Alkuperäinen kirjoittaja Violet:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja yks vaan:
yksityiset pph:t ottaa maksua (perheeltä) yleensä sen saman kuin kunnalla maksaisivat (233), ja siihen tuet päälle. Riippuu sitten kunnasta paljonko ne on.
Siis.... Yksityiset pph:t siis tienaavat satoja euroja vähemmän ku kunnalliset? Mikä ihmeen järki siinä on?

Nooo...
Kyllä mä voisin hyvin toimia sillä 390 eurollakin, ilmeisesti mulla oli vaa erilainen käsitys siitä, kuinka paljon ihmiset panostaa lastensa hoitoon =) Ku siivoojillekin maksetaan isompaa palkkaa
Siis täh? Kunnallinen pph saa n. 350e yhdestä lapsesta ja vanhemmat maksaa siitä maksimissaan 240 (noin).
Että paljoa enempää ei varmaan kannata pyytää kuin tukineen niin, että vanhempien maksettavaksi tulee suurinpiirtein tuo kaks ja puolisataa. Aika monille vanhemmille tuokin on jo iso raha joka kuu maksettavksi, joten jos et jotain parempaa perhettä" löydä tarjoamalla jotain hyvin erikoista pedagogista hoitoa, niin kovinkaan helpolla et sellaista löydä "tavallisista perheistä"..
Minä ilmeisesti sitten muistan pph:n palkat ihan väärin. Eikös ne ole n 1500?/kk? Ja siihen vielä kulukorvauksia päälle...? Saatan muistaa ihan väärin, siitä on aikaa ku tiirailin kunnallisten pph:iden tuloja.
Kyllä mä mieluiten jonkun "hörhö" perheen ottaisin asiakkaaks

Voisin tarjota mm ruokapuolella vähän parempia vaihtoehtoja ku kunnallinen. Ja lapsentahtisia perheitä on paljon, joskus heilläkin on tarve lapsenhoidolle. Mieluiten tosin olisi ruotsinkielinen perhe... Ruotsinkielisistä pph:ista on mun tietääkseni suuri pula, joten ehkä löytyiski joku ruotsinkielinen perhe?
Mutta aika ihmeellistä jos ei viittitä euroakaan enempää satsata kotihoitoon/kodinomaiseen hoitoon. Kyl mää vaa satsaisin... (tai satsaankin, olemalla hoitovapaalla).