Jos mä oon nyt juonu puoli pulloa viiniä ni voinko ajaa autoa klo 0900

  • Viestiketjun aloittaja "Piitu"
  • Ensimmäinen viesti
AP.
Miksi sitten mietit voitko ajaa autolla, jos sinusta alkoholi ei vaikuta sinuun samanlailla kuin kaikkiin muihin ihmisiin?

Miksi valehtelet itsellesi? Se, että vedät kaatokännit juhlimisiesi aikana ei poista sitä tosiseikkaa, että koko pullo viiniä on paljon alle 60kg ja taatusti tulee humalaan, vaikkei nyt kaatohumalaan tulekaan.
Suoraan sanottuna ensimmäiseen kysymykseen; ihan kiinni jäämisen pelosta.
 
Noh, en ole tottunut humalaan ilman kaatokänniä. Olo on melkeein kuin selvinpäin ja tää on mukavampaa kuin ne kaatokännit. Mutta korkki meni kuitenkin kiinni, siitä syystä vain että saan lapsen vietyä päiväkotiin huomenna.
Poistaako tuo sen tosiseikan, että humalassa voi olla ilman kaatokänniäkin siitä huolimatta?

Se "mukava tilaa" kutsutaan ihan vain humalaksi...
 
AP.
Poistaako tuo sen tosiseikan, että humalassa voi olla ilman kaatokänniäkin siitä huolimatta?

Se "mukava tilaa" kutsutaan ihan vain humalaksi...
Eihän se poista. Olen vain kasvanut siihen, tottunut ja uskotellut itselleni että on vain Känni ja ei-känni. Kaikki tai ei mitään.
Mutta edelleen mä olen omasta mielestäni ihan kyvykäs toimimaan normaalisti. Mutta olipa hyvä humala kun en ole Kännissä, mutta silti ihana olo.
 
AP.
Mitä siinä kiinni voi jäädä, jos kerta et ole humalassa edes?

Itseään tietysti voi valehdella, mutta takaraivo kolkuttaa sen totuuden kuitenkin...
Alunperin tarkoitin sillä humalalla sitä kaatokänniä. ymmärrän että mä voin olla raittijuoppo vaikka ajaisin krapulassa - en siis humalassa. Yhtälailla mä voisin olla nytkin rattijuoppo vaikka en tunne olevani sen kykenemättömämpi ajamaan.

Nojoo tyhmäähän mä vänkään tästä asiasta, kun väärässähän mä olen ja tiedän sen itsekin. Kyllä mulla on jotain moraalin rippeitä jäljellä. En halua vahingoittaa muita.
 
AP.
Vai tommoinen "karpaloinen"...onko tuo Alkon luonnehdinta osuva mielestäsi.
Taitaa olla Portugalin omia rypälelajikkeita nuo.
Itseasiassa hivenen karpaloinen voisi olla ihan osuvakin. Melko laimean makuista, tai mikä lie nyt oikea termi voisi olla sopivampi kuvaamaan.. Sais olla täyteläisempää ja voimakkaampaa viinin makua, mun makuun. Mutta tanniinisuus ok, ei liian kitkerä - jos se samaa nyt tarkoittakaan. En ole todellakaan asiantuntija, vaikka kurkusta alas on kyllä tullu kiskottua pullo jos toinenkin.
 
??
Itseasiassa hivenen karpaloinen voisi olla ihan osuvakin. Melko laimean makuista, tai mikä lie nyt oikea termi voisi olla sopivampi kuvaamaan.. Sais olla täyteläisempää ja voimakkaampaa viinin makua, mun makuun. Mutta tanniinisuus ok, ei liian kitkerä - jos se samaa nyt tarkoittakaan. En ole todellakaan asiantuntija, vaikka kurkusta alas on kyllä tullu kiskottua pullo jos toinenkin.
Onko tuo kovin makea?

Liian makea ruuan kanssa?

Happoisuus näyttäisi olevan aika pieni ainkin tuon Alkon analyysin mukaan. Tuo selittää ehkä tuota voimakkaamman viinin makua, jota jäit kaipaamaan.

Millaisia viinejä yleensä juot?
 
AP.
Onko tuo kovin makea?

Liian makea ruuan kanssa?

Happoisuus näyttäisi olevan aika pieni ainkin tuon Alkon analyysin mukaan. Tuo selittää ehkä tuota voimakkaamman viinin makua, jota jäit kaipaamaan.

Millaisia viinejä yleensä juot?

On makeahko. En välttämättä valitsis ruoalla juotavaksi, en ainakaan raskaampien ruokien, pastan enkä naudan lihan kanssa. Ehkäpä jos jonku salaatin kanssa tahtoo punkkua, niin tämä voisi olla hyvä.

Mä en oikeastaan harrasta viinin ja ruoan yhdistelemistä - tai ainakaan valikoi viiniä sen perusteella. Yleensä juon pelkästään.

Ostan aika sattumanvaraisesti viinejä, useimmiten tosin argentiinalaista, chileläistä tai portugalilaista. Syytä en tiedä mut fiilis sanoo näitä maita.
 
???
Salaatin kanssa menisi joku rose-viini minusta.

Minä juon lähinnä ainoastaan ruokajuomana. En muuten. Monesti lasillinen tai pari täydentää aterian. Mitään kalliita ja hienoja viinien ei pidä edes olla, kunhan vain maku on siihen ruokaan sopivaa.
 
Miksi sitten mietit voitko ajaa autolla, jos sinusta alkoholi ei vaikuta sinuun samanlailla kuin kaikkiin muihin ihmisiin?

Miksi valehtelet itsellesi? Se, että vedät kaatokännit juhlimisiesi aikana ei poista sitä tosiseikkaa, että koko pullo viiniä on paljon alle 60kg ja taatusti tulee humalaan, vaikkei nyt kaatohumalaan tulekaan.
Viinipullossa on 6-7 alkoholiannosta.
Jos sen juo, niin kuin ap kuvaili 6 tunnissa tasaiseen tahtiin niin millään ei ehdi tulemaan humalaan saati sitten kaatokänniin. Kroppa nimittäin polttaa noin yhden alkoholiannoksen tunnissa.

Raja siis hysterisoinnollekin.
 
  • Tykkää
Reactions: fruity
Kappas.
Väkevässä viinissä todellakin tuon verran enemmän.
En ollut huomannutkaan - lie siksi kun itse juon viinini mietona.

Toisaalta en saanut lintukodon mittarilla tuota sinunkaan laskelmaasi täsmäämään vaan väittää että aamuun mennessä kaikki palanut...

:)
 
Niin minustakin.
Mutta jos sen jakaa 6 tunnille niin sitten en enää ajattelisi, jotta juotu kerralla.
No voiko joku 6-7 alkoholiannosta tosiaan "juoda kerrallakin"?

Eiköhän yleensä viihteellä olla aina muutamia tunteja vähintään ja kokoajasta katsotaan se alholimäärä.. Ei sillä, en sitä väitä, että tuosta kaatokänniin tulee, mutta kyllä vähintään humalaan pääsee eli alkoholi alkaa vaikuttaan kehossa ja mielessä.
 
Nyt kun joku laittoi tuon linkin niin näyttäis, että klo 20-02 tuo 75cl 12% viiniä nautittuna 60kg nainen saa maksimissaan 0.9% alkoholia vereensä ja näyttäisi aika huiman isolle tuo käyrä :)

Mutta olisi voinut aamulla klo 09 ajaa autoa ettei mene rattijuopumukseksi...
 
AP.
No voiko joku 6-7 alkoholiannosta tosiaan "juoda kerrallakin"?

Eiköhän yleensä viihteellä olla aina muutamia tunteja vähintään ja kokoajasta katsotaan se alholimäärä.. Ei sillä, en sitä väitä, että tuosta kaatokänniin tulee, mutta kyllä vähintään humalaan pääsee eli alkoholi alkaa vaikuttaan kehossa ja mielessä.
Noh kyllä mä sen punkkupullollisen helposti joisin alle tunnissa, jos tarkotuksena olis se muistipois-känni. Ja on kyllä varmasti tullu juotuakin. Mutta näin kotona rauhassa kun menee väh 6 tuntia yleensä tissutellessa niin en kyllä kovin humalassakaan ole samasta määrästä..
 

Yhteistyössä