Jos miehesi toisi kotiin vastasyntyneen vauvan...

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nuo jotka väittää että pitäisivät vauvan kuin omanaan, valehtelevat. Siksi että vaikuttaisi "pyhältä"? :D Mies pettää, salaa sen, nainen synnyttää miehenne lapsen ja antaa hänet miehellenne ja mies tuo sen teille noin vain. Ja kiltti pikku vaimo ottaa sen omaksi lapsekseen, ilahtuu jopa asiasta ja lapsesta. Pitää vauvaa kuin omaansa, ei mitään eroa omiin lapsiin. Juu. Uskottavaa. Normaali reaktio olisi järkytys... Jos on niin välinpitämätön miehestään ja suhteestaan että voi hyväksyä tuollaisen ja pitää miehen niin ok, mutta tuskin se teillekään noin helppo tilanne olisi kuin annatte ymmärtää. Ja se vieraan vauvan pitäminen ei olisi kenellekään helppoa. Vaikka jotkut sen tekisivät. Jotkut. Kaikki tervejärkiset varmasti varmistaisivat vauvalle kodin/lastenkodin ja varmasti ottaisi selvää onko asia oikeasti noin kuin mies väittää. Ja jos on valmis äidiksi sille vauvalle niin hyvä. Mutta tosiaan, JOS on. Siinä tilanteessa. Ja nämä palstan mustat jotka väitti pitävänsä lapsen niin, heidän kypsyys... :D ehkä te ette edes saisi pitää sitä lasta. Ja ehkä se äiti (toivottavasti!) haluaisi itse pitää oman lapsensa, niinkuin normaali äiti. Kun saisi vielä ajatella. Joko hän olisi pulassa tai sitten ihan sekaisin, kun luopuu lapsestaan. Ja sellaisen naisen kanssa siis miehenne oli... Kertoisi paljon teidän suhteesta, ja teistä. :D

Että ei tuo mene läpi. :D Joko valehtelette/ette välitä miehestänne suhteestanne ja olette itsekin holtittomia seksisuhteissanne joten sallitte miehellennekin... :D Ja omat lapset ei ole teille mitenkään erityisiä, kun sanotte pitävänne vierasta vauvaa (kyllä, miehenne, mutta EI teidän) omana, vaikka se tulisi teidän elämään noin vain. Huvittavaa. :D

VINKKI: Jos haluatte lapsia synnyttämättä niin Suomessa on lapsia jotka kaipaa kotia sijaislapsena tai adoptiolapsena. Niin teidän miesten ei tarvitse tehdä lapsia vieraan naisen kanssa teille...
Aika hyvin yleistät kaikkien rivientakaa-ajatukset, enpä muista että kukaan täällä olisi sanonut että onnesta soikeena olisi lasta omakseen ottamassa ja suurin osa painotti, että todennäköisesti hoivavietti voittaisi petetyn vihan juuri sen takia, että pieni vauva on syytön tilanteeseen ja se vauva on kuitenkin omien lasten sisarus, halusi tai ei. Ja aika moni myös kommentoi, kuten taisi aloituksessakin jotain sen suuntaista olla, että jos bioäiti tosiaan olisi poissa kuvioista, muutenhan asia on luonnollisesti ihan eri.

Jos muuten yhtään Suomen sosiaalijärjestelmää tunnet, et todellakaan soisi pienen lapsen joutuvan siihen helvettiin mukaan. Mitä pienempi lapsi, sitä todennäköisemmin saa sijaisperheen, mutta se ei koskaan ole varmaa. Mä olen nähnyt niitä laitoksessa kasvaneita pieniä lapsia, ja vaikka pienten puolella lastenkodissa olen viimeksi monta vuotta sitten opiskeluaikoina käynyt, jäi ne pienet surusilmät mieleen ja voin sanoa että näin monta yötä painajaisia siitä.. Jos vaan olisi mahdollista, olisin vienyt heidät kaikki kotiin. Ja ennenkuin aletaan adoptioista puhumaan, ei ne lapset ikävä kyllä ole millään adoptiolistalla, vaikka pitäisi.

Että kyllä mä ainakin ihan rehellisesti vastasin kun tuolla aiemmin sanoin että lapsen todennäköisesti voisin perheeseen ottaakin, miehestä en varmaksi voisi sanoa.. Mun omat lapset on mulle tärkeintä maailmassa, ikävä jos sä kuvittelet ettei ihminen voi ajatella niin omista lapsista, mutta silti tuntea syvää empatiaa ja hoivaviettiä lastensa sisarusta kohtaan. Enkä mä ole mitenkään seksuaalisesti holtiton eikä ole miehenikään, joten todennäköisyys että tää tilanne eteen tulee on hyvinkin minimaalinen ;) Kunhan pohdin..

Alkuperäinen kirjoittaja Kalle:
Nuo jotka väittää että pitäisivät vauvan kuin omanaan, valehtelevat. Siksi että vaikuttaisi "pyhältä"? :D Mies pettää, salaa sen, nainen synnyttää miehenne lapsen ja antaa hänet miehellenne ja mies tuo sen teille noin vain. Ja kiltti pikku vaimo ottaa sen omaksi lapsekseen, ilahtuu jopa asiasta ja lapsesta. Pitää vauvaa kuin omaansa, ei mitään eroa omiin lapsiin. Juu. Uskottavaa. Normaali reaktio olisi järkytys... Jos on niin välinpitämätön miehestään ja suhteestaan että voi hyväksyä tuollaisen ja pitää miehen niin ok, mutta tuskin se teillekään noin helppo tilanne olisi kuin annatte ymmärtää. Ja se vieraan vauvan pitäminen ei olisi kenellekään helppoa. Vaikka jotkut sen tekisivät. Jotkut. Kaikki tervejärkiset varmasti varmistaisivat vauvalle kodin/lastenkodin ja varmasti ottaisi selvää onko asia oikeasti noin kuin mies väittää. Ja jos on valmis äidiksi sille vauvalle niin hyvä. Mutta tosiaan, JOS on. Siinä tilanteessa. Ja nämä palstan mustat jotka väitti pitävänsä lapsen niin, heidän kypsyys... :D ehkä te ette edes saisi pitää sitä lasta. Ja ehkä se äiti (toivottavasti!) haluaisi itse pitää oman lapsensa, niinkuin normaali äiti. Kun saisi vielä ajatella. Joko hän olisi pulassa tai sitten ihan sekaisin, kun luopuu lapsestaan. Ja sellaisen naisen kanssa siis miehenne oli... Kertoisi paljon teidän suhteesta, ja teistä. :D

Että ei tuo mene läpi. :D Joko valehtelette/ette välitä miehestänne suhteestanne ja olette itsekin holtittomia seksisuhteissanne joten sallitte miehellennekin... :D Ja omat lapset ei ole teille mitenkään erityisiä, kun sanotte pitävänne vierasta vauvaa (kyllä, miehenne, mutta EI teidän) omana, vaikka se tulisi teidän elämään noin vain. Huvittavaa. :D

VINKKI: Jos haluatte lapsia synnyttämättä niin Suomessa on lapsia jotka kaipaa kotia sijaislapsena tai adoptiolapsena. Niin teidän miesten ei tarvitse tehdä lapsia vieraan naisen kanssa teille...
tavis nainen on mustis miehestä ihan turhaankin on huomattu.. niin ei tosiaan vakuuta. ja palstanaisethan on ottamassa eron heti kun mies sanoo väärän sanan! mutta tuon sietäisi..hah hah!:D :D :D

Mä en kyllä mieheltä sulattas, mutta se lapsi ois kuitenkin syytön tilanteeseen. Enkä usko, että voisin kieltäytyä häntä ottamasta ja kasvattamasta jos tällainen tilanne tulisi (mikä ei kyllä käytännössä ole mahdollista) Varmasti alkuun ei lapsi aivan omalta tuntuisi, mutta uskon, että jos vastasyntyneenä kotiini tulisi oppisin rakastamaan häntä tasapuolisesti.

Nimimerkki vieras taitaa ottaa aika tosissaan tämän palstan kyselyt. :D Jos täällä kysyttäisiin vaikka että jos olisi aivan pakko valita vain vaihtoehto a tai b, ei mitään muuta, niin haluaisitko että oma miehesi a) raiskaisi sinut vai b) raiskaisi ja tappaisi sinut. Jos joku nyt vastaisi tuollaiseen kysymykseen valitsevansa vaihtoehto a:n niin se ei tarkoita että palstailija olisi alistunut hissukka jonka päätä viiraa tai erityisesti toivoisi itseensä kohdistuvaa väkivaltaa ja että tilanne olisi oikeassa elämässä pian tulossa vastaan, vaan kysymys on täysin hypoteettinen. Samalla tavalla kuin tämäkin kysymys.

mie
Enpä jaksanut kaikkia kommentteja lukea, mut mä tiedän oikeasti tällaisen tapauksen. Tai siis eihän nyt isä tuonut vauvaa ovelle jne, mut mies petti vaimoaan ja tää vieras nainen tuli raskaaksi. Nainen synnytti pojan ja antoi sen sitten lapsen isälle & tämän vaimolle hoidettavaksi...ja tietääkseni tää vaimo sit "leikkii" lapsen äitiä, vaikka lapsi onkin miehen pettämisen tulos..

käääk

Samaa ajattelin.. tekopyhiä vastauksia kun yleensä on että jätä se mies tms ;) :D

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Nimimerkki vieras taitaa ottaa aika tosissaan tämän palstan kyselyt. :D Jos täällä kysyttäisiin vaikka että jos olisi aivan pakko valita vain vaihtoehto a tai b, ei mitään muuta, niin haluaisitko että oma miehesi a) raiskaisi sinut vai b) raiskaisi ja tappaisi sinut. Jos joku nyt vastaisi tuollaiseen kysymykseen valitsevansa vaihtoehto a:n niin se ei tarkoita että palstailija olisi alistunut hissukka jonka päätä viiraa tai erityisesti toivoisi itseensä kohdistuvaa väkivaltaa ja että tilanne olisi oikeassa elämässä pian tulossa vastaan, vaan kysymys on täysin hypoteettinen. Samalla tavalla kuin tämäkin kysymys.
Etkö sä ole vielä oppinut että kaikki mitä tällä palstalla kirjoitetaan on absoluuttinen totuus :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja käääk:
Nuo jotka väittää että pitäisivät vauvan kuin omanaan, valehtelevat. Siksi että vaikuttaisi "pyhältä"?...
Samaa ajattelin.. tekopyhiä vastauksia kun yleensä on että jätä se mies tms ;) :D
Minä väitän sit että nuo jotka väittää etteivät missään nimessä pitäisi heille tarjottua vauvaa, valehtelevat. Jos ovat luvanneet rakastaa miestään myötä- ja vastoinkäymisissä niin miten yksi pieni viaton ihminen sitä muka muuttaisi.

vieras
Nuo jotka väittää että pitäisivät vauvan kuin omanaan, valehtelevat. Siksi että vaikuttaisi "pyhältä"?...
Minä väitän sit että nuo jotka väittää etteivät missään nimessä pitäisi heille tarjottua vauvaa, valehtelevat. Jos ovat luvanneet rakastaa miestään myötä- ja vastoinkäymisissä niin miten yksi pieni viaton ihminen sitä muka muuttaisi.
Kylläpäs SÄ otat tämän vakavasti! :D Mutta ei se viaton vauva sitä suhdetta muuttaisi, vaan se mies itse. Jankuti jankuti... :D

Kylläpäs SÄ otat tämän vakavasti! :D Mutta ei se viaton vauva sitä suhdetta muuttaisi, vaan se mies itse. Jankuti jankuti... :D
Eihän kenenkään oma mies tietenkään tällaseen syypää olisi, vaan se pahis nainen joka on kavalin keinoin viekotellut varatun miehen mukaansa ja sitten kaiken huipuksi ei ole edes halukas kärsimään seuraamuksesta ;) Tästä hyvänä esimerkkinä palstahistoriassa jonkun palstailijan kunnanvaltuutettu-isä, joka sepalus auki liukastui täysin vahingossa omaa tytärtään nuoremman naisen päälle saattaen tämän raskaaksi. :D

vieras
Eihän kenenkään oma mies tietenkään tällaseen syypää olisi, vaan se pahis nainen joka on kavalin keinoin viekotellut varatun miehen mukaansa ja sitten kaiken huipuksi ei ole edes halukas kärsimään seuraamuksesta ;) Tästä hyvänä esimerkkinä palstahistoriassa jonkun palstailijan kunnanvaltuutettu-isä, joka sepalus auki liukastui täysin vahingossa omaa tytärtään nuoremman naisen päälle saattaen tämän raskaaksi. :D
MIKÄ juttu se on?! :O Kuulostaa mielenkiintoiselta... :D Laita linkki! Jotain hauskaa luettavaa ennen ku menen sänkyyn... :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja canario:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Vauva sais jäädä , mut mies sais lähteä :D

reps ja box :LOL: Näin kävisi myös täällä... Eihän se vauva mihinkään ole syyllinen eikä se siitä vauvasta tee idiottia vaikka vanhemmat sitä olisikin...

Mut hei oikeesti, mistä te revitte nää kysymykset??? Alan pikku hiljaa miettimään mikä on suomen kansalaisten päihde taso näiden kysymysten myötä :(

Tuossa jo äsken joku kertoi, tietävänsä tällaisen tapauksen. Mäkin tiedän kauempaa suvusta juuri vastaavan tapauksen, joka tosin on vähän tuoreempi eli 60 luvulta ja vauva oli tyttö... joten kai näitä riittää.

En tiedä mitä itse tekisin. Vauva varmaankin jäisi. En tiedä, mitä tekisin miehelle. Ehkä eläisimme seksittömässä liitossa siihen saakka, että lapset on isoja.

MIKÄ juttu se on?! :O Kuulostaa mielenkiintoiselta... :D Laita linkki! Jotain hauskaa luettavaa ennen ku menen sänkyyn... :D
En löydä sitä alkuperäistä ketjua, löytäisköhän joku muu, mutta tässä yksi myöhemmältä ajalta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1353837

vieras
En löydä sitä alkuperäistä ketjua, löytäisköhän joku muu, mutta tässä yksi myöhemmältä ajalta:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1353837
No just... Kaikkea sitä... :O Miesparka, mutta onneksi hänellä on huolehtiva tytär. Naisten on huolehdittava miesparoista. ;) :D

wolt
kaks piippunen juttu.
Toisaalta viaton lapsi jolle ei voi kääntää selkää ja joka tarvitsee hoivaa.
Mutta toisaalta tuntisin oksetusta ja inhoa niin miestä kuin vauvaakin kohtaa.
Näkisin vauvassa vain petoksen ja pettämisen tuloksen(että en ole ollut riittävä miehelleni kun on toisen kanssa pitänyt lapsi pyöräyttää ).

Jaana
Kumma kysymys, totta kait ottaisin jos kerran ei se lapsen synnyttänyt nainen sitä vauvaa huoltaisi. Lapsi muuttaisi meille ja todennäköisesti ei koskaan edes tulisi tietämään ettei ole minun biologinen lapseni. Tai ainakaan ennen aikuisikää. Muuten tulisi varmaan olemaan minun lapseni kaikilta puolin. Varmaan jopa ehkä suojelisin tätä lasta vähän enemmän - jotenkin...

Eikä menis mieskään vaihtoon. Asia keskusteltaisiin halkipoikkipinoon ja sitten sille laitettaisiin piste.

Mulla vähän erilainen maailmankatsomus kuin suurimmalla osalla huopatossun kuluttajia. Minusta ketään ei voi omistaa, toki parisuhteessa pitää olla pelisäännöt, mutta mulle sinällään tuo perinteinen 'pettäminen' ei olisi mikään maailman vakavin juttu. Moni muunlainen pettäminen ajaa mulla kirkkaasti ohi peittojen heiluttelun.

done that
Ottaisin.

Melkein otinkin. Mies petti kerran ja tästä syntyi lapsi hänelle. Yhden yön juttu. Tosin ei ole lastaan nähnyt koska riitautui tämän naisen kanssa elatusmaksuista. Maksaa toki niitä mutta nainen olisi halunnut rahaa lisäksi rahastoon ym. ylimääräistä lain ulkopuolelta.

Aluksi oli vaikeaa unohtaa ja antaa anteeksi mutta nyt kun asiasta on 5v niin voisin jo kuvitella että lapsi olisi joku viikonloppu täälläkin.

selviäisin
jos vauvan äiti olis hylännyt vauvan ja antannu se ukon hoitoon, ottaisin lapselleni sisarpuolen ja yrittäisin hoitaa asiat kuntoon ukon kanssa ja jatkaisin elämäämme. unohtaisin ja antaisin anteeksi.

Maisuli
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Se siis tarkottaa että mies ois pettäny mua ja ois noin kertonu mulle siitä, niin kyllä suuttusin! Tuskin pystysin elämään miehen kanssa enään koska ois luottamus niin nollassa.
Lasta kävis vaan sääliksi, kun joutuu sellasen isän kanssa elämään
Näin minäkin varmaan ajattelisin. En voisi jatkaa elämääni petturin kanssa.

En laske pettämistä vastoinkäymiseksi vaan se olisi miehen oma valinta yhteiselämämme lopettamiseksi.

Yhteistyössä