkään esineiden heitteleminen ei ole oikein. Mitä tarkoitti "meinasi hajottaa tietokoneen"? Onko ollut joskus väkivaltainen sinua tai muita kohtaan? Kauanko olette tunteneet? jne. Onko suhde muuten hyvä vai onko molemmilla paha olla? Oliko erityisiä stressitekijöitä? Kyllä näillä on merkitystä. Jos kyseessä oli täysin yksittäinen tilanne esim. pitkään jatkuneen riitelyn päätteeksi ja suhde muuten on hyvä, ei ehkä tarvitse kuin miettiä tilanteen kulkua jatkoa ajatellen. Jos taas tämäntapainen on jatkuvaa / kenties molemminpuolista, on syytä hakea apua ja miettiä, missä vika. Fyysistä vahingoittamista, henkistä väkivaltaa tai muuta jatkuvaa pahaaoloa ei pidä sietää. Ja edellä joku kirjoitti kaksinaismoraalista, jossa naisten aggressio sallitaan, miesten ei. Se on väärin. Naistenkaan minkäänlainen väkivalta ei ole sallittua, mutta rehellisesti monenkaan liitto ei kestäisi, jos heti erottaisiin, kun yksi esine lentää tai sanotaan pahasti uhkaavan näköisenä (näitä mitenkään käytöksenä puolustelematta).
 

Yhteistyössä