Jos mä oon nyt juonu puoli pulloa viiniä ni voinko ajaa autoa klo 0900

  • Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti
AP.
Ja ihan näin vertailukohteena, niin tunnissa jos joisi 60kg tuon viinipullon, on alkoholia jo veressä 1.7 promillea eli menisi törkeän rattijuopumuksen piikkiin, moni saattaisi jo sammuakin. (itse varmaan sammuisin... :D)
Mä jos tuntiin vedän pullon, oon kyllä tosi kännissä mutta en sillonkaan edes hoipertele, örvellä, enkä sammu. Muisti menee ehkä.
 
"diu"
Koetko oikeasti, että jos joku satunnaisesti lomamatkalla juo enemmän kuin 3.3 annosta päivässä niin kyseessä on ongelmajuominen?

Itse pitäisin melkein ongelmallisempana, jos joutuu hakemaan oman juomisensa rajat päihdelinkistä sen sijaan että kykenisi itse näkemään kulloisenkin tilanteen ja toimimaan sen mukaan...

:D
Eihän ap kyllä lomamatkalla tainnut olla. Ja kertoi vielä juovansa tänäänkin viiniä eli jos useana päivänä käyttää tuon määrän niin se kai on riskikulutusta. Ja on vähän eri asia juoda lomamatkalla kuin ryypätä kotona yksin (ja siis lapset talossa, eli ei muita selviä vahtimassa heitä)
 
AP.
Minulla on kyllä hyvä sietokyky alkoholin suhteen. Sattuneesta syystä kun on elimisto siihen niin tottunut.

Normaali känni juominen mulla käsittää vaikka kotona ensin se pullo viiniä, matkalla baariin 1-2 olutta/lonkeroa, baarissa esim klo 00-03 helposti 5 terävää ja 5 lonkeroa/olutta. Joskus enemmän, joskus vähemmän, joskus tuosta vielä jatkoille tai kotiin ja lisää alkoholia muutama annos. Tuosta määrästä mä olen jo tosi kännissä, mutta edelleenkää en sammu, ainakaan ennekuin itse menen kotiin ja omaan sänkyyn klo 04-05
 
AP.
[QUOTE="diu";24751037]Eihän ap kyllä lomamatkalla tainnut olla. Ja kertoi vielä juovansa tänäänkin viiniä eli jos useana päivänä käyttää tuon määrän niin se kai on riskikulutusta. Ja on vähän eri asia juoda lomamatkalla kuin ryypätä kotona yksin (ja siis lapset talossa, eli ei muita selviä vahtimassa heitä)[/QUOTE]

Mä en kiistä ettenkö mä olis riskikuluttaja, enkä kiistä sitäkään ettenkö olis pikkuhumalassa usein kotonakin. Mutta mä kyllä väitän edelleenki etten esim eilen ryypännyt kun join puoli pulloa viinia melkeen 6h aikana. En ollut omasta mielestä ollenkaan humalassa. Eikä mun mielestä mun lapsella ollut mitään hätää kun mä täällä "ryyppäsin". Eihän se minun juominen lapselle hyvääkään tee, mutta väittäisin että eilisen kaltainen ei huonoakaan..
 
Koetko oikeasti, että jos joku satunnaisesti lomamatkalla juo enemmän kuin 3.3 annosta päivässä niin kyseessä on ongelmajuominen?

Itse pitäisin melkein ongelmallisempana, jos joutuu hakemaan oman juomisensa rajat päihdelinkistä sen sijaan että kykenisi itse näkemään kulloisenkin tilanteen ja toimimaan sen mukaan...

:D
Mistä nyt lomareissut yms tähän keskusteluun tuli?

Nyt puhuttiin ap:n juomista KOTONA yksinään, vaikka on vastuussa lapsista. On aivan eri juoda kaveriporukassa jossain lomareissussa alkoholia ilman lapsia kuin, että lapsien aikana vetää yksinään alkoholia ja miettiiä voiko viedä aamulla kerhoon lastaan.

Minustakin on tosi kummallista, että noi asiat ei oo selkeää pässinlihaa ihmisille vaan joutuu kaiveleen ihan "virallistatietoa" mikä on paljon ja mikä ei, kun porukka pitää tuota ihan normaalina sunnuntaiviettona yksinään keskiyön toimintana..
 
Mä en kiistä ettenkö mä olis riskikuluttaja, enkä kiistä sitäkään ettenkö olis pikkuhumalassa usein kotonakin. Mutta mä kyllä väitän edelleenki etten esim eilen ryypännyt kun join puoli pulloa viinia melkeen 6h aikana. En ollut omasta mielestä ollenkaan humalassa. Eikä mun mielestä mun lapsella ollut mitään hätää kun mä täällä "ryyppäsin". Eihän se minun juominen lapselle hyvääkään tee, mutta väittäisin että eilisen kaltainen ei huonoakaan..
Aivan. Tämänkaiken pystyi jo vaistoamaan sun noista muistakin vastauksista. Siksi kyselinkin, että onko kukaan huomauttanut sulla sun alkoholinkäytöksestä mitään, sillä monet alkoholistit eivät ymmärrä itse sitä kuinka paljon todellisuudessa sitä alkoholia kittaavat. Eivätkä siis edes tajua olevansa humalassa, kun se "humalatila" alkaa oleen jo se "normaalitila".
 
AP.
Jep.. Mut onhan se ihan kiva olotila, kun on vain se pari alla, tai viinipullo kuudessa tunnissa - ei kännejä, ei krapulaa eikä morkkista. Mukava rentoutunut olo, voi vain tuijottaa sohvalta telkkaria hyvällä mielellä.

Minulla on univaikeuksia ollut viimeset 4 vuotta, ja muutaman alkoholiannoksen jälkeen saan unen helpommin.
 
kohtuukäyttäjä
[QUOTE="Mää";24751215]Joku varmaan jo sammuis kotio ku jois mun annokset :D Ku lähen baariin ni juon pullon viinaa melkein, 2 sidua, baarissa 2-3 sidua, 2-3 paukkua :D[/QUOTE]

Ja tää on susta hauskaa miksi?
 
AP.
Minustakaan se määrä ei ole hauskaa- halvemmaksi tulee mitä pienempi määrä saa aikaa saman olotilan.

Nytkin mietin miten jakaisin rahat ruokaan, bensaan ja viiniin. lompakossa on 40e, perjantaina tulee palkka.
 
Jep.. Mut onhan se ihan kiva olotila, kun on vain se pari alla, tai viinipullo kuudessa tunnissa - ei kännejä, ei krapulaa eikä morkkista. Mukava rentoutunut olo, voi vain tuijottaa sohvalta telkkaria hyvällä mielellä.

Minulla on univaikeuksia ollut viimeset 4 vuotta, ja muutaman alkoholiannoksen jälkeen saan unen helpommin.
Oletko käynyt unettomuudesta lääkärin luona? Hyviä unilääkkeitä on kuulemma saatavilla, mutta paras ratkaisu olisi saada selvitettyä miksi uni ei tule eli jotain muutakin on varmaan tapahtunut taustalle.

Selvitä homma lapsesi vuoksi.
 
kohtuukäyttäjä
[QUOTE="Mää";24751331]Sulla huumorintaju roskiksessa?[/QUOTE]

Se oli siis vitsi? Oikeasti et juokaan niin paljon, vaan paljon vähemmän? Tosi hauska vitsi, punchline oli vissiin se toinen sidukka? Hulvatonta!
 
"Mää"
Alkuperäinen kirjoittaja kohtuukäyttäjä;24751377:
Se oli siis vitsi? Oikeasti et juokaan niin paljon, vaan paljon vähemmän? Tosi hauska vitsi, punchline oli vissiin se toinen sidukka? Hulvatonta!
Juon kyllä mutta tarkoitin että joku varmaan sammuisi. Kun juon ni haluan itseni humalaan enkä paria siideriä, silti olen tolpillani, enkä mene ristiin ja rastiin.
 
AP.
Oletko käynyt unettomuudesta lääkärin luona? Hyviä unilääkkeitä on kuulemma saatavilla, mutta paras ratkaisu olisi saada selvitettyä miksi uni ei tule eli jotain muutakin on varmaan tapahtunut taustalle.

Selvitä homma lapsesi vuoksi.

Noh, mä en ole saanut lääkäriltä varsinaisia unilääkkeitä. Nukahtamislääkkeitä olen kokeillut mutta ne ei auttaneet oikeastaan ollenkaan. Päinvastoin, näin vielä painajaisia joihin säpsähtelin hankalan nukahtamisen lisäksi. Ja ei se nukahtaminen ole pääsyy tuolle mun juomiselle. Vaan se mukavampi olo, rentoutunut ja lämmin.
 
kohtuukäyttäjä
[QUOTE="Mää";24751391]Juon kyllä mutta tarkoitin että joku varmaan sammuisi. Kun juon ni haluan itseni humalaan enkä paria siideriä, silti olen tolpillani, enkä mene ristiin ja rastiin.[/QUOTE]

En sitten edelleenkään ymmärrä, mikä viestissäsi oli niin hauskaa, jos juot noin valtavan määrän alkoholia.
Toisaalta en ymmärrä aikuisilla säännöllistä humalahakuista juomista muutenkaan, mutta tiedän olevani vähemmistössä mielipiteineni ja kohtuukäytölläni.
 
"Mää"
Alkuperäinen kirjoittaja kohtuukäyttäjä;24751425:
En sitten edelleenkään ymmärrä, mikä viestissäsi oli niin hauskaa, jos juot noin valtavan määrän alkoholia.
Toisaalta en ymmärrä aikuisilla säännöllistä humalahakuista juomista muutenkaan, mutta tiedän olevani vähemmistössä mielipiteineni ja kohtuukäytölläni.
:D
 
Ei varmaankaan monikaan.
Mutta jos juo lasin lounaalla, lasin iltapäivällä, pari lasia päivällisellä niin etenkin eteläeuroopan isommilla laseilla siitä hyvinkin tulee 6 tunnin aikajanaan se pullollinen - ja silti ilman humalaa.
Mielestäni siinä on oleellinen ero jos juo lasillisen tai pari kolmen ruokailun yhteydessä, kuin jos vetää pullon viiniä iltaa istuessaan. En jaksa nyt mitään tieteellistä tutkimusta kaivaa, mutta mutuilen aika vahvasti että se alkoholi ei humahda sinne kaaliin yhtään niin rankasti jos pitää vatsan täynnä. Mitä harvemmin tehdään siinä 20-02 aikana.
 

Yhteistyössä